Rozhovor s Lukášem Peškem před Estorilem

Přes umístění v top 10 v GP Španělska nastoupí Lukáš do dalšího závodu MS především s cílem sbírat důležité zkušenosti v nové třídě. Ve středu Lukáš odletěl do Portugalska, kde jej čeká 3. letošní GP, a to na trati, kde se mu v minulosti příliš nedařilo. Okruh v Estorilu je prvním okruhem, na kterém Lukáš neabsolvuje před závody trénink – v Jerezu probíhaly soukromé a IRTA testy, v Dauhá IRTA testy. Bude tak oproti ostatním nenováčkům v jisté nevýhodě, dle jeho vlastních slov to ale pravděpodobně nebude hrát velkou roli.

Rozhovor s Lukášem Peškem před Estorilem

Lukáš Pešek:

Lukáši, jak se těšíš na závod v Portugalsku a jak se ti na okruhu v Estorilu jezdí?
Na závod se stoprocentně těším, a to přesto, že se mi kromě let 2004 a 2006 na okruhu v Estorilu nedařilo.

Estoril je první letošní okruh, na kterém před závody neprobíhalo testování. Jak moc to pro tebe bude jiné?
Tak nad tím jsem vůbec nepřemýšlel, ale myslím, že to nebude žádný velký problém.

Před minulým závodem tě trápila viróza, jak jsi na tom zdravotně teď?
Žádný problém, jsem úplně fit.

V závěru závodu v Jerezu jsi zvolnil kvůli opotřebovaným pneumatikám, byl to hodně velký rozdíl v jízdních vlastnostech?
Rozdíl to byl hodně velký, ale získal jsem zkušenost, jak se v této situaci chovat. Týká se to stylu jízdy a musím na motorce jet trochu jinak, abych ji měl víc pod kontrolou.

Zatím ti, co se týká umístění, příliš nevychází rozhodující kvalifikace. Je to způsobené vyšší nervozitou nebo jde spíš o to, že cca od 7. do 15. místa je zatím velmi vyrovnaná skupina závodníků a 0,3 sekundy desetiny mohou znamenat právě ten rozdíl mezi 7. a 15. místem?
Spíše je to tím, že jsme tam hodně vyrovnaní a záleží na tom, komu to ten den více sedne, např. v Jerezu ztráta 1,1 vteřiny na prvního a 14. místo, to je dost silný kafe. Na druhou strany, když jsem srovnával časy nováčků, byli jsme tam všichni blízko sebe.“

Co se týká Portugalska, plánuješ vzhledem k tomu, že jsi oproti prvním dvěma závodům na okruhu v Estorilu netrénoval, nějakou změnu taktiky v trénincích, např. držet se za rychlejšími závodníky?
Plánuji jako vždy jezdit sám, abych se dokázal sám dostat na nějakou úroveň a pak samozřejmě v závěru kvalifikace, pokud budu mít štěstí, tak je určitě dobré se chytit rychlejšího závodníka.


S jakým výsledkem bys byl v Portugalsku spokojen?
Především bych chtěl závod dojet a nasbírat další zkušenosti, kterých potřebuji co nejvíc. Určitě ale pojedu naplno a pokusím se o co nejlepší výsledek.“

Lukášova statistika v MS MOTO GP na okruhu v Estorilu:

Počet startů: 1 x 250cc, 4 x 125cc

Umístění:
2003 (250cc): nedokončil
2004: 8. místo
2005: nedokončil
2006: 4. místo
2007: 13. místo

Nejlepší závod 2006: končí na 4. místě jen 0,5 sekundy za pódiem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist