Těsně před Sachsenringem

Po čtrnáctidenní přestávce se roztočí opět kola závodních motocyklů seriálu Grand Prix a zde jsou některé aktuální změny, jak je přinesly uplynulé dny.

Tou nejzásadnější změnou je návrat zraněného vicemistra světa kubatury Moto2 Juliana Simona, který musel vynechat celkem tři závody pro zranění - dvojnásobná zlomenina pravé nohy - a do sedla svého Suteru se vrací až nyní v Německu. 
V pondělí absolvoval Julián Simón kondiční test na okruhu Albacete Circuit, kde měl k dispozici motocykl Suter týmu LaGlisse, neboť jeho závodní motocykl týmu Jorge Martineze byl už na cestě v týmovém trucku směrem GP Sachsenring. Simon tak seděl v sedle závodního motocyklu po dlouhých 6 týdnech, naposled to bylo při závodě v Katalánsku, kde měl kolizi - nezaviněnou - s Turkem Sofuoglem. 

Druhým jezdcem týmu Aspara Martineze je pak aktuálně vedoucí jezdec španělského mistráku Jordi Torres - má stejný počet bodů jako Carmelo Morales. 
A právě Carmelo Morales hlásí pro SachsenRing změnu rámu, mimochodem z hlediska kubatury Moto2 letos teprve první!
 
V týmu G22 Racing (letos jezdícího pod názvem " The Tower Desguaces G22 ") pojede od Grand Prix Německa rám Suter MMXI místo Moriwaki MD600. Japonské šasí jezdil jeho předchůdce v týmu bratří Nietů Ital Raffaele De Rosa a naopak Morales jezdí ve španělském šampionátu - a úspěšně - právě šasí Suter. Tato změna vznikla na základě dohody mezi Geletem a Pablem Nietovými a šéfem týmu Laglisse, Jaimem Fernandezem Avilesem.
 
Japonská továrna Moriwaki má tak nyní ve startovním poli pouze dva týmy kubatury Moto2, italskou stáj Gresini a katarský tým QMMF - a to celkem pro čtyři jezdce (Pirro, Takahashi, Cardus a Al Naimi).
Německý jezdec Arne Tode, tedy ex-šampion IDM v supersportech, se s okamžitou platností rozešel s továrnou MZ. Zda tedy využije Tode přidělené divoké karty na Sachsenring a s jakým motocyklem vůbec nastoupí na start, je v době psaní tohoto článku hodně nečitelné...

"Před 8 měsíci jsem podepsal smlouvu s MZ na kubaturu Moto2 s tím, že budu jezdit šampionát Grand Prix po boku Maxe Neukirchnera. Potom mně bylo řečeno, že z morálních důvodů dostane možnost jezdit závody MS Anthony West a já pojedu pouze španělský šampionát a budu testovacím jezdcem s možností startů na divokou kartu. Problém je ale v tom, že s aktuálním rámem MZ (Neukirchner a West jezdí sice v barvách MZ, ale s rámem FTR - pozn. Bosso) nejsem schopen jezdit méně jak 2 sekundy pomaleji než jiní soupeři. A v mém případě je Top umístění na domácím závodě Grand Prix na Sachsenringu velmi důležité. Z tohoto důvodu jsem požádal Martina Wimmera o ukončení smlouvy s MZ".

V kubatuře do 125 ccm pojede celkem pět jezdců s divokými kartami. Ta první wild card patří v "malorážkách" aktuálně vedoucímu jezdci šampionátu IDM Jacku Millerovi z Austrálie, který jede za tým RZT Racing a sice na motocyklu Aprilia RSA. A dále je dostali aktuální mistr Německa Luca Grünwald a vicemistr Toni Finsterbusch. Oba dva mladíci z týmu Freudenberg Racing pojedou na motocyklech KTM. Kromě těchto dvou pojedou dále Felix Forstenhäusler (Seel 125) a Marvin Fritz (Honda).
Ačkoliv je italský veterán plně odhodlán na SachenRingu startovat, tak jeho tým Pramac Ducati neponechává nic náhodě a v německém paddocku bude přítomen pro všechny případy i ev. Capirexův náhradník, superbikový jezdec českého týmu Effenbert Liberty Racing, Francouz Sylvain Guintoli.  


Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist