Stoner: 20 motocyklů by bylo minimální řešení

Ex-mistr světa Casey Stoner nechápe, proč továrny neprodávají loňské motocykly soukromým týmům!

Pouze 15 motocyklů na startu závodu Grand Prix Holandska kubatury MotoGP bylo příliš málo, myslí si mistr světa z roku 2007, Casey Stoner.


"Můj osobní názor je, minimálně 20 motocyklů na startovním roštu, vlastně 25. Příští rok jich má být 22 a to bychom mohli opět navázat na správně obsazený startovní rošt. Více jak 25, to by bylo možná už nebezpečné, ale počet mezi 20 a 25 vidím jako optimum", říká tovární jezdec Ducati.


Ovšem Stoner nechápe ani záskok 35-letého Kousuke Akiyoshiho, který jako náhradník za zraněného Hiroshi Aoyamu ztratil v tréninku 3,6 sekundy na Polemana a v závodě samotném pak celé kolo na vítěze: "Vhodí sem někoho, kdo už několik let nejel žádný závod MotoGP. Nevím, jestli vůbec v něčem závodí. Aha, jezdí superbiky, no dobrá. Ale nevidím žádný důvod, proč zrovna on. Proč nedostane šanci někdo jiný?", ptá se australský jezdec.

Stoner také dementoval zprávy, které se v Assenu znovu vynořily na povrch, že se už v roce 2011 pojede s motory o objemu 1000 ccm: "Příští rok se jistě nepojede s litrovými motocykly. Je to ještě pořád kubatura do 800 ccm a všichni počítají s dvouletým plánem. I když potřebujeme více motocyklů, tak toto není řešení", říká 27-násobný vítěz závodů Grand Prix.


Stoner je dokonce názoru, jak zvýšit počet motocyklů bez většího, hodně drahého vývoje, bez týmů "Claiming Rule" a bez zrušení superbikového mistrovství světa: "Suzuki by dle mého osobního mínění měla být donucena přivést na start čtyři motocykly. Mají hodně šasí, motorů, peněz atd.. To by měli opravdu učinit", je hodně hlasitý se svou kritikou Stoner, neboť na rozdíl od Ducati (5 motocyklů) je tato obrovská továrna od zavedení čtyřtaktní éry zastoupena pouhými 2 motocykly.


"A co vůbec nechápu, že továrny neprodávají loňské motocykly, aby dostalo více týmů a jezdců šanci závodit, tak jak tomu bylo v minulosti. To by bylo nejjednodušší. A na startovním roštu by bylo více motocyklů. Satelitní týmy si stále stěžují, že nemají žádné tovární motocykly, to ale není pravda. Jejich motocykly se liší od těch továrních o minimální 2-3 procenta. Jsou to v zásadě tovární motocykly. Ovšem jezdci ze satelitních týmu si vždy stěžovali a stěžovat budou. V minulé době, ve starých časech, tedy v éře 500 ccm, měli starší 500-ky a přece byli schopni závodit a za deště dokonce i vyhrát. A tím na sebe upozornit tovární týmy", ukončil celou kapitolu současný tovární jezdec italské Ducati.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist