Systém Flag-to-Flag se ukázal jako nutný a úspěšný

Diskutovaná otázka, zda v roce 2010 v královské kubatuře povolit pouze jednu motorku, je zřejmě smetena ze stolu.

V uvažovaném reglementu MotoGP na rok 2010 bylo plánováno, že týmy budou mít k dispozici pro jednoho jezdce pouze jeden kompletní motocykl. K této uvažované změně pravidel se vyjádřil ve španělském radiu Onda Cero šéf Dorny CEO Carmelo Ezpeleta následovně: "Závody systémem Flag-to-Flag ukázaly v Le Mans a v Mugellu že systém jedné motorky by nemohl fungovat. Takže si myslím, že v příští sezóně budeme mít stále jezdce s dvěma motorkami."


Důvod je ovšem ještě jiný a zcela prozaický. Žádná motocyklová továrna není totiž ochotna vybavit motorkou další piloty. A to byl důvod, proč měla být tato novinka uvedena do praxe, v podstatě stejný počet motorek rozdělit na více jezdců. 

Tedy tak, jak je to nyní praktikováno u týmu Scot Honda, kde Gabor Talmacsi jezdí rezervní motocykl Yuki Takahashiho. 

Ale jak Yamaha, Suzuki nebo Ducati nemají zájem počet svých motocyklů rozšířit, jen Honda nyní zřejmě postaví další motocykl, a sice pro Gabora Talmacsiho.

Pokud by přece jen pravidlo jedné motorky bylo prosazeno, tak by se musel systém Flag-to-Flag odbourat. To znamená, že mechanici by museli během závodu prakticky motorky "přestavět"...!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist