Rossiho prodloužení smlouvy s Ducati záleží pouze na kvalitě biku

Pouze kvalita aktuálního motocyklu zatím vadí prodloužení smlouvy Valentinu Rossimu s Italy. Pro lepší závody, než jsou ty současné, pak doporučuje světový ex-multišampion změnu pravidel současné královské kubatury MotoGP.

Počítat závodní víkend v Silverstone pro Valentina Rossiho jako úspěšný, to snad nemůže ani jeho nejvíc zaslepený fanoušek. Ital totiž musel po devátém místě v nedělním závodě vzít na vědomí, že pouze jeho týmový kolega Nicky Hayden dokázal využít potenciálu továrního motocyklu, i když ani sedmé místo Američana rozhodně není důvodem k nějakým oslavám. Kromě toho musel Rossi po závodě upřímně přiznat, že pouze aktuální výkon jeho motocyklu brání tomu, aby 7-násobný mistr světa královské kubatury prodloužil svou smlouvu s Ducati: "To je to jediné, co rozhoduje. Pokud se týká jiných záležitostí, tak bych už smlouvu okamžitě podepsal", řekl Valentino Rossi.
Nezávisle na tomto prodloužení smlouvy, je současná MotoGP dle italského jezdce málo napínavá a Rossi vidí problém v tom, že motocykly jsou už nyní tak dokonalé, hlavně co se týká používané elektroniky:  "Současné motocykly totiž dovolují projíždět každou zatáčku na 110 %. V této situaci je pro pilota hodně těžké, aby rozdíl udělal on sám. Lidský element je tak méně důležitý a předjíždění je tím hodně obtížné", vysvětloval dále tovární jezdec Ducati.
Že se dá tato situace změnit díky jiným pravidlům, potvrdila nakonec automobilová Formule1, kdy se sice někdy odehrávají relativně uměle vypadající akce, ale přece se uskuteční a pro diváky jsou tak závody atraktivnější. Rossi si myslí, že třeba jednotná eletronika v MotoGP by faktor kvality pilota opět zvětšila: "Ještě před několika roky to vypadalo v závodech Formule1 hůře než nyní u nás a jaké tam mají nyní pěkné závody. Změna pneumatik a možnost nastavení detekčního křídla (Systém detekčního křídla umožňuje, že na rovince, pokud někdo bojuje, a je za soupeřem na vzdálenost 1 sek. může aktivovat své křídlo a díky tomu je rychlejší a snadněji ho předjede. A i obráceně, zase ten co je za ním, může tu pozici díky det. křídlu získat nazpět - pozn. Pity) udělaly závody daleko zajímavějšími. Správná pravidla by mohla aktuální situaci změnit a třeba jednotná elektronika je jednou z dobrých myšlenek".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist