Stopětadvacítky zůstanou minimálně do roku 2014
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 13.4.2010 | Zobrazeno: 989x
Závodní ředitel FIM, Paul Butler, potvrdil, že v kubatuře do 125 ccm se v nejbližších rocích nebudou konat žádné změny.
Už v uplynulém roce říkal šéf Dorny Carmelo Ezpeleta, že se nedají v blízké budoucnosti očekávat žádné změny v kubatuře do 125 ccm. Nyní to potvrdil i závodní ředitel FIM, Paul Butler: Dle posledního zasedání jsou stopětadvacítky minimálně do roku 2014 jisté, přičemž 2014 není myšlen jako nějaký milník ke změně. To vše vzniklo v kontextu s Moto2, kdy bylo řečeno, že do roku 2014 se nedá očekávat žádná změna.
Takže strach fanoušků , že poslední dvoutaktní třída zmizí ze světa Grand Prix a nahradí ji nějaká čtyřtaktní kubatura, je dle Butlera neopodstatněný. "Není vůbec důvod k nějaké změně. Je dost závodního materiálu v dostupných cenových relacích. Aprilia dostála svému slovu z loňského roku a udržela a kontroluje ceny motorek této kubatury. Stopětadvacítky jsou zdravou závodní kubaturou na nejvyšší úrovni, tedy Grand Prix. A ve většině zemí se na národní úrovni jezdí kvalitní šampionáty", řekl dále Butler.
Pouze v zemích, které nemají žádnou velkou dvoutaktní minulost, jako např. USA, se hledají jiné alternativy: "Zde se jako vstupní třída do závodění ukazuje kubatura o objemu 450 ccm na bázi motokrosových jednoválcových motorů. Sám si ale myslím, že to není atraktivní alternativa pro závody Grand Prix.", vysvětlil dále Butler.
Jen z čisté nostalgie: Kubatura 125 ccm přežila totiž jako jediná od prvního světového šampionátu v roce 1949, jede se tedy letos už po 62. a bylo by jistě škoda ji zrušit.
Takže strach fanoušků , že poslední dvoutaktní třída zmizí ze světa Grand Prix a nahradí ji nějaká čtyřtaktní kubatura, je dle Butlera neopodstatněný. "Není vůbec důvod k nějaké změně. Je dost závodního materiálu v dostupných cenových relacích. Aprilia dostála svému slovu z loňského roku a udržela a kontroluje ceny motorek této kubatury. Stopětadvacítky jsou zdravou závodní kubaturou na nejvyšší úrovni, tedy Grand Prix. A ve většině zemí se na národní úrovni jezdí kvalitní šampionáty", řekl dále Butler.
Pouze v zemích, které nemají žádnou velkou dvoutaktní minulost, jako např. USA, se hledají jiné alternativy: "Zde se jako vstupní třída do závodění ukazuje kubatura o objemu 450 ccm na bázi motokrosových jednoválcových motorů. Sám si ale myslím, že to není atraktivní alternativa pro závody Grand Prix.", vysvětlil dále Butler.
Jen z čisté nostalgie: Kubatura 125 ccm přežila totiž jako jediná od prvního světového šampionátu v roce 1949, jede se tedy letos už po 62. a bylo by jistě škoda ji zrušit.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?