Sedmnáctá GP Sezony – Velká cena Malajsie

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

!!! Prosím věnujte pozornost časovému harmonogramu víkendu. Časy jsou jiné než na jaké jsme zvyklí při evropských závodech !!!

Rekordy a informace Moto3 – Sepang, Malajsie

Rekord okruhu – Alex Rins (2014) – 2'13,731
Nejrychlejší kolo – Jack Miller (2014) – 2'12,450
Kvalifikační rekord – Jack Miller (2014) – 2'12,450
Maximální rychlost – Efrén Vázquez (2014) – 232,1 Km/h

Délka závodu Moto3 - 18 kol (99,8 km)

Velká cena Malajsie – Moto3 2014:
Stupně vítězů – 1.Vázquez (Honda), 2.Miller (KTM), 3.Rins (Honda) … 8.Kornfeil (KTM), 9.Hanika (KTM)
Pole position – Jack Miller (Red Bull KTM Ajo) – 2'12,450 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Alex Rins (Estrella Galicia 0,0) – 2'13,731 sekundy

Britský závodník Danny Kent (Leopard Racing) měl velmi silnou první polovinu sezony, ta druhá polovina je trošku o trápení vše dotáhnout do úspěšného konce. Dva pády, dvě nuly z Aragonie a Austrálie je trošku dost na nervy všech v týmu, ale Kent má před posledními dvěma závody stále náskok čtyřiceti bodů. K tomu, aby se stal první britským šampionem od roku 1977 mu stačí, aby z Malajsie odjel s náskokem pětadvaceti bodů. Pokud by mu ani to nevyšlo, situace by již nebyla vážná, ale kritická.

Druhý v pořadí Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo) je naopak motivován Kentovi co nejvíc znepříjemnit cestu za titulem, protože on sám má stále matematickou šanci na jeho získání. Jediné co Portugalec může udělat je vyhrát závod v Malajsii a čekat, co se stane a jak si povede Kent. Pokud jezdec týmu Leopard Racing závod dokončí na horší pozici než šesté, bitva o titul pokračuje ve Valencii. Oliveira tak do víkendu v Malajsii nastupuje s heslem na rtech – Všechno je možné!

Smůlu měl Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3), který byl ve hře o titul a blíž než Oliveira, jenže kontakt mezi Kentem a Antonellim v závodu australské Grand Prix ovlivnil i jeho, protože se stal těsně před ním. Ital havaroval a tím skončily veškeré jeho naděje. Kent tak pádem paradoxně vyřadil jednoho ze svých největších soupeřů. Ital po závodu řekl, že Kent tak moc spěchal dopředu až udělal chybu a skončil na zemi, čímž dostal mimo hru také jeho. Přesto si myslí, že si letos titul zaslouží víc než on. Nyní je Bastianiniho cílem získat zpátky druhou pozici.

Z českých závodníků je na průběžné patnácté pozici Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing), který si v Austrálii dojel pro jedenáct bodů za páté místo v cíli. Kornfeil byl ve skupině bojující o pódiové pozice, čehož se mu nakonec nepodařilo dosáhnout, ale další šanci má nyní v Malajsii. Závod na dráze Sepangu je v případě týmu jejich skutečně domácí, protože majitelem stáje Jakuba Kornfeila je šéf okruhu Sepang International Circuit, Datuk Razlan Razali.

Druhý český závodník Karel Hanika (Red Bull KTM Ajo) je po šestnácti odjetých kolech průběžně sedmnáctý. Jeho maximem sezony je prozatím sedmé místo z Argentiny, takže jeho cílem pro zbývající dva závody může být posunout tuto hranici o něco výš. Hanika je talentovaný závodník, takže rozhodně na to má.

Pravidelným jezdcem z řad domácích závodníků je pouze jediný Zulfahmi Khairuddin (Drive M7 SIC Racing). Malajec je týmovým kolegou Jakub Kornfeila a v průběžném hodnocení mu patří třiadvacátá příčka. Okruh Sepang zná velmi dobře, takže je rozhodně odhodlán na jeho dráze zajet svůj nejlepší výsledek roku.

V Malajsii nepojede nováček Fabio Quartararo (Estrella Galicia 0,0), který má stále zraněný pravý kotník.

MS silničních motocyklů 2015 – Moto3:

1 - Danny KENT - GBR - Honda - 244 bodů
2 - Miguel OLIVEIRA - POR - KTM - 204
3 - Enea BASTIANINI - ITA - Honda - 188
4 - Romano FENATI - ITA - KTM - 165
5 - Niccolò ANTONELLI - ITA - Honda - 161
6 - Efren VAZQUEZ - SPA - Honda - 155
7 - Brad BINDER - RSA - KTM - 126
8 - Jorge NAVARRO - SPA - Honda - 121
9 - Isaac VIÑALES - SPA - KTM - 103
10 - Fabio QUARTARARO - FRA - Honda - 92
11 - John MCPHEE - GBR - Honda - 77
12 - Francesco BAGNAIA - ITA - Mahindra - 73
13 - Alexis MASBOU - FRA - Honda - 70
14 - Philipp OETTL - GER - KTM - 66
15 - Jakub KORNFEIL - CZE - KTM - 63
16 - Livio LOI - BEL - Honda - 56
17 - Karel HANIKA - CZE - KTM - 43
18 - Jorge MARTIN - SPA - Mahindra - 39
19 - Andrea LOCATELLI - ITA - Honda - 33
20 - Andrea MIGNO - ITA - KTM - 30
21 - Niklas AJO - FIN - KTM - 21
22 - Hiroki ONO - JPN - Honda - 21
23 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - KTM - 19
24 - Juanfran GUEVARA - SPA - Mahindra - 15
25 - Lorenzo DALLA PORTA - ITA - Husqvarna - 13
26 - Tatsuki SUZUKI - JPN - Mahindra - 9
27 - Maria HERRERA - SPA - Husqvarna - 9
28 - Jules DANILO - FRA - Honda - 7
29 - Stefano MANZI - ITA - Mahindra - 7
30 - Remy GARDNER - AUS - Mahindra - 6
31 - Manuel PAGLIANI - ITA - Mahindra - 3
32 - Matteo FERRARI - ITA - Mahindra - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist