Téma 1000 ccm - sériové motory a hodně rozpoluplné reakce.

Startovní pole MotoGP mají v roce 2010 doplnit v rámci privátních týmů motocykly odvozené od prototypů, ale vybavené sériovými motory o obsahu 1000 ccm.

Téma 1000 ccm - sériové motory a hodně rozpoluplné reakce.
Ovšem tento plán promotéra závodů Grand Prix, tedy Dorny, se nesetkal se všeobecným pochopením, nýbrž vyvolal různé a hodně smíšené reakce.

Jako první se vyjádřil k tomuto tématu Valentino Rossi: "Potřebujeme na startu minimálně 20 motocyklů, ještě lépe když jich bude 25 nebo 26. Proto je tato myšlenka velmi dobrá, pokud výkon a performance motorů o obsahu 1000 ccm bude stejná jako u našich 800 ccm. Takže proč né", řekl 8-násobný mistr světa Valentino Rossi.

Když se ale Rossi doslechl, že Dorna nepočítá s tím, že by za normálních závodních podmínek mohli jezdci na těchto motocyklech také vyhrávat, tak byl úřadující mistr světa hodně skeptický: "Realisticky může dnes vyhrát v současné třídě MotoGP pouze jezdec s továrním motocyklem. Takže já bych si dovedl představit motocykly o obsahu 1000 ccm typu superbiků a obuty do pneumatik Bridgestone", pokračoval dále "The Doctor".

A možnost nechat jezdit současné jezdce MotoGP na motocyklech o obsahu 1000 ccm a motocykly kubatury 800 ccm odstavit do muzea, nevidí Rossi také moc dobře: "Pro továrny by pak nebyl šampionát už tak zajímavý", řekl dále italský tovární jezdec Yamahy.

Privátní majitelé satelitních týmů jsou sice této myšlence nakloněni kvůli možnosti ušetřit, ale: "Přirozeně můžeme s takovým motocyklem hodně ušetřit, ale na druhou stranu vidím obrovský problém v tom, jak sehnat sponzory, když bude od začátku jasné, že můj jezdec nepojede o vítězství", říká třeba Lucio Cecchinello - majitel týmu LCR Honda s jezdcem Randy de Puinetem.

Také prezident IRTA, Hervé Poncharal (Monster Yamaha Tech3), není sice zásadně proti této myšlence, ale raději by jel tak, jako doposud se satelitním týmem vybaveným továrními motory o obsahu 800 ccm.

Jako alternativní řešení pak předložilo sdružení MSMA následující návrh: Místo kompletních motocyklů by si mohly týmy zapůjčit v budoucnu pouze tovární motory o obsahu 800 ccm a ty zabudovat do podvozků dle vlastního výběru.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist