S nástupem GP15 věří u Ducati v lepší časy

Tovární Ducati plánovala na poslední den testu v Kataru spoustu zkoušek včetně simulace závodu. Jejich plány ale překazilo počasí, protože na okruhu Losail pršelo a jezdci na dráhu nevyjeli ani jednou. V Kataru není možné použití pneumatik do mokra, protože na mokrém povrchu dráhy se odráží světlo všudypřítomných reflektorů a v tom se bezpečně jezdit nedá. Jezdci Ducati tak strávili celou dobu v boxech, nicméně v Losail zanechali velmi dobrý dojem a svým rivalům poslali jasný signál.

Andrea Dovizioso je nejrychlejším jezdcem testu v Kataru. V neděli zajel kolo časem 1'54,907 sekundy a nikomu ze svých soupeřů nedal šanci. Ital zdůrazňoval, že tohoto času dosáhl na tvrdé směsi, což je v případě Ducati střední směs. Italský výrobce je sice v kategorii Tovární, ale protože nevyhrál v posledním roce závod na suchém povrchu, má pravidly danou možnost využít do roku 2016 výhod kategorie Open, kde jsou o stupeň měkčí směsi.
Výkony jezdců GP15 vzbudily velkou pozornost a začínají se ozývat hlasy, které poukazují právě na jejich výhody. Marc Márquez na to žertem uvedl, že jediný důvod proč nepoužili měkčí směsi byl v tom, aby náhodou nezačali jezdit kola o sekundu nebo víc rychlejší než ostatní.

Samozřejmě výhody jsou pravidly omezeny. Pokud nějaký jezdec/jezdci Ducati ve specifikaci Tovární2 dosáhne za suchých podmínek vítězství v závodu, dvou druhých míst nebo tří pódiových umístění, bude italskému výrobci sníženo množství paliva na 22litrů. Pokud by v roce 2015 dosáhli tří vítězství v závodě, ztrácí možnost používat měkčí pneumatiky kategorie Open.
„S výsledky posledních dvou dnů testování v Kataru jsme spokojení, protože jsme byli rychlí jak na nových, tak použitých pneumatikách,“ hodnotil závěrečný IRTA test Andrea Dovizioso. „Je škoda, že jsme dnes (pondělí) neměli možnost vyjet na dráhu, protože jsme měli připraveny důležité testy s ohledem na závod a chtěli jsme také nasbírat nějaká data. Bohužel kvůli dešti to nebylo možné.“

„V každém případě vstupujeme do sezony spokojeni s prací odvedenou na GP15, která si v Kataru okamžitě vedla dobře. Opravdu si myslím, že v závodu můžeme mít své slovo a rozhodně jsou letos věci daleko v pozitivnějším duchu než tomu bylo loni. Rád bych poděkoval svému týmu a všem u Ducati Corse, protože odvedli velký kus práce,“
dodal Dovizioso.
Nováček v továrním týmu Ducati Andrea Iannone získal velmi rychle potřebnou jistotu v sedle GP15 a hned první den testu v Kataru byl nejrychlejší. V kombinaci časů dvou dnů testování mu patří konečná třetí pozice s časem 1'55,104 sekundy. Na druhého Marca Márqueze Ital ztratil pouhých třináct tisícin.

Poslední předsezonní test královské kubatury Andrea Iannone komentoval slovy: „Jsem velmi spokojený, jak nám dopadly poslední dva dny testování, protože byly rozhodně pozitivní. Jezdili jsme dobře a opět se nám podařilo zlepšit cit s novou GP15, třebaže cítím velké zklamání z toho, že jsme nebyli schopni využít také třetího dne testování, který byl pro nás hodně důležitý.“

„Měli jsme stanovený specifický pracovní program, abychom zlepšili pár drobných záležitostí a rovněž udělali další testy, což nám bohužel neumožnil déšť. Před závodním víkendem jsem ale optimistou a už se nemůžu dočkat až se tu za deset dnů vrátím zpátky na dráhu.“
„Je škoda, že nám poslední den testu kvůli nepřízni počasí nevyšel, protože jsme měli s oběma jezdci naplánovaný intenzivní pracovní program, který také zahrnoval simulaci závodu,“
řekl duchovní otec nové Desmosedici Luigi Dall’Igna. „Desmosedici GP15 je stále komplet nová motorka a třetí, závěrečný den testu by pro nás byl velmi užitečný.“

„Každopádně jsme spokojeni jak s výsledky, které jsme získali v prvních dvou dnech, tak se spolehlivostí celého projektu. Dovizioso s Iannonem jezdili stabilně vpředu, pokaždé nastavili zajímavé časy a to nám dává do budoucna jistou dávku optimismu, třebaže je nám jasné, že nás čeká ještě spousta práce.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist