Šestnáctá GP sezony - Velká cena Malajsie

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

V nejnižší kubatuře motocyklového šampionátu je na vedoucí pozici průběžného hodnocení dvaadvacetiletý Sandro Cortese (Red Bull KTM Ajo). Německý závodník do této chvíle nasbíral 255 bodů, což je nejvyšší počet, jakého v jedené sezoně docílil od premiérového ročníku 2005. Je zatím také jediný, kdo z jezdců kubatury Moto3 překročil hranici dvě stě bodů a zároveň velmi blízko možnosti si titul mistra světa pojistit už v Malajsii. Stačí mu k tomu jediné a to, aby skončil minimálně druhý. O něco podobného se už snažil v Japonsku, ale z přemíry snahy v posledním kole chyboval a spadl. Závod stačil dojet jako šestý v pořadí, ale pak převládly emoce a pomocí gestikulace rukou to dával svému týmovému kolegovi Dannymu Kentovi za vinu. Ano, Kent Němce skutečně v posledním kole předjel a nakonec to byl on, kdo závod vyhrál, ale rozhodně na jeho pádu nenesl žádnou vinu a později se Britovi také omluvil. Nepochybuji o tom, že pro Malajsii bude přesně stanovena strategie, kdo, kdy, kde a kam během závodu může a naopak.

Chaotický závěr závodu v Japonsku vrátil do hry o titul Mavericka Viñalese (Avintia Blusens), protože ten projel cílem druhý a teď prostě musí vyhrát každý z posledních tří závodů a čekat na zázrak. Už nějakou dobu ale můžeme sledovat, že Viñalesova FTR/Honda na stroje KTM prostě nestačí a Sepang s tak dlouhými rovinkami mu situaci nijak neulehčí. Rozhodně tam ale zásadní roli sehraje fyzická kondice každého z protagonistů, protože závodit v takovém parnu není nic s medem a možná by to šlo přirovnat k běhu na pět kilometrů s plynovou maskou a v plné polní. Jistě si to řada z vás ještě dnes dokáže živě vybavit.

Na třetí průběžnou pozici se po závodu v Motegi propadl Španěl Luis Salom (RW Racing GP). U jednadvacetiletého rodáka z Mallorky jsme zvyklí, že závěry v jeho podání jsou plné překvapení, mnohdy zajímavým adrenalinovým zážitkem a někdy až na hraně. Nicméně v Japonsku už tuto hranici překročil. V posledním kole závodu chtěl Salom předjet Němce Corteseho, ale v nájezdu do zatáčky byl totálně dlouhý na brzdy a naplno to pustil do vedoucího jezdce Jonase Folgera (Mapfre Aspar Moto2), který tím přišel možná o vítězství v závodu, rozhodně ale o postavení na stupních vítězů. Tento incident byl vyšetřován Ředitelstvím závodu a po zvážení všech pro a proti, byl Salomovi udělen trest v podobě ztráty pěti pozic ve výsledkové listině závodu Velké ceny Malajsie. Na druhou pozici teď Salom ztrácí pět bodů, takže pokud Viñales tuto příležitost dokonale využije, bude jeho sen o titulu vicemistra světa možná definitivně v nenávratnu.
Na čtvrtého Romana Fenatiho (Team Italia FMI) se už nebezpečně začíná dotahovat pátý Alex Rins (Estrella Galicia 0,0). Itala v japonském závodu zastínil jeho týmový kolega Alessandro Tonucci (Team Italia FMI), který zajel na třetí místo a bodově si tak výrazně polepšil. Alex Rins byl čtvrtý, takže také on v bitvě o čtvrtou příčku šampionátu jen získal. Nyní Rinse od Fenatiho dělí jen sedm bodů a jejich vzájemný souboj není jen o celkové postavení v šampionátu, ale zároveň o titul pro nejlepšího nováčka roku.

Japonský víkend byl plný technických problémů v případě průběžně patnáctého Jakuba Kornfeila (Redox-Ongetta-Centro Seta), který v trénincích řešil problémy s řazením a v samotném závodu mu na motorce dokonce přistál Němec Toni Finsterbusch, což českého závodníka vlastně vyřadilo z boje o důležité body. „Nespadl ani vedle mě, ani pod má kola, ale přímo na mě. Když na mě tento docela vysoký Němec dopadl, už jsem se viděl na zemi. Polámal mi na motorce snad vše, co se dalo. Mám z toho incidentu taky opuchlou ruku, ale nic závažného se naštěstí nestalo,“ prozradil po závodu Jakub Kornfeil. Nakonec to zvládl na patnácté místo, ale jeden bod je určitě málo, pokud chce do první desítky. Další pokus si výrazněji polepšit má v Malajsii, což je okruh, kde si Kornfeil věří. Nyní je jeho ztráta na desátého Efréna Vázqueze (JHK t-shirt Laglisse) devatenáct bodů.

Český tým Moto FGR jel v Japonsku poprvé s novým jezdcem Josepem Rodriguezem. Španěl sice závod dokončil, ale na čtyřiadvacáté pozici a s více jak minutovou ztrátou na vítěze. Samozřejmě to byl jeho první kontakt s novým motocyklem a týmem, takže uvidíme, jak mu to půjde tento víkend v Malajsii.

Průběžné hodnocení MS, Moto3 (14/17):

1 - Sandro CORTESE - GER - KTM - 255
2 - Maverick VIÑALES - SPA - FTR Honda - 199
3 - Luis SALOM - SPA - Kalex KTM - 194
4 - Romano FENATI - ITA - FTR Honda - 126
5 - Alex RINS - SPA - Suter Honda - 119
6 - Danny KENT - GBR - KTM - 108
7 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - KTM - 92
8 - Miguel OLIVEIRA - POR - Suter Honda - 83
9 - Alexis MASBOU - FRA - Honda - 81
10 - Efren VAZQUEZ - SPA - FTR Honda - 77
11 - Louis ROSSI - FRA - FTR Honda - 76
12 - Niccolò ANTONELLI - ITA - FTR Honda - 73
13 - Jonas FOLGER - GER - Kalex KTM - 72
14 - Arthur SISSIS - AUS - KTM - 63
15 - Jakub KORNFEIL - CZE - FTR Honda - 59
16 - Alberto MONCAYO - SPA - FTR Honda - 52
17 - Hector FAUBEL - SPA - Kalex KTM - 52
18 - Alessandro TONUCCI - ITA - FTR Honda - 34
19 - Niklas AJO - FIN - KTM - 26
20 - Alan TECHER - FRA - TSR Honda - 21
21 - Alex MARQUEZ - SPA - Suter Honda - 18
22 - Jack MILLER - AUS - Honda - 14
23 - Ivan MORENO - SPA - FTR Honda - 10
24 - Jasper IWEMA - NED - FGR Honda - 9
25 - Luca GRUENWALD - GER - Honda - 8
26 - Giulian PEDONE - SWI - Suter Honda - 7
27 - Toni FINSTERBUSCH - GER - Honda - 7
28 - Adrian MARTIN - SPA - FTR Honda - 6
29 - Brad BINDER - RSA - Kalex KTM - 5
30 - Marcel SCHROTTER - GER - Mahindra - 4
31 - Kevin HANUS - GER - Honda - 3
32 - Isaac VIÑALES - SPA - FTR Honda - 2
33 - Kevin CALIA - ITA - Honda - 2
34 - John McPHEE - GBR - KRP Honda - 1
35 - Michael Ruben RINALDI - ITA - Honda - 1
36 - Simone GROTZKYJ - ITA - Suter Honda - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist