Tech3 postaví vlastní šasí

Francouzský tým Tech 3 bude stavět své vlastní šasí a tím se připraví na budoucnost závodů MotoGP, kterou už naznačil CEO Dorny Carmelo Ezpeleta. Tento krok zase není tak úplně překvapivý, vždyť šéf týmu Hervé Poncharal je zároveň prezidentem IRTA a musí tedy znát plány a záměry Carmela Ezpelety velmi dobře.

Tech3 postaví vlastní šasí
Tým Tech 3 MotoGP navrhne a bude vyvíjet šasí, které by od sezóny 2013 mělo jít na start závodu MotoGP. Tím se tato závodní stáj připravuje dopředu na budoucnost závodů královské kubatury poté, co CEO Dorny Carmelo Ezpeleta oznámil, že v budoucnu bude podporovat pouze ty týmy, které buď půjdou cestou vlastního vývoje šasí nebo koupě šasí jiného a zabudování motoru vycházejícího z těch, které jsou podobné sériovým. Samozřejmě, že satelitní týmy budou dle Ezpelety závodit i nadále, ale budou se muset finančně o sebe postarat sami a nebudou už promotérem šampionátu Dornou podporovány jako doposud, tedy nedostanou okolo 1 milionu Euro ročně. Tímto řešením chce promotér šampionátu MotoGP zaplnit startovní rošt královské kubatury co nejvíce týmy, které jsou schopny závodit s lacinějšími motocykly než doposud a nenechají tak obrovské peníze doslova utopit za leasing předražených továrních motocyklů.
Dle Ezpeletova plánu by si v blízké budoucnosti neměly aktuální satelitní týmy Tech 3, Pramac, LCR, Cardion či Gresini dále pronajímat od továren předražené prototypy, nýbrž by měly stát na roštu s vlastními motocykly - tedy správně řečeno se šasím některého výrobce šasí do kterého bude zakoupený motor. 

Tým Tech 3 má aktuálně dvouletou smlouvu, která mu zaručuje do konce sezóny 2013 leasing satelitních motocyklů Yamaha. Francouzská stáj ale připravuje projekt MotoGP na následující období, aby takový motocykl byl hotov už na rok 2013. Šasí pro litrový motocykl budou vyvíjet Guy Coulon a Nico Goyon, kteří už mají za sebou vývoj motocyklu kubatury Moto2, kdy toto šasí Tech 3 získalo během dvou uplynulých sezón celkem 5 podiových umístění, z toho jedno vítězství.

První test na závodní trati by se měl konat dle týmového manažera Herve Poncharala příští léto:  "Začneme s prací na projektu tak, aby byl schopný závodit v roce 2013. Je to úplně jiný projekt a my máme s Yamahou smlouvu do konce roku 2013 a proto ho nebudeme dohromady nějak míchat. Během příštího roku vyvineme jeden motocykl tak, aby byl v létě 2012 schopný testů na závodní trati. Jako tým Tech3 se ale budeme zabývat v rocích 2012 a 2013 jen o dvě motorky M1, které máme k dispozici od Yamahy. Pokud ale nový motocykl ukáže při testech 2012 kvalitní potenciál, tak není důvod, abychom ho nenechali jezdit na závodech 2013 jiným týmem", říká Poncharal pro Motorcycle News.

Ovšem i po skončení smlouvy s Yamahou koncem roku 2013, kdy chce dále Poncharal jet s vlastním motocyklem, tak nechce tento francouzský majitel týmu Tech3 ukončit spolupráci s Yamahou, ba naopak. Plán je, do vlastního šasí zabudovat speciálně připravený motor Yamaha R1. Tento plán už ostatně Poncharal předložil managementu Yamahy: "Chceme použít motor R1, tuto mou myšlenku jsem už Yamaze vysvětlil a nyní uvidíme, jakou podporu jsme schopni obdržet. Pokud by to byl motor podobný specifikaci motoru nasazovaného do superbikového šampionátu, tak si myslím, že bychom byli konkurence schopní".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist