Stoner je z Ducati nadšený, síly změří s ostatními jezdci MotoGP

Australanův návrat na závodní dráhu vzbudil velkou pozornost, třebaže je to prozatím v roli testovacího jezdce Ducati. Všichni se ptají, zda Stonera letos uvidíme závodit na divokou kartu a dvojnásobný šampion na to žertem odpovídá, že možná v Laguně Seca. Každopádně jedno v uvozovkách skutečné měření tu bude, protože Ducati rozhodla nasadit Casey Stonera pravděpodobně do úterního oficiálního testu královské kubatury MotoGP. Poprvé od roku 2012 tak Australan bude na dráze s jezdci jako Valentino Rossi, Jorge Lorenzo nebo jeho nástupce u Hondy Marc Márquez, to vše navíc s oficiální časomírou.

Stoner je z Ducati nadšený, síly změří s ostatními jezdci MotoGP

Zájem o vyjádření Casey Stonera k Ducati Desmosedici bylo natolik velký, že italský tovární tým v sobotu odpoledne uspořádal menší tiskovou konferenci, kde jejich současný testovací jezdec odpovídal na otázky novinářů. „Všechno to tady, to něco znamená. Potkávám nové lidi a znovu se potkávám se starými kamarády,“ řekl třicetiletý Casey Stoner. „Byla to spousta emocí. Abych řekl pravdu, dnes to byl velmi úspěšný den. Především poprvé se všemi pracovat a vidět, jak vše připravují. Je tu velká profesionalita a všichni odvádějí dobrou práci.“

„Co se týče prvních kol, nečekal jsem, že budu s motorkou tak rychle v pohodě. Lze cítit dobré stránky a také ty, na nichž je třeba zapracovat. Dle mého názoru to byl velmi úspěšný první den, především pak posun vpřed v oblastech, kde jsem mohl poskytnout zpětnou vazbu už v závěru prvního dne. Obyčejně je to velmi komplikované než se dostanete do potřebné pohody.“

 

Co se týče výkonu Desmosedici, tak v tomto směru Casey Stoner nešetřil chválou, když řekl, že je tam všude cítit, a navíc dodal, že tato síla je velmi dobře pod kontrolou. Určité komplikace nastaly s citem přední části motorky, ale to dle Australana vyřešily drobné zásahy do nastavení. Přesto to zatím není ideální, ale byl to teprve první den. S motorkou třídy MotoGP nejel přes rok, navíc je to nová motorka, pneumatiky Michelin, elektronika, novinek je pro Stonera spousta.

„Nevěděli jsme , zda je to pneumatika nebo podvozek, tak jsme udělali několik změn v nastavení a okamžitě jsem získal lepší cit s motorkou, takže jsme se v tomto směru dokázali pohnout z místa,“ pokračoval. „Je tam prostor pro zlepšení, ale to je na tom to vzrušující. Když je tu něco u čehož cítíme, že je to fakt dobrý technický komplet a ještě je tam větší prostor pro zlepšení, tak to je skutečně dobrý signál. Vše co jsme dnes podnikli, byl krok správným směrem a dokázali jsme říct, zda daná změna v každé z oblastí představovala zlepšení či naopak.“

Na otázku proč se vrátil zpátky k Ducati, Casey Stoner odpověděl, že v minulosti tam byl rozdílný pohled na věc a někteří lidé spoléhali na jeho výsledky aniž by pracovali nad budoucností. V posledních letech došlo u Ducati k řadě změn, které věci v mnoha ohledech zlepšily. „Pro Ducati jsem měl vždy slabost a především pro tým MotoGP. Mám fantastické vazby s většinou lidí tady a už znám většinu mechaniků. To je něco co vnímám jako rozdíl.“

„Nejsem tady, abych nastartoval svoji závodní kariéru, ale rád bych něco udělal pro jezdce, kteří tu jsou. Udělat to tak, aby byli víc v pohodě a doufejme víc k předním pozicím. Pokud to budu moci udělat, budu opravdu velmi šťastný. Ale moje data a informace se samozřejmě nemusí nutně přenést do výsledků, zejména pokud můj cit pro danou věc je o něco jiný ve srovnání s dalšími jezdci. Udělám pro Ducati vše co bude v mých silách.“

Právě od odchodu Casey Stonera z Ducati v roce 2010, italský výrobce stále čeká na kov nejcennější. Pro Australana je to hodně osobní věc, kterou by svým přispěním chtěl změnit. „Loni všichni odvedli dobrou práci, začali velmi výrazně, ale také víme, že Katar je okruhem, který může Ducati sedět. Takže uvidíme, jak to půjde. Loni ale byly některé výsledky rozhodně působivé. Andrea Iannone získával stále víc a víc zkušeností a myslím, že i Dovi by měl lepší výsledky nebýt smůly, když několikrát spadl na předek. Pokud sezonu zahájí silným výkonem, věřím, že je tam šance na dobré výsledky s motorkou, kterou mají právě teď.“

Časy na kolo jsou v případě Casey Stonera neoficiální a jeho sobotní maximum uvádějí na hodnotu 2'02,1 sekundy přičemž rekord okruhu je 2'00,6 sekundy a nejlepší kolo Andrea Doviziosa z loňského roku je 2'01,5 sekundy. „Časy na kolo jsou pro mě velkým překvapením. V některých místech jsem byl docela pomalý a opatrný, časy šlo ale nastavovat velmi hladce, takže jsem opravdu spokojený. S motorkou třídy MotoGP jsem v posledních třech letech jel tři nebo čtyřikrát. To není moc. A právě adaptace v čtení a chápání toho co se právě děje a přenesení této informace na techniky stojí nějaký čas.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.57
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



topmoto_srpen2
Objednat reklamu
TOPlist