S Karlem Abrahamem o testech v Sepangu

Začátkem února proběhl na okruhu v malajském Sepangu první třídenní oficiální test královské kubatury MotoGP, kde již bylo možné sledovat výkony motocyklů ve specifikacích Tovární a Open. Pro českého závodníka Karla Abrahama byl tento test návratem zpět na motocykl po téměř pěti měsících.

S Karlem Abrahamem o testech v Sepangu
V letošním ročníku mistrovství světa silničních motocyklů bude v třídě MotoGP závodit Karel Abraham s motocyklem Honda RCV1000 R, což je motocykl specifikace Open. Na stejné motorce budou závodit také jezdci stáje Aspar Hiroshi Aoyama a Nicky Hayden plus britský závodník z Gresiniho týmu Scott Redding.

Jezdec české stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham loni musel sezonu předčasně ukončit kvůli zranění ramene. Podstoupil operaci, následnou léčbu a rehabilitaci. Test v Sepangu měl stav ramene Karla Abrahama plně prověřit.
O tom jaké to bylo v Sepangu, jaká je nová Honda nebo jak je na tom operované rameno, tak na to jsme se zeptali v rozhovoru pro web Motorkari.cz přímo brněnského jezdce Karla Abrahama.

Po pěti měsících konečně na motorce. Co říkáte na novou Hondu RCV1000R?
Karel Abraham: „Motorka je skvělá. Podvozek je výrazně lepší, motor také. Den před testem jsem ji poprvé slyšel nastartovanou a už jen to byla paráda. Prostě ostrý zvuk motorky MotoGP.“

V královské kubatuře už máte zkušenosti s motocykly výrobců Ducati a Aprilia. Můžete už nyní alespoň přibližně říct, jak si na tom stojí nová Honda?
Karel Abraham: „I když jsem nemohl jezdit naplno, tak především podvozek mi přišel ze všech tří motorek nejlepší. Motor má podle mě solidní výkon a akceleraci. Nicky Hayden i další jezdci si stěžovali, že by ten výkon mohl být větší. Je možné, že ten můj pocit je daný tím, že jsem na Hondu sedl z papírově slabší CRT, zatímco Nicky z tovární Ducati, která je pověstná právě skvělým motorem.“

Na motorce jste dlouho neseděl kvůli zranění ramene, nutné operaci a rekonvalescenci. Test v Sepangu byl proto první příležitostí vyzkoušet, jak je na tom Vaše rameno. Jak to tedy z tohoto pohledu v Malajsii dopadlo?
Karel Abraham: „Bohužel moc dobře ne. Před testem jsem doma jezdil motokros a rameno mi nedělalo vůbec žádné problémy. Proto jsem počítal, že to bude dobré. Když jsem ale sedl na motorku třídy MotoGP, tak to bylo peklo. Už po pár kolech jsem měl problém na motorce zalehnout, začalo to bolet při náklonech a postupně se to zhoršovalo. Nejhorší to bylo při překlápění zprava doleva.“

„Volal jsem svému doktorovi a ten mi řekl, ať to hlavně nepřetížím, protože to by byl průšvih. Takže jsem pak na sebe dával větší pozor. Třetí den to už fakt bolelo hodně, takže z těch dvanácti kol, která jsem měl zapsaná ve výsledcích, jich bylo měřených jen pět. Zbytek byly výjezdy na trať a zkoušky startu. Pak jsem to musel skončit, i když nerad. Máme novou motorku a potřebujeme jezdit. Bylo tam ale riziko, že si to zranění zhorším, takže jsme to nepokoušeli.“
Po návratu z Malajsie zpátky domů do České republiky jste okamžitě zamířil do nemocnice na vyšetření. Jak Vám to dopadlo?
Karel Abraham: „Abych řekl pravdu tak poměrně příznivě. Doktor mi říkal, že měl obavy, že mě to bolí jako před operací. Nakonec to ale vypadá, že za tu bolest může to, že rameno není dostatečně rozhýbané. Takže i doktor věří, že to bude dobré a intenzivně na tom pracujeme. Trochu by to mělo být lepší už na druhý test v Malajsii a doufejme, že výrazné zlepšení přijde rychle. Jak rychle a jak moc ale nedokážu v tuto chvíli říct.“

Co říkáte na čtvrtý čas Aleixe Espargara a třináctý Nicky Haydena v kategorii Open. Byl první test v Sepangu čistě příležitostí, jak si po zimní přestávce znovu zvyknout na výkon motocyklů třídy MotoGP nebo se z prvních výsledků už dá něco vyvozovat?
Karel Abraham: „První testy jsou hlavně na to, abychom se po zimě rozjeli a dostali se do tempa. Opravdu směrodatné časy uvidíme až na posledních testech v Kataru. Na druhou stranu nebudu říkat, že to nic neukazuje. Když se na ty časy podíváme, tak na poměry prvního testu byly fakt strašně rychlé. Čtyři jezdci se dostali pod dvě minuty, což je hodně dobré. A Aleix hodně překvapil. Že bude nejlepší na produkční motorce, se dalo čekat. Ale že se dostane tak moc dopředu mezi tovární motorky, to jsem fakt nečekal.“

Druhý oficiální test královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů je na programu už příští týden a to ve dnech 26. až 28.února 2014.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.75
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist