Statistika před víkendem v Německu

Po roce se motocyklový šampionát znovu vrací na dráhu německého Sachsenringu. Velká cena Německa je také místem nového začátku boje o titul v královské kubatuře, protože vedoucí dvojice jezdců Jorge Lorenzo a Casey Stoner má po TT v Assenu naprosto stejný počet bodů.

Statistika před víkendem v Německu
Ve statistice se například píše, že nejúspěšnějším výrobcem čtyřdobé éry MotoGP je na německém okruhu Honda, která tam zaznamenala šest vítězných závodů. Pamatuje také na narozeniny italského jezdce CRT týmu Fausta Gresiniho, Michele Pirro dnes slaví šestadvacet let.

140 – po vítězství v holandské TT má Casey Stoner (Repsol Honda Team) celkem sto čtyřicet bodů, což je o čtyři body více než měl ve stejném období loni, kdy vyhrál svůj druhý mistrovský titul

49 let – v den kvalifikace na Velkou cenu Německa to bude přesně čtyřicet devět let, kdy Japonec Fumio Ito získal pro Yamahu vůbec první vítězství v seriálu Grand Prix, když vyhrál ve Spa-Francorchamps závod belgické Grand Prix v roce 1963

43 – vítězství Casey Stonera v holandské Tourist Trophy bylo jeho celkem čtyřicátým třetím vítězstvím v seriálu Grand Prix. Nyní je na osmé pozici v počtu vítězství Grand Prix, kde má o jedno prvenství navrch před Jorge Lorenzem, Maxem Biaggim a Toni Mangem.

34 let – před TT v Assenu to bylo přesně třicet čtyři let od momentu, kdy měla Velká Británie zastoupení na stupních vítězů ve střední a nejnižší kubatuře motocyklového šampionátu v dané Grand Prix. V roce 1978 to byl na Silverstonu Clive Horton v kubatuře do 125ccm a Tom Herron v třídě do 250ccm. V Assenu to byl minulý týden v třídě Moto3 Danny Kent a v Moto2 Scott Redding.

26 – ve čtvrtek 6. července, tedy den před zahájením prvních tréninků na německou Grand Prix, oslaví šestadvacet let Ital Michele Pirro (San Carlo Honda Gresini)
22 – vítězství Casey Stonera v závodu holandské TT v Assenu bylo jeho dvaadvacátým umístěním mezi nejlepšími čtyřmi jezdci v cíli. Tím Australan vyrovnal rekord Giacoma Agostiniho, který zaznamenal v 500ccm kubatuře. Od začátku motocyklového šampionátu v roce 1949 jen dva jezdci dosáhli delší řady umístění mezi prvními čtyřmi jezdci v závodu královské kubatury – s dvaceti osmi je to Valentino Rossi a s pětadvaceti Jorge Lorenzo.

6 – od začátku éry čtyřtaktní MotoGP v roce 2002 je nejúspěšnějším výrobcem na okruhu Sachsenring japonská Honda, která tam zaznamenala šest vítězství. Yamaha má na kontě tří první místa a Ducati pouze jedno z roku 2008.

5 – nejvíc vítězství má na novém okruhu Sachsenring dvojice jezdců Valentino Rossi a Dani Pedrosa. Oba tam vyhráli celkem pětkrát. Ital Rossi jednou v třídě 250ccm a čtyřikrát v MotoGP, Španěl Pedrosa dvakrát ve čtvrtlitrech a třikrát v MotoGP.

4 – pouze čtyři jezdci třídy Moto2 dokázali v posledních sedmi závodech bodovat – Andrea Iannone, Scott Redding, Mika Kallio a Bradley Smith

2 – na starém okruhu Sachsenring vyhráli dva Němci – v sedle motocyklu třídy 125ccm Ernst Degner (MZ) v roce 1961 a o deset let později Dieter Braun (Yamaha) v kubatuře čtvrtlitrů

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist