Stripky z Motegi

A japonskou Grand Prix tedy uzavreme tradicnim "pelemelem”

Proc vlastne Shane “Shakey” Byrne ?
Brit Shane Byrne dostal sanci nahradit zraneneho Troye Baylisse z jednoho prosteho duvodu: Dalsi dva od HRC uvazovani piloti, tedy Japonec Ryuichi Kiyonari a Australan Chris Vermeulen maji v dobe konani zavodu Grand Prix v Sepangu a Losailu jeste sve normalni pracovni povinnosti (BSB resp. WSBK). Pokud by se ale rozsah zraneni australskeho veterana Baylisse ukazal jeste horsi a Troy by musel vynechat i domaci Grand Prix na Phillip Islandu, tak by ho prave tam nahradil 8-nasobny vitez zavodu superbiku, dalsi “protinozec” Chris Vermeulen. “Dorna se vehementne zasazovala pro Byrneho, navic Tohru Ukawa se musi predevsim soustredit na nas testovaci program MotoGP”, rika k tomuto tematu manazer HRC, Tsutomu Ishii.
Tri kategorie pilotu MotoGP dle Hervé Poncharala
Majitel tymu Fortuna Yamaha, Francouz Hervé Poncharal deli soucasne piloty kralovske kubatury do trech kategorii:
Prvni :
Valentino Rossi, je lepsi nez vsichni ostatni.
Druha :
Kazdy ze zkusenych jezdcu, kteri jsou starsi 30-ti let a uz dobre vedi, ze proste Rossiho nemohou porazet. To jsou Capirossi, Gibernau, Biaggi, Barros, Bayliss, Edwards a Checa.
Treti :
K tem patri ti mladi, jako Melandri, Hayden, Hopkins, Hofmann a snad take Elias – ti se sice hodne zlepsili, ale presto neveri, ze by mohli Rossiho porazet. A tak proste cekaji, az skonci !
Robertsove se jeste nevzdavaji
Tymovy manazer KR, Chuck Aksland navstivil japonskou Grand Prix s jedinym duvodem, pokusit se domluvit s Hondou o zapujceni motoru V5 na pristi sezonu. A vypada to dobre. Tym KR by zamontoval (stejne jako Moriwaki) tyto motory do vlastniho ramu. A cely serial by jel tym jednoho jezdce: Tim by byl pochopitelne “Little Kenny”, ktery uz pro tym sveho otce jezdil Yamahu 500 a Modenas 500 do konce roku 1998. Co ale tomuto tymu chybi, je za prve naplneny budget ca 8 milionu Euro a take dodavatel pneumatik. Dunlopy nechce jezdit byvaly mistr sveta Kenny Roberts, Michelin chce za jeden vikend 50 000 Euro a Bridgestone zase nema zajem.
Sen bratri Aoyamu se brzy rozplynul
Po vynikajicim merenem treninku (1. a 3. misto) tridy 250 ccm doufali bratri Hiroshi a Shuhei v to, ze by na stupnich vitezu mohli stat po skonceni zavodu oba dva. Tento sen se rozplynul uz ve tretim kole, kdyz mladsi z obou bratru, Shuhei Aoyama spadl. A tak stale plati, ze naposled stali dva bratri na stupnich pri zavode Grand Prix v roce 1997 v Imole, ve tride do 500 ccm se to tehdy podarilo Takumovi a Nobuatsovi Aokiovym.
Koyji Nakajima seka nyni travnik
Pokud si vzpominate, tak jednim z duvodu odchodu Valentina Rossiho od Hondy k Yamaze byl i manazer HRC, Koyji Nakajima. Tento Japonec zacatkem roku 2003 navrhl strhnout Rossimu z gaze urcitou sumu za to, ze tehdy poprve pouzil na sve kombineze napis “The Doctor”. Mezitim se stal Valentino Rossi uz skoro dvojnasobnym mistrem sveta a japonsky manazer Nakajima byl za trest prevelen do “oddeleni sekani travniku” u nejmenovane firmy !
Ryuichi Kiyonari pojede ve Valencii
Vedouci muz britskeho sampionatu superbiku, Japonec Ryuichi Kiyonari pojede ve Valencii na divokou kartu jednu Hondu V5. Nebude to ovsem zdaleka jeho prvni start v kralovske kubature, nebot jak znamo, po tragicke smrti Daiijira Kata to byl prave on, kdo ho tehdy v tymu Honda Gresini nahradil.
Sete Gibernau ovlivnuje soucasne michani karet v superbicich
Pokud by odesel Sete Gibernau k Ducati, tak by se uvolnilo jedno misto u Hondy pro Chrise Vermeulena ve tride MotoGP. “Videl jsem ho pri osmihodinovce v Suzuce a zda se mi, ze jeste neni pro tuto tridu dost zraly”, rika ale president HRC Kanazawa, takze radeji nepredbihejme…Ovsem jeho odchodem by ale take bylo misto pro “milacka” Hondy Europa, Michela Fabrizia v Ten Kate Winston tymu, volne.
A take u Ducati je v superbicich na dve mista cela rada kandidatu: vcetne stavajicich pilotu Jamese Toselanda a Regise Laconiho cekaji v rade Lorenzo Lanzi a Gregorio Lavilla. Ale hodne take zalezi na vlastnim rozhodnuti Troye Baylisse. “Pro Byrneho uz vlak odjel. Chteli jsme ho vzit koncem roku 2003, ale on odmitl”, vysvetluje vyvojovy reditel Ducati Paolo Ciabatti.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist