Test MotoGP Katar – den druhý

Na dráze okruhu Losail se první jezdci litrových prototypů MotoGP objevili až po necelých dvou hodinách od otevření boxové uličky, kde svítila zelená od čtyř hodin odpoledne. Před jezdci týmů královské kubatury motocyklového šampionátu je druhý a zároveň předposlední den zkoušek v rámci letošní předsezonní přípravy.

Druhý den předsezonního testu třídy MotoGP v Kataru je na špici výsledkové tabulky Španěl Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) s časem na kolo 1´55,194 sekundy, což je zatím vůbec nejrychlejší čas testu na dráze okruhu Losail. Bautista během dne zvládl pětapadesát kol a nejrychlejší čas zajel v osmnáctém měřeném kole.
Na druhé místě je Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), který byl o tři desetiny pomalejší a jeho sobotní maximum zůstalo na hranici 1´55,508 sekundy. Němec zvládl zajet jednapadesát kol a nejrychlejší čas nastavil ve třiatřicátém kole. V pátek nejrychlejší Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) je s časem 1´55,586 sekundy třetí, na Bradla ztrácí osm setin, na Bautistu pak čtyři desetiny. Espargaró je jednoznačně nejrychlejší z jezdců kategorie Open a také z jezdců značky Yamaha.

Čtvrtá pozice patří s časem 1´55,627 sekundy britskému jezdci Yamahy YZR-M1 Bradley Smithovi (Monster Yamaha Tech 3), jemuž se tentokrát nepodařilo atakovat první pozici, o což se jistě pokusí znovu v neděli. Každopádně si Brit udržel pozici před svým novým týmovým kolegou Polem Espargarem (Monster Yamaha Tech 3). Španěl byl pátý v pořadí se ztrátou 0,249 sekundy na Bradla a 0,682 sekundy na Bautistu.
Posledním jezdcem v jedné sekundě je šestý Andrea Iannone (Pramac Ducati) s časem 1´56,026 sekundy, který zajel v sedle Desmosedici GP14 specifikace Open. Spokojený může být po sobotním výkonu Američan Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) s časem 1´56,289 sekundy, což stačilo na sedmou pozici výsledkové tabulky. Ztrátu na týmového kolegu Edwards postupně stahuje a uvidíme zítra, jaký bude jejich konečný účet. Osmý je Kolumbijec Yonny Hernandez (Pramac Racing) jehož nejdřív zastavily technické problémy na GP13 Open a později to byl pád, který naštěstí přestál ve zdraví.

Všichni jezdci na stroji Honda RCV1000R jsou seřazeni od devátého po dvanácté místo. Nejrychlejším z nich byl Nicky Hayden (Drive M7 Aspar). Američan zajel kolo okruhu Losail časem 1´56,923 sekundy, což představuje ztrátu na nejlepší čas dne 1,729 sekundy. Necelé tři desetiny za Američanem je desátý Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini), jedenáctý je Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) a dvanáctý český závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing). Abraham v sobotu zlepšil svůj páteční čas o 1,1 sekundy a na Haydena nyní ztrácí osm desetin. U českého závodníka výrazné zlepšení, jenž zřejmě signalizuje stále lepší stav jeho operovaného ramene.
Test královské kubatury pokračuje v Kataru třetím a závěrečným dnem v neděli 9.března 2014.

Test MotoGP/ Moto2 – Katar, Losail - 2.den

Sobota, 8.března 2014

1 - Alvaro BAUTISTA - SPA - GO&FUN Honda Gresini - HONDA - 1:55.194 - 55 kol
2 - Stefan BRADL - GER - LCR Honda MotoGP - HONDA - 1:55.508 - +0.314 - 51
3 - Aleix ESPARGARO - SPA - NGM Mobile Forward Rac. - F-YAMAHA - 1:55.586 - +0.392 - 32
4 - Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - YAMAHA - 1:55.627 - +0.433 - 62
5 - Pol ESPARGARO - SPA - Monster Yamaha Tech 3 - YAMAHA - 1:55.876 - +0.682 - 66
6 - Andrea IANNONE - ITA - Pramac Racing - DUCATI - 1:56.026 - +0.832 - 51
7 - Colin EDWARDS - USA - NGM Mobile Forward Rac. - F-YAMAHA - 1:56.289 - +1.095 - 32
8 - Yonny HERNANDEZ - COL - Energy T.I. Pramac Racing - DUCATI - 1:56.480 - +1.286 - 36
9 - Nicky HAYDEN - USA - Drive M7 Aspar - HONDA - 1:56.923 - +1.729 - 63
10 - Scott REDDING - GBR - GO&FUN Honda Gresini - HONDA - 1:57.154 - +1.960 - 47
11 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Drive M7 Aspar - HONDA - 1:57.281 - +2.087 - 55
12 - Karel ABRAHAM - CZE - Cardion AB Motoracing - HONDA - 1:57.728 - +2.534 - 37
13 - Broc PARKES - AUS - Paul Bird Motorsport - PBM - 1:57.730 - +2.536 - 24
14 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Racing - AVINTIA - 1:57.738 - +2.544 - 43
15 - Michael LAVERTY - GBR - Paul Bird Motorsport - PBM - 1:57.860 - +2.666 - 28
16 - Mike DI MEGLIO - FRA - Avintia Racing - AVINTIA - 1:58.175 - +2.981 - 32
17 - Danilo PETRUCCI - ITA - IodaRacing Project - ART - 1:59.305 - +4.111 - 34

Závodní okruh Losail, Katar:

Nejlepší čas 1.dne testu (KAT) Aleix Espargaró – SPA – Forward-Yamaha – 1'55.386

Kvalifikační rekord - 2008 - Jorge Lorenzo - SPA - Yamaha - 1'53.927
Rekord okruhu - 2008 - Casey Stoner - AUS - Ducati - 1'55.153




--- 21:00 hodin ---

Dvě hodiny před koncem druhého dne testování v Kataru mělo už všech sedmnáct jezdců změřené kolo. Jezdci pracovali na dlouhých výjezdech a do čela tabulky časů se dostal s kolem za 1´55,194 sekundy Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Druhý v pořadí je Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), jenž stejně jak Bautista sedlá tovární specifikaci Hondy RC213V. Třetí čas má na svém kontě Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3), který na Bautistu ztrácí šest desetin.
Nejlepším jezdcem kategorie Open je prozatím pátý Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) s časem 1´56,167 sekundy. Výrazně zabojoval jeho týmový kolega Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) jemuž se časem 1´56,289 sekundy podařilo dostat na šesté místo. Čech Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je s nejrychlejším kolem 1´58,368 sekundy zatím třináctý.

Test MotoGP/ Moto2 – Katar, Losail (21:00 hodin)
Sobota, 8.března 2014

Závodní okruh Losail, Katar:

Nejlepší čas 1.dne testu (KAT) – Aleix Espargaró –
SPA – Forward-Yamaha – 1'55.386

Kvalifikační rekord -
2008 - Jorge Lorenzo - SPA - Yamaha - 1'53.927
Rekord okruhu -
2008 - Casey Stoner - AUS - Ducati - 1'55.153


--- 19:00 hodin ---

V šest odpoledne místního času
už reflektory katarského okruhu zářily na maximální výkon, protože slunce již bylo za horizontem a to sebou zároveň přináší razantní ochlazení, což jsou podmínky, které týmy můžou očekávat za dva týdny, kdy je na programu zahajovací podnik sezony 2014 – Velká cena Kataru.

V Kataru kromě testování také týmy Open vyjádřily jistou obavu ohledně řídící elektroniky Magneti Marelli, jejíž poslední verze sice přináší obrovské zlepšení, ale zároveň vyžaduje větší počet personálu z řad inženýrů. Zároveň tu panuje obava, že tento elektronický systém přináší určitou výhodu Ducati, protože právě s její pomocí Magneti Marelli systém pro kategorii Open připravila. V té době ale všechny motocykly Desmosedici GP14 byly v tovární specifikaci. Například tým Aspar potvrdil velké zlepšení v případě elektroniky, ale zároveň uvedl, že je problém ji v tak krátkém čase dostatečně pochopit. Ten, kdo tuto elektroniku důvěrně zná má samozřejmě velkou výhodu. V této věci mají jednat příští týden v Jerezu.
Po úvodních třech hodinách je v čele výsledkové tabulky s časem 1´55,942 sekundy Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3), jenž závodí s motocyklem tovární specifikace Yamaha YZR-M1. Něco přes dvě sekundy ztrácí druhý v pořadí Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini), jehož motocyklem je tovární specifikace Hondy RC213V. Na třetí pozici figuruje jezdec kategorie Open Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) s časem 1´56,167 sekundy a ztrátou jedné tisíciny na Bautistu.

První pětici nejrychlejších uzavírá dvojice jezdců na motocyklech továrních specifikací Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) a Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Britský závodník momentálně na svého týmového kolegu Espargara ztrácí něco přes půl sekundy. Český jezdec Karel Abraham (Cardio AB Motoracing) zatím nemá na svém kontě měřené kolo.

Test MotoGP/ Moto2 – Katar, Losail (19:00 hodin)
Sobota, 8.března 2014

Závodní okruh Losail, Katar:

Nejlepší čas 1.dne testu (KAT)Aleix Espargaró – SPA – Forward-Yamaha – 1'55.386

Kvalifikační rekord - 2008 - Jorge Lorenzo - SPA - Yamaha - 1'53.927
Rekord okruhu - 2008 - Casey Stoner - AUS - Ducati - 1'55.153

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist