Tesne pred Jerezem

Nekolik novinek a take postrehu pred evropskou premierou Grand Prix.

Dino Lombardi pojede celou sezonu ve tride 125 cc
Ital Dino Lombardi (ITA -Honda) Humangest Racing Team 125cc, jedouci v Jerezu na divokou kartu, nahradi v tomto tymu sveho krajana Stefana Musca, ktery se tedy vubec na startu letos neobjevil, nebot v qatarske premiere jel tento italsky tym pouze s Francouzem Mike de Megliem.
Alex Debon s novym prototypem Aprilia RSW 2007
Na divokou kartu startujici Spanel Alex Debon ve tride 250 cc, pojede zbrusu novou zbran tovarny z Noale. Tento motocykl doposud testoval prave pouze on a take mistr sveta Jorge Lorenzo, ten se ovsem minimalne jeste v Jerezu predstavi se starsim motocyklem. A tento uplne novy bude mit tedy zavodni premieru prave v sedle s Alexem Debonem.
Je Casey Stoner novym Kevinem Schwantzem?
Petinasobny mistr sveta Mick Doohan si mysli, ze Stoner je pro Rossiho opravdu velmi nebezpecny a prirovnava ho ke Kevinu Schwantzovi. "Casey je velmi rychly. Musi ovsem odstranit nektere "divociny", ale: Je jednodussi vysvetlit rychlemu zavodniku jak se vyvarovat padum, nez pomalemu jezdci vysvetlit, jak to ma udelat, aby jezdil rychle!", rika Stoneruv krajan Mick Doohan.
Neprijemne sokovani jezdci ilmoru
"Absolutne jsem netusil, ze Ilmor uz po prvnim zavode sezony skonci, Jsem v soku, a je to jako spatny sen. A to jsem Mario Illienovi absolutne veril. Mam smlouvu s Ilkorem na cely rok 2007. Muj Motorhome jsem zaplatil uz dopredu na celou letosni sezonu", rekl sokovany Andrew Pitt.
A jeho "byvaly" stajovy kolega Jeremy McWilliams komentoval celou situaci nasledovne:"Rozhodnutim Mario Illiena jsem sokovany. Jsem ale profi a tak musim toto rozhodnuti respektovat. Samozrejme z toho nejsem stastny, nebot jsem vsechny "sva letosni vejce vlozil do osatky Ilmoru". Chtel bych zustat u teto staje aspon jako testovaci jezdec", rekl dale irsky veteran Jeremy McWilliams.
Potrebujeme 6 milionu Euro, rika Mario Illien
"Pojedeme zavody znovu, az najdeme nekoho, kdo nam zavodeni bude financovat", rekl Mario Illien.
Carmelo Ezpeleta, Chief Executive Officer (CEO) Dorny ztratil po tovarni Aprilii a dvou privatnich tymech (Pons a WCM) dalsi dve stala mista na startovnim rostu a komentoval celou situaci nasledovne: "Samozrejme ze rozhodnuti Illiena rozumim. Je rozhodne lepsi nadale vyvijet motor radeji doma a porozumet, proc je rozdil mezi nim a protivniky tak velky. Ale doufam, ze se situace zlepsi a Ilmor se vrati. Nemel take k dispozici ty nejlepsi jezdce. Je to pro nas ztrata, nebot jsme na Ilmor hodne sazeli", rekl dale Carmelo Ezpeleta.
Honda bude letos opet mistrem sveta !
Generalni manager HRC, Satoru Horike je presvedcen, ze Honda bude i letos mistrem sveta. "Z ktere zeme bude novy mistr sveta pochazet, je nam uplne jedno. Pro Hondu jsou vsechny motocyklove trhy stejne dulezite", rekl dale pan Horike a pokracoval: "Vime, ze hodne "dvoutaktnich jezdcu" je flustrovano. Chteli jsme pochopitelne hodne zlepsit proti lonskemu roku, ale MotoGP ma prioritu. Hlavne prvni rok nove tridy 800 cc bude velmi tvrdy. Rozhodne ale nepujdeme cestou Yamahy, ktera se odporoucela jak ze 125 tak z 250 cc" dodal dale HRC - general Satoru Horike.
Dunlop ma vyhodu...
Novy system maximalniho poctu pneumatik na zavodni vikend - tedy 14 prednich a 17 zadnich - neplati pro Dunlop. nebot tato firma v poslednich dvou letech nevyhrala na suchu 2 zavody v kralovske tride, tak to totiz stoji v reglementu FIM. Fakta z Losailu mluvi nasledovne, nikdo nevyuzil moznost 14 prednich pneumatik, ale naopak jezdci na Bridgestonkach a Michelinech se museli vejit do pouhych 4 druhu zadnich pneumatik A na zavod meli potom k dispozici 3 pneumatiky a 1 na samotnou kvalifikaci. Naproti tomu jezdci Dunlopu, Tamada a Guintoli, mohli volit z 9 ruznych zadnich pneumatik. "Pro dalsi vyvoj nasich pneumatik je dulezite, ze muzeme zkouset ruzne smesi", rekl k tomuto problemu Jeremy Ferguson, evropsky manazer Dunlopu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist