Stoner: Méně elektroniky bude na úkor bezpečnosti

Na rozdíl od Valentina Rossiho a některých dalších jezdců, kteří se v zájmu opětovného zvýšení atraktivity motocyklových závodů vyslovili pro omezení role elektroniky (kontrole trakce, tzv. anti-wheelie apod.) na současných strojích kategorie MotoGP, se Casey Stoner s touto skupinou jezdců (a dost možná spoustou fanoušků…) neztotožňuje.

Přestože byla spousta závodů v éře osmistovek nudná a zcela jistě upadne rychle v zapomění, tvrdí novopečený jezdec HRC Casey Stoner, že je přesvědčen o tom, že role elektroniky při návratu k litrové kubatuře zůstane stejná a to z důvodu bezpečnosti, kterou s sebou elekronika přináší.

„To, co zabrání jakýmkoliv změnám v této oblasti bude, že s elektronikou je závodění mnohem bezpečnější. Po jejím zavedení zmizely všechny ty velké „high-sidery“ a pokud pokazíte nájezd do zatáčky, tak Vám to velmi pomůže. Také to hodně pomáhá v situaci, kdy špatně zařadíte nebo máte poruchu na motoru. Cokoliv se s motorem na Ducati stalo, elektronika přepla do bezpečného režimu, takže to není jen o tom, že je to bezpečnější pro jezdce, ale také pro motocykl samotný. Pokud klesne tlak oleje, tak motor zhasne. Elektronika má významnou roli v otázkách bezpečnosti a zabránila mnoha nehodám. Také by se mně líbilo jezdit trochu více smykem, ale nemyslím že by to jakkoliv ovlivnilo výkon nějakého jezdce, protože to vám neumožní jet rychleji.“ říká Casey Stoner.


Zřejmě má předpověď Stonera k pravděpodobnému vývoji blíže, než přání několika jezdců, kteří pamatují skvělé závodění na pětistovkách a že se s rolí elektroniky a menší atraktivitou závodů kubatury MotoGP budeme muset smířit. Nechme se tedy překvapit, co nám sezóna 2012 přinese….

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist