Šestá GP sezony – Velká cena Itálie

Přelom května a června patří v letošním kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů šestému podniku sezony, který přivítají na toskánském okruhu v Mugellu. Domácí dráha pro Ducati a samozřejmě pro řadu italských závodníků všech kubatur včetně Red Bull Rookies Cupu - Gran Premio d'Italia TIM.

Šestá GP sezony – Velká cena Itálie

Kapitoly článku

Mugello leží v nádherném prostředí Toskánska, nikde není vidět pouštní písek nebo jen spálenou trávu od ostrého jižního slunce. Kulisu tam tvoří zeleň lemující nejen hranice závodního areálu, ale také okolní kopce. Mugello má od předloňské sezony nový asfalt, což je pro jezdce dobré znamení, protože se nemusí potýkat s nerovnostmi, které jim dříve komplikovaly život. Dráha měří 5245 metrů s nejdelší rovinkou dlouhou 1141 metrů. Celkem je tam patnáct zatáček6 levých a 9 pravých. Bridgestone přiveze tři směsi předních pneumatik – měkká, střední a tvrdá plus směsi zadních hladkých pneumatik v asymetrické verzi – měkká, střední a tvrdá.
Minulý týden byl oznámen výrobce, který po japonském Bridgestone převezme od roku 2016 roli jednotného dodavatele pneumatik pro královskou kubaturu. Tímto výrobcem bude francouzský Michelin, který z MotoGP odešel po skončení sezony 2008. Došlo také na změnu v použití předních brzdových kotoučů, protože nyní je možné nasadit na kterémkoliv okruhu šampionátu rozměr 340mm. Do této chvíle byl stanoven rozměr 320mm a 340mm byla možná volba pouze pro Barcelonu, Sepang a povinnost pro Motegi. Tuto změnu uvítají především ti jezdci, kteří nepatří v závodním poli mezi ty nejmenší a nejméně vážící závodníky.

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2014 !!! - ZDE


MotoGP – preview

Zatím neporazitelným jezdcem šampionátu je po pěti úvodních kolech obhájce titulu Marc Márquez (Repsol Honda Team). Španěl do této chvíle startoval pouze z pole position a v závodech nasbíral 125 bodů, což je maximálně možný počet za pět vítězství. Márquez přepisuje jeden rekord za druhým a nyní má možnost vyhrát už šestý úvodní podnik sezony a navíc na dráze, kde dlouhé roky neznal soupeře Valentino Rossi. Loni jel Márquez v Itálii poprvé s motocyklem třídy MotoGP a prožil si tam velmi těžký víkend, který byl ve znamení pádů. Jaké to bude letos se teprve uvidí, ale jisté obavy tam rozhodně budou.

Na druhém místě je se ztrátou dvaačtyřiceti bodů Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), týmový kolega Marca Márqueze, o jehož budoucnosti a výši platu u Hondy se nyní spekuluje. Samozřejmě už nyní musí být každému jasné, že jedničkou týmu není, takže jak se nakonec Pedrosa rozhodne uvidíme. V této chvíli musí především uvažovat na tím, jak zastavit svého týmového kolegu. Zastavit asi není to správné slovo, ale řekněme porazit. V Itálii může mít navrch, protože loni tam Márquez v závodu spadl a byl to Dani Pedrosa, kdo si z Mugella nakonec odvezl dvacet bodů za druhé místo.
Na průběžném třetím místě je Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který na druhého Pedrosu ztrácí jen dva body. To není moc a po Mugellu už může být klidně druhý. Rozhodně by takovou změnu v pořadí bral, protože právě na domácí půdě odstartuje do své jubilejní 300.Grand Prix. Vzhledem k podpoře fanoušků, která bude v Mugellu velmi silná, bude chtít navázat na období let 2002 až 2008, kdy nebyl ani jednou v Mugellu nikým poražen. Loni to byla katastrofa, protože si hned v prvním kole nerozuměl s Álvarem Bautistou (GO&FUN Honda Grasini) a závod pro něj skončil dřív než vůbec začal.

Se ztrátou osmadvaceti bodů je na průběžné čtvrté pozici Andrea Dovizioso (Ducati Team). Ital testoval na okruhu v Mugellu ještě před cestou do Francie, takže mu je italská dráha rozhodně bližší než ostatním jezdcům. Mimo okruh členů italského výrobce samozřejmě, protože společně s ním v Mugellu testoval Cal Crutchlow (Ducati Team) nebo Andrea Iannone (Pramac Racing), který v posledních dvou závodech nezískal jediný bod kromě jednoho trestného, který dostal ve Francii za nebezpečný návrat na trať (v kvalifikaci vyjel mimo dráhu a při následném návratu zpět omezil Marca Márqueze). Zda je teď tovární jezdec Ducati Andrea Dovizioso u Ducati šťastný, či spokojený je těžké říct, každopádně je v této fázi sezony nejlepším z jezdců Desmosedici.
První pětici nejlepších uzavírá s pětačtyřiceti body Jorge Lorenzo (Yamaha Movistar MotoGP). Španěl letos nemá zrovna štěstí na dobré výsledky. Jen jednou byl na stupních vítězů, ale jinak prostě o pódiové pozice ani nijak zvlášť nebojuje. V Itálii může stav věci alespoň trošku korigovat, protože Mugello je okruhem, kde v posledních třech letech slavil vítězství pouze jezdec z Mallorky. Zda se mu to podaří je těžké odhadnout, ale rozhodně se o to pokusí. Víc naznačí první tréninky, protože pokud bude rychlý už v pátek, může se mu to podařit.

V pozici nejlépe postaveného jezdce kategorie Open je osmý Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing). Španěl ztrácí jen dva body na šestého Stefana Bradla (LCR Honda MotoGP) a jeden bod na svého bratra a nováčka v MotoGP Pola Espargara (Monster Yamaha Tech 3). Aleix Espargaró byl loni v Mugellu osmý, letos by to mohl dotáhnout mnohem výš. Jeho týmový kolega Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) v Mugellu vyzkouší nový podvozek a kapotáž, což by Američanovi mělo zlepšit cit s motocyklem a umožnit mu tak bojovat o vyšší příčky než je jeho současná osmnáctá pozice.
S třiadvaceti body je prozatím nejlepším jezdcem produkční Hondy RCV1000R dvanáctý Američan Nicky Hayden (Drive M7 Aspar). Naposledy ve Francii závod nedokončil, když spadl po kontaktu s Italem Iannonem. V Itálii bude chtít znovu zabodovat, protože už jen dva body za ním je jeho týmový kolega Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar). Třetí jezdec Hondy Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) je s osmnácti body čtrnáctý.

Český motocyklový jezdec Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je průběžně sedmnáctý a před závodem v Itálii rozhodně motivován k tomu, aby se posunul pořadím průběžného hodnocení šampionátu. Před sebou má Cala Crutchlowa (Ducati Team) na něhož mu teď schází šest bodů. Loni získal Abraham v Itálii jeden bod, jak si povede letos uvidíme až první červnovou neděli.

Za řídítka ART (Aprilia Racing Technology) se v Mugellu vrací Danilo Petrucci (Ioda Racing Team), který si v Jerezu zlomil levé zápěstí a musel s ním na operaci. Ve Francii měl Itala nahradit jeho krajan Luca Scassa, ale ten při testech v Mugellu havaroval a zlomil si stehenní kost, takže ve Francii nejel ani on a nakonec nemohl dostát svým závazkům v MS Superbike.

Průběžné hodnocení MotoGP:


1 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 125 bodů
2 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 83
3 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 81
4 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 53
5 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 45
6 - Stefan BRADL - GER - Honda - 39
7 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 38
8 - Aleix ESPARGARO - SPA - Forward Yamaha - 37 (Open)
9 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 34
10 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Honda - 26
11 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 25
12 - Nicky HAYDEN - USA - Honda - 23 (Open)
13 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Honda - 21 (Open)
14 - Scott REDDING - GBR - Honda - 18 (Open)
15 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 16
16 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Ducati - 15
17 - Karel ABRAHAM - CZE - Honda - 9 (Open)
18 - Colin EDWARDS - USA - Forward Yamaha - 7 (Open)
19 - Danilo PETRUCCI - ITA - ART - 2 (Open)
20 - Hector BARBERA - SPA - Avintia - 2 (Open)
21 - Broc PARKES - AUS - PBM - 1 (Open)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist