S dosavadní částí příprav jsou jezdci tovární Ducati spokojení

Oba jezdci továrních strojů Desmosedici GP15 Andrea Iannone a Andrea Dovizioso jsou po sérii tří tréninků součástí první šestice nejrychlejších jezdců, které dělí něco přes dvě desetiny. Prvních osm závodníků je v třech desetinách a v jedné sekundě celkem osmnáct. Je jasné, že kvalifikační tréninky slibují napínavou podívanou.

Ital Andrea Iannone zajel své maximum ve třetím měřeném kole pátečního odpoledního tréninku a s časem 1'54,992 sekundy obsadil třetí místo v kombinaci časů jen 0,170 sekundy za Márquezem a 74 tisícin za druhým Crutchlowem. Později poprvé vyzkoušel kapotáž s křidélky, udržel si stejné tempo, ale ve třináctém kole havaroval ve druhé zatáčce.
„S druhým tréninkovým dnem jsem spokojený, protože se nám podařilo získat stejný cit s motorkou jako naposledy v testech a byli jsme dostatečně rychlí jak v rychlém kole, tak závodní rychlosti,“ uvedl spokojený Andrea Iannone. „Škoda pádu, najel jsem do zatáčky a najednou se mi zavřel předek. Zkoušeli jsme různá nastavení a přitom jsem havaroval, naštěstí se to obešlo bez zranění. Abychom se vyvarovali pádů v Losail, museli by druhou zatáčku odstranit, protože v tomto místě pokaždé padáme!“

„Každopádně na střední směsi jsme všichni hodně blízko. V závěru druhého tréninku jsem vyzkoušel měkčí směs, podmínky ale nebyly nejlepší, takže teď nevím jak velkou výhodu nabízí. Podle mého názoru jsme každopádně od prvního po páté místo na stejné pneumatice a hodně blízko sebe,“
dodal Andrea Iannone.
Andrea Dovizioso zajel v kombinaci časů šestý nejlepší čas 1'55,044 sekundy a je zatím o něco pomalejší než týmový kolega Iannone. „Jsem velmi potěšen prací, kterou jsme do této chvíle odvedli. Úspěšně jsme odzkoušeli hodně věcí z nichž některé byly opravdu pozitivní,“ prozradil Ital. „Zatím ještě nemám úplně perfektní cit s GP15, ale i přesto se mi podařilo nastavit 1'55,6s na použité pneumatice a myslím, že je to velmi dobré tempo.“

„Nicméně se ještě musíme zlepšit, protože stále postrádám určitou stabilitu na brzdách a to je celkem důležité s ohledem na závod. Máme k dispozici ještě čtvrtý volný trénink, abychom zapracovali na vyladění nastavení motorky. Moje kolo na měkké pneumatice nebylo perfektní, bylo ale důležité zůstat součástí první desítky a vyzkoušet přilnavost pneumatiky s ohledem na kvalifikaci.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist