Sedmnáctá GP sezony – Velká cena Malajsie

Loni Grand Prix v Sepangu odstartovala šňůru tří závodů po Pacifiku, letos tuto sérii ukončí v pozici předposlední velké ceny sezony 2014. Na okruhu, který závodní motocykly během roku sdílejí s formulí 1, jsou náročné především povětrnostní podmínky díky tropickému klima, které prověří kondici jak jezdců, tak jejich motocyklů - Shell Advance Malaysian Motorcycle GP.

Sedmnáctá GP sezony – Velká cena Malajsie

Kapitoly článku

Závodní areál Sepang International Circuit postavili za čtrnáct měsíců v roce 1998 a už o rok později tam jel první Grand Prix seriál mistrovství světa silničních motocyklů. Sepang je od té doby pevnou součástí závodního kalendáře a v případě královské kubatury také místem, kde jezdci a týmy tráví většinu času v rámci předsezonní přípravy.
Závodní okruh je dlouhý 5543 metrů, neuvěřitelně široký až 25 metrů a na první pohled musí zaujmou dvě dlouhé rovinky, přičemž ta nejdelší měří 920 metrů. V jednom kole jezdci projedou patnácti zatáčkami – pěti levými a deseti pravými. Nepoměr v počtu levých a pravých zatáček je také důvodem proč Bridgestone nabízí asymetrickou zadní pneumatiku. V případě přední hladké pneumatiky Bridgestone přivezl nově vyvinutou tvrdou směs, která bude lépe zvládat tlak, který je kladen na přední obutí zejména v zónách intenzivního brzdění.

Bridgestone, pneumatika do sucha:
Přední hladká pneumatika: střední a tvrdá (Symetrická)
Zadní hladká pneumatika: měkká, střední a tvrdá (Asymetrická)

Bridgestone, pneumatika do mokra:
Přední/ zadní: tvrdá směs je určena jako hlavní, alternativou je měkká směs

!!! Nezapomeňte, tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2014 míří do finále !!! - ZDE


!!! Prosím věnujte pozornost časovému harmonogramu víkendu. Časy jsou jiné než na jaké jsme zvyklí při evropských závodech a v neděli navíc dochází ke změně letního času na zimní !!!

Všechny rekordy okruhu v Sepangu patří v třídě MotoGP jedinému jezdci a to Marcu Márquezovi. Rekord okruhu je na hodnotě 2'01,415 sekundy (2013), kvalifikační rekord 2'00,011 sekundy (2013) a maximální rychlost 327,5 kilometrů za hodinu.

MotoGP – preview

V Austrálii nemá Marc Márquez (Repsol Honda Team) štěstí, protože už druhý závod MotoGP tam nedokončil. Poprvé v roce 2013 musel odstoupit, když nesplnil předem stanovený počet kol pro nutnou výměnu pneumatik a letos to bylo kvůli pádu. Španěl už titul obhájil, má tedy své jisté, takže na Phillip Islandu měl teoreticky možnost si zkoušet novou strategii, jak později uvedl. Nicméně výběr asymetrické přední pneumatiky se ukázala jako ta možnost, která neměla šanci uspět, protože všichni tři jezdci na stupních vítězů jeli na extra-měkké směsi standardní symetrické pneumatiky. V posledních dvou kolech roku může Marc Márquez zvolit možnost přípravy na novou sezonu nebo se zaměřit na týmového kolegu a pomoci Pedrosovi v boji o titul vicemistra.
Od posledního závodu máme jen čtyři dny, takže ještě si živě vzpomínáme na australskou Grand Prix, která byla svým průběhem hodně divoká. Vítězství slavil Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který si na konto připsal druhý triumf sezony a pro Yamahu celkem čtvrtý v řadě. Italský šampion je nyní v přímém souboji o celkové druhé místo, o které bojuje s Jorge Lorenzem a Danim Pedrosou. Vítězstvím na Phillip Islandu si Rossi vytvořil na průběžném druhém místě náskok osmi bodů, což není moc, ale může být klidně rozhodující.
Na třetí místo se po Austrálii posunul Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), který má skvělý závěr sezony, když od Indianapolisu nikdy neskončil na horší pozici než druhé. Podle toho, jak vypadl úvod sezony, nikdo asi nepočítal, že by Lorenzo natolik zmobilizoval síly, aby v závěru roku bojoval o nejvyšší pozice. To se ale nyní děje a Lorenzo bojuje s týmovým kolegou Rossim a Danim Pedrosou o celkové druhé místo v šampionátu.
Španěl Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) může hovořit o štěstí, že po nárazu Andrea Iannoneho (Pramac Racing) v závodu australské Grand Prix, došlo jen k poškození jeho motocyklu. Mohl také havarovat a způsobit si zranění. K tomu naštěstí nedošlo, ale z Austrálie neodjížděl španělský závodník ve zvlášť dobrém rozpoložení, když říkal, že to ze strany Innoneho nebylo zdaleka poprvé. Každopádně nula bodů z Phillip Islandu mu nedává příliš velké šance zaútočit na oba tovární jezdce tří ladiček. Samozřejmě šanci má pořád, protože ztrácí pětadvacet bodů a ve hře jich je ještě padesát.
První pětici průběžného hodnocení uzavírá Andrea Dovizioso (Ducati Team), který byl v Austrálii čtvrtý a páté místo mu bude patřit v celkovém hodnocení šampionátu. Nejlépe postaveným jezdcem kategorie Open je šestý Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) a nejlepším z jezdců produkční Hondy dvanáctý Scott Redding (GO&FUn Honda Gresini).
Český závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je s třiatřiceti body sedmnáctý. Cílem brněnského závodníka bude zajet dobrý výsledek a přivést si z cesty po Pacifiku nějaké body.

MS silničních motocyklů – MotoGP:

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 312 bodů
2 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 255
3 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 247
4 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 230
5 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 166*
6 - Aleix ESPARGARO - SPA - Forward Yamaha - 117
7 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 116
8 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 108
9 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 102*
10 - Stefan BRADL - GER - Honda - 96
11 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Honda - 89
12 - Scott REDDING - GBR - Honda - 69
13 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Ducati - 63*
14 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Honda - 62
15 - Nicky HAYDEN - USA - Honda - 44
16 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 44*
17 - Karel ABRAHAM - CZE - Honda - 33
18 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 14
19 - Alex DE ANGELIS - RSM - Forward Yamaha - 14
20 - Danilo PETRUCCI - ITA - ART - 13
21 - Colin EDWARDS - USA - Forward Yamaha - 11
22 - Michele PIRRO - ITA - Ducati - 11**
23 - Broc PARKES - AUS - PBM - 7
24 - Mike DI MEGLIO - FRA - Avintia - 6
25 - Michael LAVERTY - GBR - PBM - 5
26 - Katsuyuki NAKASUGA - JPN - Yamaha - 4
27 - Leon CAMIER - GBR - Honda - 1***

* tovární specifikace Ducati pod pravidly kategorie Open
** náhradní jezdec, divoká karta
*** náhradní jezdec za Nicky Haydena

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist