Tamada chce zlomit qatarské prokletí

Japonský jezdec Makoto Tamada prozatím na okruhu Losail International Circuit nezískal výraznějšího úspěchu, letos tak chce konečně promluvit do pořadí mezi nejlepšími jezdci.

Potřetí v řadě se konvoj MotoGP vydává do Arábie, kde se jeho aktéři utkají o případných 140 bodů, které jsou ve hře. Svůj příděl z této porce by rád ukrojil i tým Konica Minolta Honda, jenž má ve svém středu japonského pilota Makoto Tamadu. Tento jezdec však v Qataru prozatím nezaznamenal výraznějšího úspěchu, vždyť v roce 2004 skončil po problémech s pneumatikami až na desátém místě, zatímco vloni musel kvůli poruše stroje ze závodu předčasně odstoupit.
Gianluca Montiron – šéf týmu Konica Minolta Honda
Chystáme se v Kataru získat výsledek, jenž dovolí týmu Konica Minolta pokračovat v sezóně s větším optimismem. Testy po závodě v Jerezu ukázaly, proč Makotovi nefungovalo během úvodního závodu vše tak jak mělo. Závodní rytmus byl v Jerezu pomalejší než v předešlém roce, ovšem mladí a talentovaní jezdci demonstrovali svůj obrovský potenciál. Úroveň bojovnosti se mezi nejlepšími zvýšila, nyní je snadné nalézt deset jezdců, kteří se vejdou do jedné sekundy. Z technického hlediska máme nejlepší možné vybavení. Honda RC211V společně s pneumatikami Michelin byla vždy v této kategorii nejlepší. Náš tým bude jezdce co nejvíce podporovat, všichni chceme těžit z tvrdé zimní práce.
Makoto Tamada
Cítím, že můj motocykl se během testu v Jerezu definitivně zlepšil, dává mi to důvěru to sobotního závodu, který bude zcela určitě jedním z nejteplejších v této sezóně. Horko a nafoukaný písek z pouště, může rychle změnit podmínky na tomto rychlém okruhu. V poslední době jsem společně s týmem Konica Minolta Honda pracoval na vylepšení našeho motocyklu. Ve čtvrtek, v prvním hodinovém tréninku, plánuji udělat nějaké testy pneumatik Michelin, které jsem byl v Jerezu nucený odložit kvůli pádu při testování.
Giulio Bernardelle – technický šéf týmu Konica Minolta Honda
Okruh Losail je typická moderní dráha. Je to dlouhý a široký okruh, většinou charakterizovaný středně rychlými zatáčkami s jednou dlouhou rovinkou. V roce 2004, ale ani v loňském roce, jsme zde nedokázali získat významný výsledek. Během této zimy jsme nemohli na okruh Losail přijet testovat. Vzhledem k přemístění závodu v kalendáři MotoGP jsme mohli o testu uvažovat, ale nakonec jsme preferovali jiné okruhy. Nehledě k absenci testování si myslím, že bychom neměli trpět nadměrnou nevýhodou oproti těm, co zde v únoru testovali.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist