Tesne pred startem 250 ccm

Dvanact tovarnich stroju Aprilia a Honda, obe dve tovarny postavili po 6 specialech, to zde uz dlouho nebylo. A na startu i obhajce titulu, Daniel Pedrosa.

Tesne pred startem 250 ccm
Pred odchodem do kralovske tridy MotoGP chce Daniel Pedrosa obhajit titul. Ale Aprilia udela jiste vse proto, aby ziskala ztraceny titul nazpet.
Aprilie budou velmi rychle
“Nevidim mnoho rozdilu proti lonsku”, rika sverenec Alberta Puige, tedy muz, ktery ma za sebou sponzory jak Telefónicu, tak i Repsol. “Ze souperu na Apriliich budou nejnebezpecnejsimi souperi de Puinet, Porto, Stoner a de Angelis. A z mych znackovych kolegu pak Lorenzo a Dovizioso. Ti dva jsou take nejrychlejsimi ze vsech novacku”, dodava pouze 48 kg vazici Dan Pedrosa. Take Valentino Rossi oznacil Pedrosu jako sveho nastupce: “To je sice pekne, ale neni to zadna garance”, je si jisty mlady Spanel. Jeho bilance je ovsem obdivuhodna: 62 startu, 30 umisteni na stupnich vitezu, 15 vitezstvi, 13 Pole Position a 13 nejrychlejsich kol zavodu. Stajovy kolega Hiroshi Aoyama je mnohymi experty povazovan za cerneho kone sampionatu, ale pri teseci IRTA zrovna nepresvedcil jednou byl 5., podruhe 9.
Neopakovat lonske chyby, je predstartovni deviza Sebastiana Porta
“Od zacatku sezony pojedu o vitezstvi, ne jako vloni”, rika 25-lety Argentinec, ktery sice vyhral v roce 2004 5 zavodu, ale na titul to nestacilo. Ma za sebou uz 139 absolvovanych zavodu Grand Prix a rika: “Jsem odhodlan bojovat o titul. Musim jen pokracovat tak, jak jsem v listopadu skoncil. A v mezisezone (mysleno testy) jsme pozorovali, ze se zlepsujeme test od testu. Takze motocykl je v poradku a vsechno zalezi na me. Jezdit porad vpredu a hlavne si pripsat co nejmene nul. Mam vyborny motocykl, hodne sebevedomi a take zkusenosti », uzavira svuj monolog tovarni pilot Aprilie Sebastian Porto z Repsol tymu Jorge « Aspara » Martineze. Jeho tymovy kolega Randy de Puinet (na testech vzdy 3. bude jiste patrit hlavne ze zacatku sezony k hlavnim uchazecum o vitezstvi a pokud se vyvaruje « letni prestavky », tak mozna i v boji o titul.
MS Aprilia zacala ponekud skromne
Oficielni tovarni tym s jezdci Alexem de Angelisem a Simonem Corsim zacal sezonu – mereno testy, hodne skromne. De Angelis byl dvakrate 4., jeho tymovy kolega Corsi pak 12. a 10. Ze by to bylo odchodem Jana Witeveena, kdyz dlouho nebyla dana koncepce, jak vlastne dal ? Uvidime, v kazdem pripade byli zanckovi kolegove De Puinet a predevsim Porto podstatne rychlejsi nez piloti na tovarnich strojich staje MS Aprilia.
Tezka pozice privatnich jezdcu
Mezi privatnimi piloty se da ocekavat tvrdy souboj o to, kdo se “nabidne” pro pristi rok jako budouci tovarni jezdec. Bude to Brit Chaz Davies na Aprilii, nebo Spaniel Alex Debon na Honde ? Pri testech se darilo ovsem prekvapive darilo i “novackovi”, Nemci Steve Jenknerovi, ktery rika: “Pri nekolika zavodech bych se chtel umistit pred nekterymi tovarnimi jezdci a tim se nabidnout sam pro pristi rok. Momentalne maji vsichni byvali “stopetadvacitkari” obrovskou moznost se zlepsovat, a i ja ji chci vyuzit.”
Yamahy zatim nejsou hotove a budou vubec na startu ?
Oficielne sice rika sef tymu Yamaha, Hermann Kurz: “Nasi technici Horst a Jörg Seelove nestihli stroje jeste pripravit”, ale jelikoz mezitim odesel smluvni jezdec Hugo Marchand k tymu Campetella, jako nahradnik za zraneneho Sekiguchiho, tak se da celkem s uspechem pochybovat o tom, jestli je to pravda.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist