Suzuki: Další krok k návratu

Suzuki udělala další krok k návratu do seriálu MotoGP, když se oficiálně zeptala, zda se může zúčastnit v příští sezoně oficiálních testů IRTA.

Suzuki: Další krok k návratu
Suzuki se oficiálně obrátila na Dornu, zda by se mohla v roce 2013 při některých vybraných testech MotoGP také zúčastnit. Tento krok je chápán tak, že se tradiční japonská továrna chystá v roce 2014 odstartovat svůj comeback v královské kubatuře motocyklového závodění. Až do roku 2011 byla Suzuki celkem 35 roků zastoupena v mistrovství světa, z finančních důvodů ovšem po sezoně 2011 v seriálu Grand Prix skončila. Přitom ale bylo vždy zdůrazňováno, že se v roce 2014 chce opět k závodění na nejvyšší úrovni vrátit.

Že to nebyla žádná planá řeč, ukázalo se v létě 2012, kdy došlo k jednání během naší Grand Prix, mezi zástupci továrny Suzuki a šéfem promotéra šampionátu Dorny Carmelem Ezpeletou. Španěl v Brně jasně zdůraznil, že vstup do šampionátu bez dlouhodobější garance setrvání vůbec nepřichází v úvahu.
Dle nejnovějšho vyjádření Ezpelety se ale Suzuki nechce v příštím roce zúčastnit závodů s wild card, nýbrž pouze testovat: "Zeptali se nás, zda mohou v sezoně 2013 testovat s námi. A pokud vše dopadne dobře, tak je v roce 2014 uvidíme v závodech Grand Prix".

Momentálně startují v MotoGP pouze tři továrny: Yamaha, Honda a Ducati, což hodně fanoušků považuje za hodně velkou slabinu tohoto šampionátu. Dle Ezpelety to je ale jinak. Diváci chětjí vidět lepší show a ne za každou cenu zvýšit počet zúčastněných továren.

"Ještě není nic podepsáno, ale to není náš hlavní problém. V současné době máme na startu celkem tři továrny, tedy Hondu, Yamahu a Ducati. Pokud se přidá Suzuki, tak budeme mít celkem čtyři, tedy stejně jako v závodech Formule1, ale to není ten hlavní problém. Důležité je, abychom viděli tvrdé a bojovné závody. Čím více značek pojede ve špici, tím lépe. To znamená, mít na startu více konkurenceschopných motorek", je názoru CEO promotéra šampionátu Dorny Carmelo Ezpeleta.

Samotný návrat Suzuki ale nic neřeší, neboť i tak může zůstat MotoGP šampionátem dvou různých výkonnostních skupin. Podstatné zlepšení by nastalo v okamžiku, kdyby italská Ducati byla konkurenceschopná jako v sezonách, kdy na jejím motocyklu jezdil a vyhrával Casey Stoner.

Už jsme psali v článku o tom, že Honda potvrdila na rok 2014 prodej upravených motocyklů verze RC213V v ceně okolo jednoho milionu Euro týmům, které o ně budou mít zájem. Yamaha chce naopak pronajímat motory a elektroniku, které si zájemci mohou sami zabudovat do vlastních šasí. Tím se sice naplní startovní pole více prototypy, jejichž výkon ale nebude rozhodně stejný.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist