Různé názory na crash Daniho Pedrosy

Když se řekne "A", tak by se také mělo říci "B". Ke včerejšímu crashi továrního jezdce HRC Daniho Pedrosy se pochopitelně vyjádřili i další, mezi jinými i kamarád "SuperSica" Valentino Rossi.

Různé názory na crash Daniho Pedrosy
V paddocku se ozývají rozdílné hlasy k včerejšímu manévru "Simoncelligate", takže například Valentino Rossi říká hodně jasně: "Trest měl dostat i Jorge Lorenzo!".

V minulých týdnech byl už za svou nebezpečnou jízdu Simoncelli kritizován. Faktem je, že "Super Sic" nejezdí proti loňskému roku vůbec jinak, než v roce letošním. Je zde ale jeden podstatný rozdíl proti roku 2010, tovární jezdec HRC soukromého týmu Fausta Gresiniho jezdí letos během závodu konstantní časy a je proto nebezpečným pro Top piloty. A samozřejmě, že nový jezdec v samé špičce královské kubatury je proto napadán i verbálně.


"Prostě si myslím, že to byla od Simoncelliho normální jezdecká chyba. A to se stává. Bohužel se skončila se zlými důsledky pro Pedrosu. Pedrosa byl už vpředu, ale Simoncelli mu zavřel dveře. A Dani už nemohl nic jiného dělat",
říká marketingový ředitel Hondy Livio Suppo.
 



"Viděl jsem to teď poprvé a neměl jsem čas se na to podívat zpomaleně a z různých pohledů. Takže si nejsem jist, kdo je vinen. V každém případě to byl jejich případ, tedy těch dvou a mě k tomu nepotřebují. Jistě, každý má k tomu svůj názor. Dva piloti prostě mezi sebou závodili a bojovali. To se stává. Jinak těch dramatických případů bylo o tomto víkendu více", říká tovární jezdec Ducati Nicky Hayden.
 
"Neviděl jsem to, takže k tomu nemám co říci", říká jezdec Repsol Hondy  Andrea Dovizioso. A právě jemu se něco podobného stalo hned v prvním kole závodu, kdy se pod něho hodně tvrdě vtlačil Jorge Lorenzo: "Důležité je, když víš, co chce udělat ten druhý, nebo jen Tvůj soupeř propásl ten správný brzdný bod. Je to ale hodně nebezpečné, což ale ten druhý jezdec tak nevnímá. Ale je to hodně nepříjemné".


Valentino Rossi si myslí, že obě dvě závodní situace, tedy mezi Lorenzem a Doviziosem a Pedrosy se Simoncellim mělo ředitelství závodu vyhodnotit úplně stejně: "Lorenzo udělal úplně stejný manévr. Těžko se ale dá posoudit, jestli to byla jeho jezdecká chyba, nebo to mělo jiný důvod. Je to ale závodění na motorkách", řekl devítinásobný mistr světa a pokračoval: "Kdyby jsme si ale poslechli přesně vše, co nám řekl Lorenzo v pátek na schůzce bezpečnostní komise, tak by musel dostat trest dnes i on!".

V zachování objektivity je ale nutno napsat, že tovární jezdec Ducati Rossi má k Simoncellimu úplně jiný vztah než k Lorenzovi.

 
"Je to v pořádku, že se konečně něco děje. V minulosti bylo hodně případů, nejen v MotoGP, ale i ve 125-kách a v Moto2 a nic se nestalo. Takže jsem zvědav, co přinese budoucnost", říká k trestu Simoncelliho nedělní vítěz závodu MotoGP Casey Stoner. 


Bezpečnostní komise jezdců vznikla po tragické smrti Daijira Kata v Suzuce 2003 a v nedávných týdnech se v ní diskutovalo i o minimální váze. Casey Stoner se ovšem po kolizi s Valentinem Rossim v Estorilu už zasedání této komise dále neúčastní: "V hlavní věci jednáme o bezpečnosti na závodní dráze", říká Rossi, který je v této komisi od samého začátku a jehož mínění je také vždy bráno hodně vážně. "Je velmi pozitivní, že tato komise existuje a že jsou naše názory respektovány. Třeba ve formuli "1" spolu piloti mezi sebou takto nemluví, tam to funguje úplně jinak. Fernando Alonso něco řekne a ostatní drží prostě jazyk za zuby".

"Pracujeme pro bezpečnost ostatních pilotů. Mluvíme třeba s Bridgestone o pneumatikách. Měl by jich být větší výběr a pro jezdce tak najít lepší řešení. V Jerezu jsme třeba jednali o minimální váze, neboť se nás Dorna ptala na naše mínění, proč Honda získává na rovinkách půl sekundy na ostatní. Jistě, o bezpečnostní komisi se píší i různé idiotské komentáře, jako třeba, že to je italská mafie. To je totální blbost. Ukažte mně jednu jedinou věc, kterou odsouhlasila tato komise a nějaký italský jezdec nebo Valentino Rossi z toho profitoval. My jsem neřekli, že lehký jezdec by měl s sebou vozit nějaké závaží, my jsme jen řekli, že limit nádrže 21 litrů u těžkého pilota je nevýhodou. Pravidla neděláme my!",
vysvětlil dále v rámci včerejší diskuze o obou závodních situacích Valentino Rossi.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist