Schůzka Dorna-MSMA

V Sepangu se konala minulý týden schůzka mezi zástupci továren Honda, Yamaha a Ducati s CEO Dorny Carmelem Ezpeletou, tedy mítink Dorna-MSMA. Co se na něm řešilo, se pochopitelně dozvíte v následujících řádcích, podstatné ale je, že i v roce 2013 budou smět startovat za každou továrnu čtyři prototypové motocykly i když za různých omezení.

Schůzka Dorna-MSMA
Ačkoliv ještě před začátkem jednání padl návrh, že každá továrna bude smět postavit na startovní rošt 2013 pouze dva prototypové motocykly a zbytek na maximální počet 24 bude doplněn motocykly CRT, tedy se stroji s prototypovým šasím a vybavené superbikovými motory, tak aktuální situace po schůzce v Sepangu je následující: každá zúčastněná továrna může maximálně postavit na rošt čtyři motocykly, tedy dva tovární a dva satelitní. 
Takže šest motocyklů Honda, jako na snímku z Jerezu 2011, už na startovním roštu v blízké budoucnosti neuvidíme.

Další diskutované návrhy, jejíž příjetí či zamítnutí bude řešeno na dalším jednání Dorna-MSMA v Jerezu 23. března byly následující:

Snížit leasingovou cenu jednoho satelitního motocyklu na 1 000 000 Euro (bez náhradních dílů po pádech) - současná cena motocyklu Honda je 3,7 milionu Euro.

Bohužel továrny ani nadále nemají zájem prodávat své prototypové motory jednotlivě různým týmům, nýbrž pouze leasingovat své motocykly, což je jeden kapitální problém, který by vše vyřešil. To je ale MSMA v tomto bodě absolutně jednotná.

CR-motocykly by se měly v budoucnu jmenovat Evo-bike a v rámci MotoGP mít od roku 2013 svou vlastní klasifikaci, což by bylo zajímavé pro sponzory.

CR-motocykly by neměly přesáhnout cenu 800 000 Euro, pokud by si je chtěl nějaký tým koupit. Na těchto motocyklech by měla být zavedena ECU - tedy jednotná elektronika.

V případě, že by některý z týmů CRT nechtěl svůj motor "claimen" na jiný týmu, tak ztratí status CRT se všemi výhodami.

Bylo rovněž diskutováno o částečném zmrazení vývoje nových motocyklů v továrnách díky omezení budgetu na sezónu: zatím jsou tři návrhy - 15, 16 nebo 20 milionů Euro - samozřejmě bez jezdeckých gáží a marketingových nákladů.
K tomuto tématu říká CEO Dorny Carmelo Ezpeleta: "Je rovněž otázkou, zda by se týmy domluvily na omezení vývoje svých šasí během sezóny na určitou dobu, třeba 6 měsíců. Je jasné, že nové továrny přijdou jen v případě, když se sníží náklady".

Mezi dalšími návrhy, které budou buď odsouhlaseny, nebo zamítnuty, patří omezení na pouhý jeden motocykl už pro rok 2013 a z toho vycházející snížení počtu motoru na pět.

Při závodě flag-to-flag při změně povětrnostních podmínek je potom navržen následující scénář: Motocykly musí v boxu přemontovat slicky na mokré gumy během 2 minut, přičemž závod nebude přerušen a každý jezdec si tyto dvě minuty musí v boxu "odsedět". Výjezd z boxu se potom bude odbývat ve stejném pořadí jako příjezd.

Bylo rovněž diskutováno ožehavé téma zvýšení váhy motocyklu MotoGP, které bylo zavedeno v prosinci 2011 a sice z původních 154 na 157 kg. Na rok 2013 je plánováno 160 kg. Ačkoliv HRC byla názoru, že se vše dělo na popud Ducati, tak tím pravým důvodem je snížení rozdílu výkonnosti mezi továrními prototypy a CRT. Naštvání u HRC je ovšem pochopitelné, pro Stonera, Pedrosu, Bautistu a Bradla byly vyvinuty nové titanové výfuky, které jsou tak nyní k nepotřebě...

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist