Suter-BMW: Nové šasí přece jen v poslední minutě hotovo

Iodaracing - piloti Petrucci a Pešek - dostal pro testy v Sepangu v «last minute» přece jen nové šasí.

Spojenectví mezi BMW a CR-týmem Iodaracing Project začalo na podzim 2012, když týmový majitel Giampiero Sacchi v září opustil svůj vlastní beznadějný projekt (seriový motor v trubkovém rámu) a svého pilota Petrucciho raději posadil na motocykl Suter-BMW. Jedním z důvodů byla i neustálá kritika od týmu Forward Racing (Colin Edwards) a Suter prostě potřeboval nový tým v královské kubatuře MotoGP.

Firma Came zůstala nadále hlavním sponzorem, sídlo firmy je v severní Itálii na břehu řeky Sile, tedy mezi Tarvisem a Benátkami. 

Podvozky pro motocykly Lukáše Peška a Danila Petrucciho jsou vyráběny v továrně Suter Racing Technology ve švýcarském Turbenthalu. Ovšem superbikové motory BMW S1000R jsou posílány přímo do sídla týmu Ioda, tedy do Terni uprostřed Itálie.

Giovanni Sandi, technický ředitel stáje Iodaracing, čekal do posledních hodinn na nové podvozky 2013. Jsou to první, ze tří postupně na letošní sezónu vyvíjených nových rámů. Byly promtně poslány rovnou do Sepangu, kde budou k dispozici Petruccimu a Peškovi. 

Nové šasí se od loňského modelu hodně liší: je delší a těžiště je tak uloženo úplně jinde. Do motocyklu bude zabudována nová jednotná ECU od firmy Magneti Marelli, která je pro týmy Claiming-Rule poskytována zadarmo: "Samozřejmě, že je zde určité riziko, až první CRT vyrazí s ECU na trať. Ale my chceme získat do budoucna určitý náskok", ví dobře majitel týmu Giampiero Sacchi.

V roce 2013 je ECU pro týmy dobrovolná, 2014 pak pouze čtyři prototypy za jednu továrnu (Honda, Yamaha, Suzuki a Ducati) mohou používat vlastní software. 
Šéftechnik Giovanni Sandi také nevidí žádné nebezpečí v tom, že dle názoru některých (některé "odborníky" v našem foru na motorkářích nevyjímaje...) je technika CRT/MotoGP podobná té superbikové: "V SBK používá třeba BMW úplně jinou elektroniku. A v superbicích není ohraničen počet povolených motorů, což znamená v charakteristice motorů hodně velký rozdíl. A co se týká šasí, tak jsou už nyní CRT o krok vpředu", zdůrazňuje Sacchi.

Hodně velkou roli pro dobré výsledky týmu na rok  2013 bude ale hrát celkový budget. Tým půjde letos úplně novou cestou a chce prodávat volná místa na kapotážích motocyklů i zájemcům ze stran privátních sponzorů.

"V roce 2012 jsme ani v jedné kubatuře nevyhráli ani jeden závod, za to jsme ale vyprodukovali hodně pádů. Tím jsme se dostali v přenosech ze závodů v TV na hodně reklamních přenosových minut", směje se majitel firmy Came Paolo Menuzzi a Sacchi jen dodává: "Loňskou sezonu můžeme buď nazvat jako katastrofickou, nebo jako plnou ideálů. Prostě musíme vždy uvažovat a přemýšlet: Je sklenice z poloviny naplněná, nebo z poloviny prázdná. Záleží to na pohledu. Nyní jsme sice udělali krok zpět a skončili jsme s projektem Moto3. Naše převodovky s motory Emir vydržely na začátku maximálně 70 km. Letos se tedy pouze zaměříme na Moto2 s Johannem Zarcem na motocyklu Suter a na MotoGP. V loňském roce byl rozdíl mezi prototypy a motocykly CR obrovský. 2013 by se měly motocykly více srovnat. Rozdíl v maximální rychlosti by dle mého názoru měl být proti loňské sezóně poloviční".

Danilo Petrucci je hodně optimistický a sní o tom, že si svými letošními výsledky řekne do budoucnosti o tovární motocykl: "Záleží to pouze na mně samotném".

2012 si Petrucci jako Rookie připsal na své konto 27 bodů, skončil celkově 19. a nejlepším jeho výkonem bylo osmé místo ve Valencii s motocyklem CR před Rossim, který měl k dispozici tovární bike, takže byl celkem spokojený: "Vzpomínám na svůj debut v Kataru. Na startovním roštu jsem stál hodně blízko samých hvězd. Napadlo mě, že bych raději šel pryč. To ale nebylo možné, ale ne, já jsem přece členem tohoto startovního pole. Nemohu tady nechat motocykl nechat stát na pospas a jít pryč!".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist