Stoner: Nejsem favoritem mistrovství světa

Ačkoliv je Casey Stoner jediným novým jezdcem v továrním týmu Repsol Honda, tak byl doposud na testech z celého tria ten nejrychlejší. Sám také vidí největší konkurenty právě ve svém vlastním týmu. Ze šesti ve čtyřech testovacích dnech zajel Casey Stoner nejlepší čas a v sázkových kancelářích už na něho nedostanete příznivý kurz, pokud si chcete zatipovat mistra světa MotoGP 2011.

Ovšem Stoner hned na začátku rozhovoru pro SpeedWeek říká: "Necítím se jako hlavní favorit. Definitivně vidím daleko více jezdců, kteří jsou schopni letos vyhrávat závody. Osobně jsem jich napočítal dalších šest."
 
24-letý tovární jezdec HRC byl při druhém testu v Sepangu nejrychlejší ve všech třech testovacích dnech. Po jeho brilantním čase 1.59.665 se pouze tři další piloti udrželi v rozmezí 1 sekundy za Australanem. "Vzhledem k tomuto období sezóny jsem rozhodně víc neočekával. Pokud se podívám na časy analyticky a porovnám je s časy ostatních soupeřů, tak musím říci, že jsem byl konstantně pořád rychlý. A to pochopitelně zvyšuje moji sebedůvěru."

Honda roku 2011 vypadá, že bude tím nejlepším motocyklem. Ovšem bezprostřední okolí kolem Stonera pro něho znamená úplně novou situaci, pro něho absolutně nezvyklou. Na rozdíl od čtyř roků u  Ducati, kde byl absolutní týmovou a tovární jedničkou a Loris Capirossi, Marco Melandri či Nicky Hayden nebyli pro něho vážnými konkurenty a vše se tedy točilo jen kolem něho, tak se nyní musí "vypořádat" se stejně silnými značkovými kolegy, Dani Pedrosou, Marcem Simoncellim a s Andreou Doviziosem, kteří navíc všichni mají k dispozici identický materiál: "Pro mě je to dobré, jsou to na dráze soupeři jako každý jiný. Bude to jistě hodně zajímavé a sezóna 2011 může tak být hodně pestrá!" 

Na testech v Sepangu absolovoval Stoner ve čtvrtek na přání týmu vytrvalecký test na 16 kol, přičemž skoro všechna jeho odjetá kola měla hodnotu pod 2:01 minuty. 

Samozřejmě, že tyto výsledky doposavadních testů jsou u HRC obrovským zadostiučiněním, neboť od roku 2006 nevyhrála Honda mistrovský titul v jezdcích. Přitom v létech 1994 až 2003 vyhrála z deseti možných devět titulů mistra světa, ovšem po odchodu Valentina Rossiho koncem roku 2003 nenašla Honda žádného pilota, který by konstantně vyhrával závody Grand Prix. Proto také Ducati a Yamaha dominovaly jasně v doposavadní éře 800 ccm.

"Naši japonští inženýři jsou neuvěřitelně happy, vždyť čtyři roky jsme nevyhráli titul. Ačkoliv jsou také velmi unaveni, jsou ale připraveni se ještě více zapřít a více pracovat, protože stále ještě trochu pochybují o našich šancích na vítězství. Ovšem od okamžiku, kdy k nám přišel Casey, tak naše důvěra ve vítězství hodně vzrostla. Casey všechny nově motivoval. Interně je HRC motivována hodně vysoko", říká viceprezident Honda Racing Corporation Shuhei Nakamoto. 

Tovární jezdec Hondy Stoner chce novou sezónu začít se standartním šasím, zatímco to "revoluční", s kterým začal na prvních testech v Sepangu, bude zatím určeno pouze pro muzeum. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist