Šestá GP sezony - Velká cena Velké Británie

Kapitoly článku

Moto2

Po závodě šestistovek v Barceloně je v průběžném hodnocení momentálně jisté to, že lídrem střední kubatury je po pěti úvodních kolech Thomas Lüthi (Interwetten Paddock). Švýcar vyhrál ve Francii a cílem závodu katalánské Grand Prix projel druhý, což jsou jeho zatím nejlepší výsledky, které mu společně s dvěma třetími a jedním pátým místem dává součet osmdesát osm bodů. Pro Lüthiho je to velmi dobrý začátek sezony, který mu nabízí šancí být mezi jezdci, kteří letos budou bojovat o titul mistra světa. Vzhledem k tomu, že o přestupu do MotoGP už uvažuje posledních pár let, je na nejlepší cestě si svůj sen splnit.

Co ale po Barceloně není jisté, tak umístění na druhém, třetím a čtvrtém místě průběžného hodnocení šampionátu Moto2. V závodu Velké ceny Katalánska došlo tři kola před cílem ke kontaktu mezi Marcem Márquezem (Catalunya Caixa Repsol) a Polem Espargarem (Pons 40 HP Tuenti). V jedné ze zatáček Márquez nezvládl svůj stroj, což Španěla vyneslo z ideální stopy. Tohoto momentu chtěl využít Espargaró, jenž chtěl vnitřkem Márqueze podjet. Nicméně ten se chtěl vrátit do závodní stopy, ale přitom narazil do Espargara, jenž následně havaroval. Naštěstí si pádem nezpůsobil žádná zranění, nicméně v tomto závodu nebodoval. Márquez ale projel cílem třetí a na konto si připsal šestnáct bodů. Vzhledem k tomu, že oba patří mezi jezdce, kteří bojují o nejvyšší příčky, je ztráta každého jediného bodu velmi citelná.
Ředitelství závodu celý incident vyšetřovalo a Márquze dodatečně penalizovali šedesáti sekundami. To znamená, že na třetí místo se posunul Esteve Rabat (Pons 40 HP Tuenti). Ještě ten den ale proti tomuto rozhodnutí podal protest Márquezův tým Catalunya Caixa Repsol a komisaři FIM penalizaci následně zrušili. Takže Márquezovi šestnáct bodů vrátili. To se samozřejmě nelíbilo týmu Pola Espargara a proti rozhodnutí komisařů FIM podal odvolání. Výsledek zatím není znám, takže pořadí zůstává takové, jaké bylo po uznaném protestu Márquezova týmu. To znamená, že po Katalánské Grand Prix je s osmdesáti šesti body průběžně druhý Marc Márquez. Na třetím a čtvrtém místě je s jednasedmdesáti body Pol Espargaró a Andrea Iannone (Speed Master).

První pětici nejlepších uzavírá s padesáti body britský jezdec Scott Redding (Marc VDS Racing), který chce před domácím publikem minimálně zopakovat výkon z Francie, kde byl třetí. Určitě na to má, tréninky zvládá dobře, ale v závodech se mu zatím nedaří svůj vysoký potenciál prodat tím požadovaným způsobem.

V Británii pojede první závod Brazilec Eric Granado (JiR Moto2), který 10. června dosáhl požadovaného věku šestnácti let a stane se tak nejmladším jezdcem startujícím v kubatuře šestistovek. V sedle motocyklu FTR pojede na divokou kartu Ital Alessandro Andreozzi (Andreozzi Reparto Corse).

Silverstone, Velká Británie
Moto2

Nejrychlejší kolo: 2011 Marc Márquez (Suter) 2'08,101
Rekord okruhu: 2010 Thomas Lüthi (Moriwaki) 2'09,886
Maximální rychlost: 2010 Andrea Iannone (Speed Up) 277,5 Km/h

Výsledek závodu z roku 2011 – Moto2 (déšť)

1. Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) Kalex 44'10,236
2. Bradley Smith (Tech 3 Racing) Tech3 + 7,601
3. Michele Pirro (Gresini Racing Moto2) Moriwaki + 12,241

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist