Suzuki: První tým, který doplatil na pravidla o zaplombovaných motorech

Týmu Rizla Suzuki byly po Grand Prix Austrálie odečteny body v poháru konstruktérů a potrestán byl i Loris Capirossi.

Prvním týmem, který byl konfrontován s novými pravidly o zamplombovaných motorech, byl při Grand Prix Austrálie tým Rizla Suzuki. Po warm upu, kdy měl Loris Capirossi určité problémy, tak mu tým namontoval šestý, tedy nezaplombovaný motor. 


Jak jistě známo, před Grand Prix v Brně, bylo každému jezdci zaplombováno pět motorů na zbytek sezóny 2009, použití každého dalšího znamenalo postih. 

"Pouhých šest motorů na celou sezónu 2010 nebude stačit", říkal už na začátku zavedení tohoto pravidla Valentino Rossi. 

"Jeden z komponentů našeho nového motoru prostě nefungoval. Ovšem vyměnit ho, by přišlo laciněji", říkal Paul Denning. "Motor byl ale zaplombován a tak jsme ho museli komplet vyměnit". 


Důsledek:
Továrně bylo odejmuto v poháru konstruktérů 10 bodů a Loris Capirossi musel odstartovat od závodu z posledního místa na roštu. 

"Je to samozřejmě k naštvání, ale tato malá součástka mohla poškodit celý motor. Takhle ho můžeme po opravě znovu použít. Pravidla jsou pravidla a my se jim musíme přizpůsobit", řekl dále týmový manažér Denning. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist