Sachsenring až do roku 2016?

Ačkoliv v okolí Sachsenringu panuje od minulého pátku euforie o zachování závodu Grand Prix až do roku 2016, tak úplně jednoznačné, tedy černo-bílé to zase není. Podívejme se tedy společně, jaké že to problémy ještě nejsou vůbec vyřešeny....

Termin pro příští Grand Prix Německa je od minulého pátku jasný a to je také asi jediné. Jinak totiž zůstalo hodně nezodpovězených otázek. A první euforie byla vzápětí vystřídána částečnou skepsí, neboť nadšení není vždy schopno plně nahradit tvrdou realitu.

Minulý pátek ve 13.30 hodin bylo přímo na okruhu Sachsenring definitivně oznámeno, že osud Grand Prix Německa na tomto okruhu je na příštích pět roků zajištěn. Novým promotérem je "Sachsenring-Rennstrecken-Management GmbH (SRM), za kterým stojí jak kraj Zwickau, tak i místní podnikatelé z blízkého okolí závodní tratě. Smlouva na pořádání závodů Grand Prix byla podepsána za účasti sportovního prezidenta ADAC Hermanna Tomczyka a saského ministerského předsedy Stanislawa Tillicha.

O pět hodin později, v 18.30 hodin, řekl pro SpeedWeek CEO Dorny Carmelo Ezpeleta: "Nemáme podepsanou smlouvu s promotérem tohoto závodu. Máme pouze dopis se žádostí od vlády "Freistat Sachsen", že chtějí pořádat i v roce 2012 závod Grand Prix Německa. Ale nemáme žádnou smlouvu. Nedělám si ale žádné velké starosti, GP Německa 2012 se jistě bude konat. Možná i bez ADAC".

Španělský manažér nechce jít pryč od Sachsenringu, kde je vždy skvělá divácká atmosféra, ale pokud se nenajde žádný nový promotér, tak je připraven na variantu změny místa konání, jak je tomu třeba zvykem ve Formuli "1": Hockenheimring a Sachsenring, nebo třeba Hockenheimring a Lausitzring.

Jisté je ale jedno, ceny vstupenek na rok 2012 se zvýší o celých 30%, neboť 95% rozpočtu bude financováno právě ze vstupenek. Přičemž obce v okolí okruhu by měly na 19% zisk z prodeje lístků tentokrát "zapomenout".
Největšími položkami jsou kromě licenčního poplatku Dorně (3 miliony Euro) jezdecká daň za závodění (300 000 Euro), cena za elektřinu (265 000 Euro) a postavení tribun (650 000 Euro). Naopak lékařskou pomoc či hasiče by měl zaplatit ADAC Mnichov.

V rozpočtu ale není zohledněna částka za security, přestavění části okruhu z normální silnice na závodní trať, doprovodný program, rámcové závody, pořadatelská služba, traťoví komisaři, cena za kontejnery, dopravní koncept během závodního víkendu, parkoviště, logistika přímo k okruhu a také jeho pronájem.

Neexistují doposud přesné ceny lístků, tedy kromě toho, že se ví o jejich zdražení o 30%, nebyl také doposud zaveden žádný předprodej.

A hlavně, nejsou žádní profesionální pracovníci, kteří by vše připravili: "My jako starostové či členové Saské vlády nemůžeme jako vedlejšák pořádat závod Grand Prix. Musíme instalovat kanceláře s lidmi, kteří mají v tomto oboru nějaké zkušenosti. Jen doufáme, že nám dosavadní promotér ADAC Sachsen nebude házet klacky pod nohy", říká zástupce starosty z Hohenstein-Ernstthallu Erich Homilius.
Právě ADAC Sachsen totiž 13. září tohoto roku odřekl pořádání Grand Prix Německa 2012, neboť nechtěl nést na svých bedrech vykalkulovaný schodek 850 000 Euro. Faktem také je, že původní licenční poplatek byl z 1,5 zvednut Dornou na 3 miliony Euro: "ADAC měl několik roků speciální nízkou cenu, aby měl možnost dlouhodoběji investovat do modernizace okruhu. Za to by měl být především vděčný! Nyní platí Sachsenring stejnou cenu jako třeba Assen či Silverstone", vysvětlil toto téma Carmelo Ezpeleta.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist