Startovní rošt MotoGP 2013
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProImage, archiv autora | Zveřejněno: 19.9.2012 | Zobrazeno: 13 013x
Po Misanu se ještě více upřesnil startovní rošt královské kubatury MotoGP na rok 2013. Nás může jen těšit, že i v příští sezóně budeme mít v této prestižní kubatuře svého zástupce Karla Abrahama z brněnského týmu Cardion AB Motoracing, který pojede s motocyklem CRT italské značky ART-Aprilia.
Jedenáct ze dvanácti prototypových motocyklů má už svého pilota jistého. Nově přišli - tradičně už skoro nový mistr světa Moto2 - Španěl Marc Marquez, a spolu s ním další dva přední piloti z kubatury Moto2 Ital Andrea Iannone a Brit Bradley Smith. Naopak sedadla prototypových motocyklů opustili minimálně na jeden rok další Španěl Hector Barbera a náš Karel Abraham, kteří pojedou v příštím roce CRT.
Na jediné volné místo - u Fausta Gresiniho? a čtvrtý motocykl Honda - jsou 3 kandidáti: současný jezdec Španěl Alvaro Bautista (který se blýskl nyní v Misanu svým prvním podiem v královské kubatuře vůbec), a dva Britové Jonathan Rea a Scott Redding, největší šance má dosavadní superbikový jezdec Jonathan Rea, který pro japonskou Hondu vyhrál prestižní závod "8-hodinovka v Suzuce".
Co se týká sestavy jezdců s motocykly CRT, tak zde je sice ještě několik nejasností, ovšem týmy závodící v letošním roce mají pochopitelně právo na své startovní místo, takže se nějaké moc velké změny čekat nedají. Celkem pojede v roce 2013 maximálně 22 jezdců, 12 s protypovými motocykly a 10 s biky CRT. Přesně na 22 jezdců zní také smlouva s pneumatikářskou firmou Bridgestone.
Na startovním roštu 2013 bude z finančních důvodů chybět tým Speed Master patřící Regalinu Iannonemu (otci závodníka Andrea Iannoneho), naopak Forward Racing manažera Giovanniho Cuzariho uvažuje o rozšíření svého týmu na dva jezdce. Zda ovšem pojede Edwards a jeho ev. nový týmový partner stávající motocykl Suter BMW, nebo přesedlá na ART-Aprilia, není zatím jasné. A svou stáj PB Motorsport na dva motocykly chce rozšířit také Brit Paul Bird, ten druhý motocykl by ale měl být vybaven vlastním šasím.
Na tkzv. čekací listině ale čekají další týmy z Moto2 či z WSBK, nebo IDM, mezi nimi třeba na "alpha Racing", doposud zajišťující závodění továrního týmu BMW v seriálu WSBK. Stejně se na startovní rošt MotoGP 2013 neprosadil tým Technogym manažera Andrease Bronnena a ladiče Fritze Schwarze, zajišťující závodění Michaela Ransedera v IDM. Odmítnut byl i další německý tým Kiefer Racing, který chtěl nasadit motocykl vybavený šasím IAMT s motorem Yoshimura-Suzuki a s jezdcem Mikem Kalliem. Prostě zájemců je mnoho, ale vyvolených pouze 22 a IRTA s Dornou mají zájem především na dvoučlenných týmech. Dokonce bylo jejich zájmem, aby i Cardion měl na příští sezonu dva jezdce, a ten druhý pilot byl hodně zajímavého a zvučného jména.
Mezi jezdci, kteří mají šanci závodit v roce 2013 s motocykly CRT a kteří už také s nimi testovali, jsou nejvíce skloňováni Španěl Julian Simon a Francouz Mike di Meglio, zatímco v Misanu na skvělém 10. místě se umístivšímu Michele Pirrovi bylo nabídnuto místo testovacího pilota Ducati s možností startů s wild card jak v MotoGP, tak ve WSBK.
Právě v týmu Gresini CRT má šanci na uvolněné místo po Pirrovi španělský ex-mistr světa Toni Elias, který by se tak vrátil ke svému oblíbenému šéftechnikovi Fabrizio Cecchinimu. Elias se ale může objevit i v kubatuře Moto2, ovšem opět v týmu Fausta Gresiniho.
Španěl Hector Barbera, který musel nechtěně uvolnit své místo v týmu Pramac Ducati Benu Spiesovi, resp. Andreu Iannonemu, oznámil během závodního víkendu v Misanu, že svou budoucnost vidí v závodění s motocyklem CRT, odkud má dvě velmi zajímavé nabídky: španělská stáj Avintia Racing a od italského týmu NGM Forward.
Mimochodem právě bavorská továrna BMW ústy svého nového šéfa oddělení BMW-Motorrad Stephana Schallera oznámila před několika dny, že v následujícím období, tedy minimálně 3 až 5 roků, nevstoupí do motocyklové závodění kubatury MotoGP, ačkoliv se to po oficiálním odchodu této továrny ze superbikového šampionátu dalo očekávat jako další logický krok.
Na jediné volné místo - u Fausta Gresiniho? a čtvrtý motocykl Honda - jsou 3 kandidáti: současný jezdec Španěl Alvaro Bautista (který se blýskl nyní v Misanu svým prvním podiem v královské kubatuře vůbec), a dva Britové Jonathan Rea a Scott Redding, největší šance má dosavadní superbikový jezdec Jonathan Rea, který pro japonskou Hondu vyhrál prestižní závod "8-hodinovka v Suzuce".
Co se týká sestavy jezdců s motocykly CRT, tak zde je sice ještě několik nejasností, ovšem týmy závodící v letošním roce mají pochopitelně právo na své startovní místo, takže se nějaké moc velké změny čekat nedají. Celkem pojede v roce 2013 maximálně 22 jezdců, 12 s protypovými motocykly a 10 s biky CRT. Přesně na 22 jezdců zní také smlouva s pneumatikářskou firmou Bridgestone.
Na startovním roštu 2013 bude z finančních důvodů chybět tým Speed Master patřící Regalinu Iannonemu (otci závodníka Andrea Iannoneho), naopak Forward Racing manažera Giovanniho Cuzariho uvažuje o rozšíření svého týmu na dva jezdce. Zda ovšem pojede Edwards a jeho ev. nový týmový partner stávající motocykl Suter BMW, nebo přesedlá na ART-Aprilia, není zatím jasné. A svou stáj PB Motorsport na dva motocykly chce rozšířit také Brit Paul Bird, ten druhý motocykl by ale měl být vybaven vlastním šasím.
Na tkzv. čekací listině ale čekají další týmy z Moto2 či z WSBK, nebo IDM, mezi nimi třeba na "alpha Racing", doposud zajišťující závodění továrního týmu BMW v seriálu WSBK. Stejně se na startovní rošt MotoGP 2013 neprosadil tým Technogym manažera Andrease Bronnena a ladiče Fritze Schwarze, zajišťující závodění Michaela Ransedera v IDM. Odmítnut byl i další německý tým Kiefer Racing, který chtěl nasadit motocykl vybavený šasím IAMT s motorem Yoshimura-Suzuki a s jezdcem Mikem Kalliem. Prostě zájemců je mnoho, ale vyvolených pouze 22 a IRTA s Dornou mají zájem především na dvoučlenných týmech. Dokonce bylo jejich zájmem, aby i Cardion měl na příští sezonu dva jezdce, a ten druhý pilot byl hodně zajímavého a zvučného jména.
Mezi jezdci, kteří mají šanci závodit v roce 2013 s motocykly CRT a kteří už také s nimi testovali, jsou nejvíce skloňováni Španěl Julian Simon a Francouz Mike di Meglio, zatímco v Misanu na skvělém 10. místě se umístivšímu Michele Pirrovi bylo nabídnuto místo testovacího pilota Ducati s možností startů s wild card jak v MotoGP, tak ve WSBK.
Právě v týmu Gresini CRT má šanci na uvolněné místo po Pirrovi španělský ex-mistr světa Toni Elias, který by se tak vrátil ke svému oblíbenému šéftechnikovi Fabrizio Cecchinimu. Elias se ale může objevit i v kubatuře Moto2, ovšem opět v týmu Fausta Gresiniho.
Španěl Hector Barbera, který musel nechtěně uvolnit své místo v týmu Pramac Ducati Benu Spiesovi, resp. Andreu Iannonemu, oznámil během závodního víkendu v Misanu, že svou budoucnost vidí v závodění s motocyklem CRT, odkud má dvě velmi zajímavé nabídky: španělská stáj Avintia Racing a od italského týmu NGM Forward.
Mimochodem právě bavorská továrna BMW ústy svého nového šéfa oddělení BMW-Motorrad Stephana Schallera oznámila před několika dny, že v následujícím období, tedy minimálně 3 až 5 roků, nevstoupí do motocyklové závodění kubatury MotoGP, ačkoliv se to po oficiálním odchodu této továrny ze superbikového šampionátu dalo očekávat jako další logický krok.
Prototypy
Team | Bike | Pilot |
Honda Repsol | Honda RC213V | Dani Pedrosa |
Honda Repsol | Honda RC213V | Marc Marquez |
Yamaha Factory | Yamaha YZR M1 | Jorge Lorenzo |
Yamaha Factory | Yamaha YZR M1 | Valentino Rossi |
Ducati Corse | Ducati Desmosedici GP13 | Nicky Hayden |
Ducati Corse | Ducati Desmosedici GP13 | Andrea Dovizioso |
LCR Honda | Honda RC213V | Stefan Bradl |
Gresini Honda? Marc VDS Racing? | Honda RC213V | Alvaro Bautista? Jonathan Rea? Scott Redding? |
Tech3 Yamaha | Yamaha YZR M1 | Cal Crutchlow |
Tech3 Yamaha | Yamaha YZR M1 | Bradley Smith |
Pramac Ducati | Ducati Desmosedici GP13 | Ben Spies |
Pramac Ducati | Ducati Desmosedici GP13 | Andrea Iannone |
CRT
Team | Bike | Pilot |
Cardion AB Motoracing | ART GP13 | Karel Abraham |
Power Elektronics Aspar | ART GP13 | Randy de Puniet |
Power Elektronics Aspar | ART GP13 | Aleix Espargaro |
NGM Forward Racing | ART GP13? | Colin Edwards |
NGM Forward Racing? | ART GP13? | ? |
Avintia Blusens | BQR FTR | Hector Barbera?,Julian Simon? |
Avintia Blusens | BQR FTR | Yonny Hernandez?, Mike di Meglio? |
Gresini Honda | FTR Honda MGP12 | Toni Elias?, Jonathan Rea? |
Paul Bird Motorsport | ART GP13 | James Ellison |
Paul Bird Motorsport? | ? | Shane Byrne? |
Ioda-Suter | Ioda Suter BMW | Danilo Petrucci |
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?