Šestá GP sezony – Velká cena Itálie

Motocyklový šampionát pokračuje o nadcházejícím víkendu šestým kolem sezony 2016, které přivítá v malebném prostředí italského Toskánska okruh Mugello. Velká cena Itálie je pro řadu jezdců a týmů mistrovství světa důležitým bodem v kalendáři, kde je nutné se maximálně předvést nejen před domácím publikem, ale rovněž před všemi, kteří týmy v jejich cestě za výsledky podporují. Není třeba připomínat, že v královské kubatuře to bude boj mezi domácími jezdci a Španěly, což již nyní všichni fanoušci s napětím očekávají. Víkendová Grand Prix bude nabitá akcí od začátku až do konce – Gran Premio d'Italia TIM.

Šestá GP sezony – Velká cena Itálie

Kapitoly článku

Autodromo del Mugello (ITA)

Závodní areál Autodromo del Mugello postavili v roce 1974 třicet kilometrů od Florencie. Díky charakteru dráhy a prostředí do něhož je zasazena patří Mugello mezi nejpopulárnější okruhy v kalendáři mistrovství světa jak z pozice fanoušků, tak jezdců a fotografů, kterým se nabízí nesmírně zajímavá panorama. První závody mistrovství světa tam pořádali v roce 1976. Od roku 1988 je okruh ve vlastnictví Scuderia Ferrari a pevnou součástí kalendáře mistrovství světa silničních motocyklů je po rozsáhlé rekonstrukci od roku 1991.

Dráha okruhu Autodromo del Mugello měří celkem 5245 metrů, široká je 14 metrů a nejdelší rovinka má 1141 metrů. V jednom kole jezdci projedou 15 zatáčkami – 9 pravými a 6 levými.

Pro francouzského výrobce pneumatik Michelin představuje Mugello kombinaci rychlých a pomalých zatáček na dráze plné změn v převýšení s dlouhou rovinkou, která patří k těm vůbec nejrychlejším v celém seriálu. V místech, kde jezdci intenzivně brzdí, je třeba dobrou stabilitu od přední pneumatiky společně s vhodným nastavením motorky. U zadních pneumatik bude třeba výbornou přilnavost střední části, která dokáže přenést vysoký výkon při akceleraci z pomalejších zatáček a zároveň je potřebná perfektní přilnavost boční části pro rychlé průjezdy zatáčkami jako Arrabbiata 1 a 2, Palagio, Casanova a Savelli.

U zadních hladkých pneumatik přiveze Michelin novou méně tužší konstrukci, kterou naposledy úspěšně nasadili v Le Mans. Dostupná bude ve směsi měkká (bílá) a střední (barva pláště). Obě pneumatiky budou asymetrické s tvrdší pravou stranou. Přední hladké pneumatiky budou ve třech směsích – měkká (bílá), střední (barva pláště) a tvrdá (žlutá). V případě mokrých podmínek jsou k dispozici pneumatiky do deště ve směsi měkká (modrá) a tvrdá (barva pláště). Pro přechodné podmínky bude k dispozici pneumatika Michelin Power Inter (stříbrná).

Rekordy a informace MotoGP – Autodromo del Mugello (ITA)

Nejrychlejší kolo – Andrea Iannone - Ducati (2015) – 1'46,489
Rekord okruhu – Marc Márquez - Honda (2013) – 1'47,639
Kvalifikační rekord – Andrea Iannone - Ducati (2015) – 1'46,489
Maximální rychlost – Andrea Iannone – Ducati (2015) – 350,8 Km/h

Délka závodu MotoGP - 23 kol (120,6 km)
Velká cena Itálie – MotoGP 2015:
Stupně vítězů - 1.Lorenzo (Yamaha), 2.Iannone (Ducati), 3.Rossi (Yamaha)
Pole position – Andrea Iannone (Ducati) – 1'46,489 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu - Marc Márquez- (Honda) – 1'47,654 sekundy

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2016 !!! - ZDE

MotoGP – Preview

Po pátém kole sezony došlo k výměně jezdců na vedoucí pozici průběžného hodnocení šampionátu, kde je nyní úřadující mistr světa Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Španěl už před domácím podnikem v Jerezu oznámil, že od roku 2017 bude závodit v barvách Ducati, takže má v tomto ohledu jasno a může se koncentrovat na zbytek sezony. Loni závod v Mugellu Španěl vyhrál po startu z druhého místa, takže vzhledem k jeho aktuální formě není důvod se domnívat, že by to samé nechtěl nebo nemohl zopakovat také letos. Zatím jen jednou závod nedokončil, jinak pokaždé bodoval prvním nebo druhým místem, což je výborná bilance a závod v Mugellu může mnohé napovědět, protože to bude také výrazné měření sil na domácí půdě jeho týmového kolegy.

Pět bodů ztrácí na vedení v soutěži Marc Márquez (Repsol Honda Team), pro něhož stále platí status jezdce bodujícího v každém dosud odjetém závodu, ale po Francii to už není s umístěním na stupních vítězů. Španěl v Le Mans havaroval, ale závod stačil dokončit třináctý, čímž získal alespoň tři body, což řada lidí v paddocku hodnotila velmi pozitivně. Samozřejmě, že tam motorku mohl nechat ležet a odejít, ale to není Márquezův styl. Mugello a Honda, možná trošku náročnější trať, ale Márquez si letos věří, třebaže loni skončil právě v Itálii s nula body. Marc Márquez zatím neoznámil prodloužení smlouvy s Hondou, takže nadále probíhají jednání o jeho budoucnosti. Vedení Hondy ale vyjádřilo přání si udržet oba své současné jezdce, takže uvidíme.

Na třetí pozici průběžného hodnocení je Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Ten už má smlouvu s Yamahou do konce roku 2018 a nyní jen čeká na to, kdo bude jeho týmovým kolegou. Mugello je domácí půda pro devítinásobného šampiona a místo, kde se bude těšit velké podpoře ze strany italských fanoušků. Pro Rossiho zatím velká škoda závodu v Texasu, kde spadl a nezískal ani jeden bod. To mu teď samozřejmě chybí, protože jinak by byla situace jiná. Na Márqueze ztrácí sedm bodů, na vedení v soutěži, což znamená na týmového kolegu Lorenza, je to dvanáct bodů. Okruh v Toskánsku Rossi velmi dobře zná, vyhrával tam nepřetržitě od roku 2002 do 2008, a právě teď potřebuje vyhrát znovu. Bude to boj, protože Rossi porazil oba španělské závodníky na jejich domácí půdě v Jerezu, což mu teď budou chtít vrátit i s úroky. Loni byl v italské Grand Prix třetí.


S již výraznější ztrátou na první tři závodníky je na čtvrté pozici Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), který na vedení v soutěži ztrácí sedmatřicet bodů, na Rossiho třetí místo pak bodů pětadvacet. Španěl tento týden oznámil prodloužení smlouvy s Hondou, takže v barvách tovární stáje bude závodit minimálně do konce roku 2018. Dani Pedrosa sice titul mistra světa MotoGP zatím nezískal, ale je trojnásobným šampionem nižších kubatur a jeden z nejúspěšnějších jezdců v počtu umístění na stupních vítězů, který dosud nasbíral 142. Právě v Itálii to bude jeho jubilejní 250.Grand Prix, což by se patřilo oslavit nějakým opravdu zajímavým výsledkem. Rozhodně není nikdo, kdo by to Španělovi nepřál.

První pětici nejlepších uzavírá po úvodních pěti závodech Maverick Viňales (Team Suzuki Ecstar), který ve Francii získal své první umístění na stupních vítězů MotoGP a to samé platí pro Suzuki, která poprvé slavila pódium od svého návratu do mistrovství světa. Španělská média už mají o Viňalesově budoucnosti jasno, protože ten už měl o víkendu odletět do Itálie a tam podepsat smlouvu s Yamahou. Zatím oficiální oznámení nepadlo, ale pokud je tomu tak, lze to očekávat před zahájením italské Grand Prix.

Nejlépe umístěným jezdcem netovárního týmu je Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3), který zatím neoznámil plány do budoucna. V týmu Tech 3 už je nová posila Jonas Folger, Bradley Smith odchází ke KTM a uvidí se jak dopadne jednání se španělským závodníkem, který toho v poslední době o Yamaze dost namluvil, ale ne zrovna v pozitivním směru. Většinou je to o tom, že se jim jako jezdcům jejich satelitu nedostává takové podpory, jaké by se patřilo. Espargaró má smlouvu přímo s Yamahou, ne s Tech 3, takže možná proto vyžaduje lepší technickou podporu. Rozhodně by chtěl do továrního týmu tří ladiček, protože to je jeho cíl, ale vzhledem k tomu, že Yamaha jedná s Viňalesem, může to u Espargara vzbuzovat mix různých emocí.

Pro Ducati je závod v Mugellu důležitá událost, protože na této dráze mají velkou podporu ze strany svých fanoušků. Loni tam Andrea Iannone (Ducati Team) vybojoval své vůbec první pole position a závod třídy MotoGP dokončil na druhém místě. Navíc tehdy závodil s vlasovou zlomenou ramenní kosti a nastavil nový rekord v maximální rychlosti, když mu naměřili 350,8 kilometrů za hodinu. Neuvěřitelná rychlost, když si uvědomíme, co jezdce na motorce dělí od okolního prostředí. Každopádně Ducati o víkendu nastupuje ve třech a kromě Andrea Iannoenho a Andrea Doviziosa bude na divokou kartu závodit Michele Pirro (Ducati Test Team). V boxech bude rovněž Casey Stoner, který pracuje na testovacím programu italského výrobce.

Co se týče jezdecké sestavy tovární stáje Ducati pro období let 2017 a 2018, tak v tom má italský výrobce již jasno. S Jorge Lorenzem bude závodit v barvách Ducati Andrea Dovizioso (Ducati Team). Prodloužení s Doviziosem výrobce z Boloně oznámil tento týden. Tím pádem odchází Andrea Iannone, který zřejmě přecenil své síly, co se týče týmového ducha, protože původně byl velkým kandidátem na prodloužení právě on. Situace u továrních jezdců Ducati teď každopádně není úplně nejlepší, protože jim patří desátá a jedenáctá pozice a třeba Dovizioso už v posledních třech závodech ani jednou nebodoval.

Doma bude pochopitelně Danilo Petrucci (Octo Pramac Yakhnich), který se po zranění ruky vrátil zpátky na závodní dráhu a ve Francii hned bodoval sedmým místem v cíli. V sedle Ducati pojede Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich), který to měl v posledních dvou závodech s nulou, takže o to víc se bude snažit v domácím prostředí svého týmu. S Ducati závodí také dvojice Hector Barbera (Avintia Racing) a Eugene Laverty (Aspar Team MotoGP), což jsou jezdci, kterým patří v pořadí osmé a deváté místo a jsou prozatím nejlépe umístěnými jezdci italského výrobce.

V Mugellu se bude chtít vytáhnout také Aprilie, která naposledy v Le Mans zaznamenala s oběma svými jezdci jedny z nejlepších výsledků sezony. Na šestý víkend připravují řadu vylepšení a cílem bude minimálně zopakovat výsledek z Francie, což bylo v případě Álvara Bautisty (Aprilia Racing Team Gresini) deváté místo a u Stefana Bradla (Aprilia Racing Team Gresini) desáté. Pro Němce to ale na rozdíl od Španěla nebylo jeho letošní maximum, protože nejlépe prozatím zajel už v Argentině, kde byl začátkem dubna sedmý.

MotoGP – Stav po GP Francie:

1 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 90 bodů
2 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 85
3 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 78
4 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 53
5 - Maverick VIÑALES - SPA - Suzuki - 49
6 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 47
7 - Aleix ESPARGARO - SPA - Suzuki - 42
8 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 39
9 - Eugene LAVERTY - IRL - Ducati - 33
10 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 25
11 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 23
12 - Stefan BRADL - GER - Aprilia - 23
13 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia - 21
14 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 20
15 - Scott REDDING - GBR - Ducati - 16
16 - Michele PIRRO - ITA - Ducati - 12
17 - Tito RABAT - SPA - Honda - 11
18 - Danilo PETRUCCI - ITA - Ducati - 9
19 - Loris BAZ - FRA - Ducati - 8
20 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Honda - 5
21 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 3
22 - Jack MILLER - AUS - Honda - 2

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist