Testování v Barceloně ovlivnil déšť

Oficiální IRTA test královské kubatury, který měli jezdci a týmy v pondělí na programu v Barceloně, ovlivnila nepřízeň počasí. Celkem osmnáct závodníků vyjelo na dráhu už dopoledne, protože to test v Montmeló v deset hodin odstartovali, ale už kolem oběda museli do boxů, protože hustě pršelo. Tovární Yamaha měl test nových zlepšení plánovaný na odpoledne, takže na dráhu v pondělí vůbec nevyjeli. Netestovali jezdci tovární Ducati a Karel Abraham, který je zraněný.

Nejrychlejším jezdcem testu je s časem 1'42,018 sekundy Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Britský závodník testoval různá nastavení přední a zadní části jeho litrové Yamahy YZR-M1, aby vyřešili potíže s nedostatkem přilnavosti, které ho v poslední době pronásledovaly. Než začalo pršet stačil zajet osmnáct kol. Druhý jezdec týmu Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) zajel jen osm kol s osmým časem 1'42,673 sekundy. Domácí závodník pracoval na rozložení hmotnosti a jízdní pozici. Oba jezdci byli vzhledem k minimu času s výsledkem testu spokojeni a před Assenem mají slušné vyhlídky.

Oba jezdci Suzuki znovu zajeli velmi solidní časy a v testu se zaměřili na nastavení elektroniky. Španěl Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar) byl s časem 1'42,069 sekundy druhý nejrychlejší, Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar) zajel třetí nejlepší čas dne 1'42,127 sekundy.

U Repsol Hondy měli v plánu využít každou minutu pondělního testu, bohužel jim do karet nehraje ani počasí. Marc Márquez (Repsol Honda Team) během dopoledne pracoval na srovnávacích testech podvozku 2014 s motorem a zadním ramenem modelu 2015. V hodnocení byl celkem pozitivní, ale najel jen minimum kol, takže v tom budou muset pokračovat v Assenu. Bohužel ani tam není předpověď počasí nejlepší. Márquez zajel maximum na 1'42,197 sekundy a byl čtvrtým nejrychlejším jezdcem. Dani Pedrosa (Repsol Honda) používá jiný podvozek než jeho týmový kolega, takže během dopoledne pracoval víc na elektronice. V testu zajel šestý čas 1'42,386 sekundy.

Kolumbijec Yonny Hernandez (Octo Pramac Racing) byl s časem 1'42,332 sekundy pátý nejrychlejší a během dne testoval nové brzdové komponenty. Jeho týmový kolega Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing) byl s časem 1'43,143 sekundy třináctý v pořadí. Britský závodník Cal Crutchlow (CWM LCR Honda) vyrazil na dráhu hned potom, co test odstartovali a jel simulaci závodu, aby zjistil jaká byla jeho závodní rychlost, což se v neděli nedozvěděli, protože po kontaktu s Espargarem spadl už v prvním kole a podle všeho, tak přišel o šanci bojovat o stupně vítězů, tedy myšleno o třetí místo. Test jezdec tovární specifikace RC213V ukončil desátým časem 1'42,857 sekundy.

Britský závodník Scott Redding (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing) byl v pondělí jedním z nejpilnějších, protože najel kolem dvaceti kol. První dvě hodiny byly ideální podmínky, pak začalo silně pršet a dráha už do odpoledne nevyschla. Jezdec tovární specifikace RC213V testoval také v dešti, když vyzkoušel dva různé druhy ocelových brzdových kotoučů plus dvě různé sady brzdových destiček. Den uzavřel dvanáctým časem 1'43,134 sekundy a spokojen, že si oživil cit s motorkou na mokrém povrchu, což se mu může v Assenu hodit.

Nicky Hayden a Eugene Laverty (oba – Aspar MotoGP Team) pracovali na testech nového zadního ramene jejich Open Hondy. Také oni neměli štěstí na počasí a přitom potřebovali každou minutu na suché dráze, aby se připravili na příštích několik závodů. Zejména pak Laverty, jemuž test nového dílu překazil déšť. Američan byl s časem 1'42,949 sekundy jedenáctý, Laverty zajel sedmnáctý čas 1'44,517 sekundy.

U Aprilie měli v plánu testovat novou suchou spojku, což je něco, čímž by chtěli umazat z náskoku svých konkurentů. V testu byl Álvaro Bautista (Aprilia Racing Team Gresini) čtrnáctý s časem 1'43,219 sekundy, Marco Melandri (Aprilia Racing Team Gresini) zajel osmnáctý čas 1'45,107 sekundy. Samozřejmě déšť zničil testovací plány italského výrobce.

Tovární Yamaha plánovala test na pondělní odpoledne, což jim vzhledem k počasí nevyšlo, takže test zrušili a další dva dny teď budou v Aragonii, kde dorazí také Suzuki na privátní testování a na dráze budou testovat také některé týmy Moto2. Plánem tří ladiček byl pro Barcelonu test komplet nového podvozku, který má jezdcům umožnit mnohem lepší nájezd do zatáček. Bouřka, hustý déšť a dráha plná vody jim nedala žádnou jinou možnost, než začít balit materiál do týmových kamionů.

Test IRTA MotoGP – Barcelona, Španělsko
Pondělí, 15.června 2015

1 - Bradley Smith - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - 1:42.018
2 - Maverick Viñales - SPA - Suzuki Team Ecstar - Suzuki - 1:42.069 - + 0.051
3 - Aleix Espargaró - SPA - Suzuki Team Ecstar - Suzuki - 1:42.127 - + 0.109
4 - Marc Márquez - SPA - Repsol Honda Team - Honda - 1:42.197 - + 0.179
5 - Yonny Hernandez - COL - Octo Pramac Racing - Ducati - 1:42.332 - + 0.314
6 - Dani Pedrosa - SPA - Repsol Honda Team - Honda - 1:42.386 - + 0.368
7 - Jack Miller - AUS - CWM LCR Honda - Honda - 1:42.512 - + 0.494
8 - Pol Espargaró - SPA - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - 1:42.673 - + 0.655
9 - Stefan Bradl - GER - Athinà Forward Racing - Forward Yamaha - 1:42.747 - + 0.729
10 - Cal Crutchlow - GBR - CWM LCR Honda - Honda - 1:42.857 - + 0.839
11 - Nicky Hayden - USA - Aspar MotoGP Team - Honda - 1:42.949 - + 0.931
12 - Scott Redding - GBR - Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing - Honda - 1:43.134 - + 1.116
13 - Danilo Petrucci - ITA - Octo Pramac Racing - Ducati - 1:43.143 - + 1.125
14 - Álvaro Bautista - SPA - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia - 1:43.219 - + 1.201
15 - Mike Di Meglio - FRA - Avintia Racing - Ducati - 1:44.054 - + 2.036
16 - Loris Baz - FRA - Athinà Forward Racing - Forward Yamaha - 1:44.249 - + 2.231
17 - Eugene Laverty - IRL - Aspar MotoGP Team - Honda - 1:44.517 - + 2.499
18 - Marco Melandri - ITA - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia - 1:45.107 - + 3.089

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist