Střípky z Grand Prix

Co se také událo mezi dvěma závody, tedy Estorilem a Phillip Islandem ve světě Grand Prix?

Střípky z Grand Prix

Tahanice kolem Aoyamy


O rychlého Japonce měly zájem týmy LCR Honda a Pramac Ducati. Ovšem Cecchinelovi chybělo na druhého jezdce (tedy vedle De Puineta) 700 000 Euro a HRC a Dorna chtěly mít v MotoGP Japonce. A tak se HRC-víceprezident rozhodl pro nový tým Daniho Eppa. Ovšem i tomu chyběly nějaké ty Eura a tak HRC šlo až na 50% normální částky za materiál (aktuálně ca 1,4 milionů Euro) a Aoyamův přestup byl zajištěn. Celkový projekt Ayoamova ježdění v MotoGP bude stát přibližně asi 5 milionů Euro.

Moto2 jely v Katalánii


V rámci šampionátu CEV jely ve formuly Extreme také motocykly Moto2. A zde je nejen výsledek tohoto závodu, ale i srovnání časů Moto2 a kubatury 250 ccm na stejném okruhu.

01 Xavier FORES SIEMENS GIGASET LAGLISSE YM-2 ESP M2 29:04.222 
02 Daniel RIVAS BLUSENS BQR-Moto2 HONDA Moto2 ESP M2 + 0.136
03 Aleix ESPARGARO PROMORACING HARRIS/PROMOESP M2 + 4.794
04 Shuhei AOYAMA BLUSENS BQR-Moto2 HONDA Moto2 JPN M2 + 18.782
 
Pole position Grand Prix Katalánie - 250 ccm
Hector BARBERA SPA Pepe World Team Aprilia 1'46.749 
Pole position CEV - Moto2 
Xavier FORES SIEMENS GIGASET LAGLISSE YM-2 ESP M2 1:48.111

Nejrychlejší kolo v závodě Grand Prix Katalánie - 250 ccm 
Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 1'46.656
Nejrychlejší kolo v závodě CEV - Moto2
Xavier FORES SIEMENS GIGASET LAGLISSE YM-2 ESP M2 1:47.743 


Harris - nový projekt v kubatuře Moto2



Britská firma - Harris Performance nabízí jako další pro rok 2010 kompletní motocykl Moto2. 

Angličtí bratři Steve a Lester Harrisové vyvinuli společně s týmem "Team Promo-Racing" motocykl Moto2, který byl v sedle s Aleixem Espargarem nasazován do španělského šampionátu v kubatuře "Formula Extreme".
 

Kolik stojí závodění v nové kubatuře?


Hodně se rozcházejí cenové relace, kolik vlastně bude stát závodění v této nové kubatuře. Zatímco švýcarský tým Emmi Caffe Latte manažéra Terella Thiena počítá s částkou 1 milionu Euro, tak se dle některých dá ušetřit více.  Další Švýcar Dominique Aegerter by měl za místo v týmu Moto2 "Racing Germany" zaplatit částku 350 000 Euro.  
Továrna Aprilia pak třeba za "rolling chassis" požaduje od svých zákazníků částku 200 000 Euro.
Ovšem týmy musí počítat s tím, že od Dorny dostanou v roce 2010 méně, než dostaly v roce 2009 ve třídě dvěstěpadesátek. A pro představu, o kolik se jedná, tak ti na zadních pozicích třídy 250 ccm "kasírovali" ročně od Dorny 150 000 Euro, nyní v Moto2 to bude o nějakých 60 000 Euro méně. Důvod je jasný, peněz je pochopitelně stejně, ale závodní pole se z 25 motocyklů 250 ccm rozšíří na 39 motocyklů Moto2.  

Kde pojede Alex de Angelis?


Kromě superbiků - třetí Aprilia v barvách JIR, je zde možnost MotoGP - Scot, musela by ale "přijít" další Honda. Tým Scot doufá, že místo Talmacsiho by mohl jet Alex de Angelis  kubaturu MotoGP. "Náš tým je ze San Marina a týmový majitel Cirano Mularoni tam také žije. Takže to není žádný daňový únik. A turistický svaz San Marina má zájem, aby Alex de Angelis zůstal v MotoGP. Pokud nesežene žádné místo v MotoGP, tak mu nabídneme, aby za nás jel Moto2. Kromě de Angelise máme zájem i o Toniho Eliase a také třeba o jezdce ze superstocků Claudia Cortiho", vysvětluje strategii týmu manažér Bedon.  

Thomas Lüthi "odchází" od Eppa



V médiích proběhla zpráva, že švýcarský jezdec Thomas Lüthi opouští svého mentora Daniela Eppa, který odchází do MotoGP. Jak je to ale ve skutečnosti: "Danniho firma "Paddock GP Management" se stará o peníze a  o jezdce Lüthiho jako takového. Já se pak budu starat o ten zbytek. Pronajmul jsem v Düsseldorfu dílnu a dávám dohromady také 7 členný technický personál. Jako motocykl použijeme šasí Moriwaki a počítám, že budu potřebovat částku okolo 1 milonu Euro. Cílem je umístění v Top 5, pokud se to nepodaří, tak na konci sezóny 2010 končíme", dává jasno do celé situace nový šéf týmu Terrell Thien, bývalý týmový koordinátor Emmi Café Latte.

První Abajovi testy začátkem prosince



Český jezdec Karel Abraham je jedním ze šesti jezdců, kteří budou zákazníky továrny Aprilia v Moto2. První testy jsou naplánovány už na 9. a 10. prosince tohoto roku a kromě Abaji zde budou testovat také týmy: Mapfre Aspar (Simon a Di Meglio), SpeedUp - ex-Metis Gilera (Iannone), BalatonRing a Campetella.

Závěrem něco málo ze stopětadvacítek 




Oficiální tovární tým Derbi pojede v roce 2010 pouze se dvěma jezdci, samozřejmě Španěly. Budou to Pol Espargaro a Efren Vasquez. Budou mít k dispozici tovární motocykly Derbi RSA o obsahu 125 ccm.

Stejné tovární speciály pojedou ve finském týmu Aki Ajo další Španěl Marc Marquez a Němec Sandro Cortese.

Rakušan Michi Ranseder musí donést do CBC Corse Aprilia částku 200 000 Euro, aby mohl jet motocykl RSW. "Nemáme už žádné sponzory, proto vezmeme pouze jezdce s penězi", říká týmový šéf Mirko Cecchini.

Švýcar Randy Krummenacher hledá s pomocí manažéra Marca Rodriga peníze na rok 2010, aby si mohl dovolit další sezónu ve stávajícím týmu De Graaf.

Ital Andrea Iannone bez dvou sponzorů. Hlavička Iannoneho v Misanu proti španělskému jezdci Polu Espargarovi stála Camponerův tým sponzory ISPA a Clarion. Obě firmy totiž podnikají ve Španělsku a nesportovní chování Iannoneho se neslučuje s jejich aktivitami. 



Český jezdec Karel Pešek pojede v Albacete závod mistrovství Evropy, to je tedy ten nejbližší cíl. A ten druhý, hlavní: "Jednáme asi se třemi týmy o mistrovství světa do 125 ccm pro rok 2010. Prioritou je kvalitní motocykl RSA (tedy tovární), ovšem pokud bude dobrá i RSW, tak to samozřejmě bude skoro jedno. Vypadá to dobře a myslím si, že Káju v příštím roce uvidíme permanentně v MS této kubatury", řekl mi po telefonu aktuální situaci Karel Pešek sr.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist