Suzuki zvažuje divokou kartu

Japonský výrobce intenzivně pracuje na návratu do mistrovství světa motocyklových prototypů a proto je rok 2014 stěžejní v rámci vývoje a testování litrového motocyklu Suzuki s pracovním označením XRH-1. Závody na divokou kartu dříve vedení odmítalo, ale podle Davide Brivia to možná bude všechno jinak.

Testovací jezdec Suzuki Randy De Puniet už loni poukazoval na fakt, že pokud má Suzuki získat reálnou představu o konkurenceschopnosti svého nového motocyklu, pak je nejlepší možnou volbou startovat na divokou kartu s ostatními výrobci MotoGP v některém ze závodů sezony 2014.

Šéf týmu Suzuki MotoGP Davide Brivio v rozhovoru pro Motosprint De Punietovy požadavky potvrdil a navíc k tomu přidal, že tento návrh přeci jenom může dostat zelenou. „Je to věc, o kterou nás opravdu žádal. Když se to tak vezme, závodit v jednom nebo dvou závodech by bylo zajímavé také pro nás,“ uvedl Davide Brivio.
„Klidně by mohl jet některý ze závodů závěrečné části sezony, protože takovým způsobem bychom dosáhli správného srovnání dosažené úrovně našeho motocyklu po sezoně testování. Není lepší možnosti srovnání než je samotný závod. Motegi je jedna z možností. Zvažuje se Motegi, ale ve hře je také Valencie,“ pokračoval Brivio, jenž zároveň dodal, že ohledně divokých karet zatím není nic definitivně rozhodnuto.

Návrat do motocyklového šampionátu bere Suzuki naprosto vážně a spolu s týmy královské MotoGP nastoupí do únorového testu v Sepangu. Už příští týden tak získá japonský výrobce první ucelenou představu o tom, jak si jeho rivalové vedli během zimní přestávky a jak moc budou muset přidat, aby ve finále letošního ročníku, byly výkonové rozdíly minimální, ne-li žádné.
Prioritou je vyvinout takový podvozek, který jim umožní vytěžit maximum z pneumatik, protože rychlost na studeném obutí je pro Suzuki momentálně problém. „Sami dobře víme, kolik nás ještě čeká práce, ale zároveň se nemůžeme vyhýbat srovnání, protože právě díky nim získáme důležité informace,“ uvedl dále v rozhovoru pro Motosprint Davide Brivio. „Potřebujeme vědět, jak velkou ztrátu je třeba vymazat. Vycházíme-li ze ztráty, kterou jsme měli loni, tak tam to bylo na ty absolutně nejrychlejší průměrně něco přes sekundu, někdy i o něco víc.“

Davide Brivio také potvrdil, že na okruhu v Sepangu budou společně s týmy MotoGP testovat jak v prvním, tak i ve druhém třídenním únorovém testu. V sedlech prototypů Suzuki budou v Malajsii pracovat testovací jezdci Suzuki MotoGP Randy De Puniet a Nobuatsu Aoki. Suzuki má v plánu také minimálně test v Texasu, Argentině a pravděpodobně také v Barceloně.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist