Šestá řada na startu pro Karla Abrahama

Z šesté řady vystartuje do úvodního závodu sezony MotoGP český motocyklový závodník Karel Abraham. Jezdec stáje Cardion AB Motoracing se v sobotu znovu výrazně zlepšil a s časem 1´56,715 sekundy nějakou dobu figuroval na šestnácté pozici. Tento čas mu ale ve finále stačil na osmnácté místo startovního roštu.

V závěru patnáctiminutové první kvalifikace královské kubatury dokázali českého jezdce Karla Abrahama v pořadí přeskočit dva jezdci na stejných motocyklech Honda RCV1000R Hiroshi Aoyama a Scott Redding. Českému jezdci scházelo jen pár sekund k tomu, aby stačil najet do svého závěrečného rychlého kola a ještě se pokusit o zlepšení kvalifikačního maxima.
Kvalifikaci na Velkou cenu Kataru Karel Abraham komentoval slovy: „Ráno jsme vyzkoušeli dvě odlišná nastavení a to byl super nápad. Jedno z nich skvěle sedlo a chování motorky se hodně zlepšilo, takže jsme také dokázali dost zlepšit čas z pátku.“

„O to větší škoda je to, jak to vyšlo na konci kvalifikace. Po výměně pneumatiky jsem chtěl vyjet s Haydnem, ale kvůli nějaké technické drobnosti jsem se chvíli zdržel a nestihl ho. Poslední dvě kola jsem se pak mohl vyvézt za Colinem Edwardsem, jenže ten v jednu chvíli zaklapl a zpomalili jsme.“

„Těch pár vteřin ztráty bohužel rozhodlo o tom, že jsem do cíle dojel těsně potom, co odmávli konec kvalifikace. Takže o to poslední kolo, které jsme ještě mohli využít k vylepšení času, jsem přišel a to nás možná stálo pár pozic na startu,“
dodal jezdec brněnského týmu Cardion AB Motoracing.
„Po dnešku můžeme být spokojení, i když výsledná pozice nevypadá nijak skvěle,“ řekl Marco Grana, šéfmechanik týmu Cardion AB Motoracing. „Podařilo se nám posunout k lepšímu nastavení motorky a splnili jsme náš cíl dostat se pod 1´57. Jsme velmi blízko Aoyamovi i Reddingovi a daleko není ani Nicky Hayden.“

„Musíme si uvědomit, že kvůli zdravotním problémům Karla jsme měli před sezonou na testování mnohem méně času a doháníme to až teď. Zítra zkusíme ještě udělat nějaké změny, aby byla motorka jistější při brzdění, ale myslím, že pokud vydrží závodní zátěž Karlovo rameno, můžeme zajet v závodu slušný čas a zůstat s dalšími „Open“ Hondami.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist