S pokrokem Ducati je Dall’Igna spokojen

V roce 2013 Gigi Dall’Igna oznámil ukončení spolupráce s Aprilii a přestup k Ducati, což tehdy vzbudilo velkou pozornost a celkem dost tato informace zarezonovala paddockem MotoGP. Nyní má tento italský technický mág za sebou jednu kompletní sezonu, kterou hodnotí velmi pozitivně, co se týče dosažených výsledků.

S pokrokem Ducati je Dall’Igna spokojen
V rozhovoru pro britský Motorcycle News Gigi Dall’Igna přiznal, že nepočítal s výsledky, jakých jezdci Ducati v letošní sezoně dosáhli a to především, co se týče výkonů Andrea Doviziosa. Italský závodník uzavřel první sezonu pod vedením Gigi Dall’Igna na celkovém pátém místě a před sebou měl jen absolutní špičku v podobě jezdců tovární Hondy a Yamahy.
V roce 2013 zajel Andrea Dovizioso s italským výrobcem nejlepší výsledek ve Francii, kde byl čtvrtý a třetí pozice v první řadě na startu mu patřila ve Francii a Itálii. Do sezony 2014 nastupovala Ducati v sestavě s Calem Crutchlowem, ale byl to znovu Dovizioso, jenž dosahoval výborných výsledků a to včetně dvou umístění na stupních vítězů plus první pole position pro Ducati po téměř čtyřech letech.

„Abych řekl pravdu, nečekal jsem, že bychom už letos získali pole position,“ řekl pro Motorcycle News Gigi Dall’Igna. „Jsem moc spokojený a zároveň pyšný na výsledky, jakých jsme dosáhli. Cílem, a to byl opravdu ambiciózní cíl, bylo zůstat v deseti sekundách za vítězem závodu, čehož jsme dosáhli v Silverstonu a Misanu a myslím, že v Motegi by jsme tam byli taky, kdyby Dovi v poslední části závodu nezpomalil. Tohoto cíle jsme dosáhli, takže se nyní musíme pokusit udržet s jezdci vpředu.“
Nutno podotknout, že Ducati nastoupila do ročníku 2014 sice v kategorii Tovární, ale s možností čerpat výhod kategorie Open, protože splnili pravidly danou podmínku a tím získali palivo navíc, měkčí směs pneumatik a dvanáct motorů na sezonu. Díky této výjimce v pravidlech měli u Ducati také možnost zapracovat na vývoji pohonné jednotky.

Italové potřebují Desmosedici rovněž zeštíhlit a tuto vývojovou linii by měla představovat právě zbrusu nová GP15, kterou plánují nasadit pro úvodní test roku 2015 v Malajsii. Tento motocykl nebyl nasazen v úvodních testech zimní přípravy ve Valencii a nebyl ani těsně před zákazem testování v Jerezu. Informaci o tom, že oba listopadové testy pojedou jezdci tovární stáje s poslední vývojovou verzí GP14.2, již Ducati s předstihem avizovala.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist