Tesne pred startem MotoGP

Jiz zitra (konecne) zacina letosni rocnik motocykloveho mistrovstvi sveta. A jak vypadaji predstartovni prognozy v kubature MotoGP? O tom se doctete v nasledujich radcich.

Tesne pred startem MotoGP
V lonskem roce na okruhu, ktery meri 4.423 m vyhral Sete Gibernau. Ale nejrychlejsi zavodni kolo zde zajel Valentino Rossi (1'42.788 z roku 2003). Ovsem nejrychlejsi kolo vubec patri Nicky Haydenovi z nedavnych oficielnich testu IRTA - 1'39.983. To jsou fakta ocima cisel.
Valentino Rossi obhajuje titul mistra sveta. Jako podporu si “vybral” za stajoveho kolegu sveho pritele Colina Edwardse, ten jezdil vloni jeste Hondu. A obhajit titul, to bude pro “Doctora” mozna tezsi, nez kdyz ho vloni ziskal.
Rossi je a zustava nejvetsim favoritem
Sam “Doctor” rika: “V roce 2004 byl zacatek v Jizni Africe. Myslim si, ze to byl doposud muj nejlepsi zavod vubec ! Po mem prestupu k Yamaze jsem dokazal vyhrat hned prvni zavod na tomto stroji. Letos, tedy v roce 2005 zacina prvni ze 17 –ti zavodu v Evrope, a to v Jerezu. Tesim se na zajimave souboje a myslim si, ze to bude hned od prvniho kola velmi tvrde.” Yamaha letos slavi 50-ti lete jubileum a nejvetsim darkem by pochopitelne bylo ziskani (obhajeni) titulu mistra sveta !
Honda je pod tlakem
Honda vloni po mnoha letech prohrala, a tak musi nyni dokazat, ze to byla pouze nahoda. Nasadila proto do mistrovstvi celkem sedm jezdcu na techto strojich ! A jako cislo jedna byl Japonci vytypovan uhlavni souper Valentina, tedy Max Biaggi. 33-lety Riman musi letos dokazat, ze veskere, at uz opravnene ci neopravnene kriticke pripominky na dosavadni motocykly byly oduvodnene, letos jde u neho hlavne o prestiz a nebude mit cas na nejake vymluvy. Ale, kdo vlastne urcuje dalsi vyvoj tovarnich motocyklu tohoto japonskeho giganta ? Papirova jednicka Max Biaggi ? Nejrychlejsi muz poslednich testu Nicky Hayden ? Dvojnasobny exmistr sveta Sete Gibernau ? Nebo vsadili nevyzpytatelni japoncici na krajana Tamadu ? A co Barros (oficielni testovaci pilot Michelinu), pojede bez tlaku oficielniho tovarniho jezdce stejne dobre, jako v zaveru sezony 2002 !?
Sete Gibernau jede rovnez jeden ze tri oficielnich tovarnich motocyklu
Tento okruh je pro Seteho jako stvoreny. V kazdem pripade je Gibernau povazovan vsemi odborniky za nejvetsiho soupere Rossiho. „Vloni jsem zde vyhral a tesim se na fantastickou atmosferu v Jerezu. Je to vlastne poprve, co zacina serial v Evrope. Tato trat je moje oblibena a psychicky se citim silnejsi nez v roce 2004”, rika pilot staje Telefónica MoviStar.
Nejlepsi z ostatnich
Rychly Japonec Makoto Tamada je za urcitych podminek v podstate neporazitelny ! Jak to dokaze, nevi zrejme ani on sam. V kazdem pripade je jasne, ze je hodne nebezpecny, muze pripravit vsem necekane prekvapeni a hlavne je Japonec !
American Nicky Hayden dokaze byt stejne rychly, jako dokaze i zklamat. Pokud ale letos “neprorazi”, tezko si dovedu predstavit, ze by i v roce 2006 jel za Repsol.
Zbytek pilotu na Hondach, tedy Marco Melandri, Troy Bayllis a Alex Barros – vsichni jsou vynikajicimi piloty a mohou pripravit Rossimu hodne tezke okamziky.
Loris Capirossi a novacek na Ducati Carlos Checa pojedou na hodne se zlepsenych motocyklech GP5 Desmosedici. A chteli by urcite nejaky ten zavod vyhrat. Hlavne Checa (vloni celkove sedmy – ale stejne bodu jako “Capirex”) ma o motivaci postarano, vyhozeni od Yamahy ho stale jeste boli…
Kawasaki a Suzuki na spravne ceste vpred
Ke konci oficielnich testu IRTA dokazali oba dva piloti Kawasaki, tedy Shinya Nakano a Alex Hofmann vzestupnou tendenci. Jaka je ale opravdu sila noveho motoru “BigBang”, to by mel dokazat prave Jerez.
Naproti tomu predvedl prave John Hopkins, co se skryva pod kapotou nove Suzuki GSV-R. Vzdyt zajel na suchu (na rozdil od “mokreho” Nakana) absolutne nejrychlejsi cas prvniho dne poslednich testu. A co se tyka Kennyho Robertse ? Mozna najde i on svou drivejsi motivaci…

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist