Rossiho loučení s továrním týmem tří ladiček

Po patnácti letech spolupráce mezi týmem Yamaha Factory Racing MotoGP a devítinásobným mistrem světa Valentinem Rossim, tato úspěšná éra končí. Italský závodník přestupuje k týmu Petronas Yamaha SRC, což je satelitní tým tří ladiček. Společně s Rossim odchází členové jeho posádky Brent Stephens (mechanik od roku 1999), Alex Briggs (mechanik od roku 2004), Matteo Flamigni (data-inženýr od roku 2000), David Mu?oz (šéftechnik v roce 2020) a Idalio Gavira (analytik výkonu od roku 2019).

Italský závodník Valentino Rossi je ikonou Yamahy, která je na něho právem hrdá. Ital v barvách tří ladiček závodil v období let 2004 až 2010 a 2013 až 2020. Dvě sezony byl jezdcem Ducati (2011-2012), aby dostál přání mnohých, jet motocykl domácího výrobce. Ve své druhé štaci s Yamahou byl Rossi blízko zisku desátého titulu, ale sami víme jak to tehdy dopadlo a nakonec i vyvrcholilo s Márquezem v Malajsii. Rossi s třemi ladičkami slavil 4 světové tituly MotoGP, vyhrál 56 závodů a stál 142.krát na stupních vítězů. To vše odjetých 255 společných Grand Prix.

Společně s Valentinem Rossim odchází i někteří jeho kolegové z týmu. Je to Brent Stephens (mechanik od roku 1999), Alex Briggs (mechanik od roku 2004), Matteo Flamigni (data-inženýr od roku 2000), David Muñoz (šéftechnik v roce 2020) a Idalio Gavira (analytik výkonu od roku 2019). Brent s Alexem odchází od Yamahy úplně, David, Matteo a Idalio pokračují s Valentinem v týmu Petronas Yamaha SRT. Po osmnácti letech práce pro tým Yamahy odchází také mechanik Javier Ullate (mechanik od roku 2003), který spolupracoval s jezdci jako Carlos Checa, Marco Melandri, Colin Edwards, Jorge Lorenzo a Maverick Viñales.

„Je to emotivní okamžik,“ prozradil Lin Jarvis (Yamaha Motor Racing). „Loučení je pokaždé smutné a zejména, pokud mluvíme o takto klíčových členech týmu. Ale nic v životě netrvá věčně, nic nezůstává stejné a to platí i v případě MotoGP. Situace v paddocku se stále vyvíjí a mění. Lidé k týmům přicházejí, někteří přestupují jinam a někteří se vracejí zpátky.“

„Rok 2020 byl patnáctou sezonou Valentina Rossiho s Yamahou. Mám na tyto roky velmi živé vzpomínky. Jednou nahoře, jednou dole, bylo to jak jízda na tobogánu, ale seznam jeho výsledků na Yamaze je stále velmi působivý. Jsou to 4 světové tituly, 255 Grand Prix, 56 vítězství a 142 umístění na stupních vítězů. Je neskutečné čeho dosáhl za dobu, kterou byl s námi.“

„V případě Valentina teď mluvíme o něčem, co bych nazval jako “výměna stráží“. Třebaže odchází od Yamaha Factory Racing MotoGP, jeho kariéra stále není u konce. Není to kompletní scénář loučení, je to moment změny. Je to ale důležité, jelikož Valentino byl dlouhou dobu naši součástí. Příští rok bude hned vedle, takže nebude zase tak daleko. Jeho status továrního jezdce nekončí, pokrčuje i nadále s tovární YZR-M1 a plnou tovární podporou Yamaha Motor Co.Ltd. Sebou si bere šéftechnika Davida, data-inženýra Mattea a analytika výkonu Idalia, takže bude mít u Petronas Yamaha SRT kolem sebe důvěrně známé tváře.“

„Brent, Alex a Javier končí dlouholetou spolupráci s Yamahou. Jejich nadšení, pracovitost a profesionalita držela náš tým dlouhé roky a je moc smutné se s nimi loučit. Přejeme jim vše nejlepší do budoucna a doufám, že všichni zůstaneme i nadále v kontaktu.“

Ital Valentino Rossi k odchodu z továrního týmu prozradil: „Je to velmi důležitý okamžik, jelikož je to konce naši dlouhé společné cesty. Naše společná historie, mezi mnou a Yamaha Factory Racing MotoGP je rozdělena na dvě části, řekl bych jak dobrý film.“

„První část se datuje od roku 2004 do roku 2010. Myslím, že tato část byla nejlepším obdobím mé kariéry. Psali jsme pro Yamahu historii. Byli jsme schopni získat titul pro Yamahu po více jak dvaceti letech. Na tyto úspěchy nikdy nezapomenu, určitě to jsou klíčové momenty mé závodní kariéry.“

„Velmi hrdý jsem ale také na druhou část. Znovu bych chtěl poděkovat Linovi a všem od Yamahy. Dali mi šanci se vrátit do továrního týmu po dvou špatných sezonách s jiným výrobcem, tedy v době, kdy už jsem byl starý dle standardů MotoGP a proto i zoufalý. Nikdy nezapomenu, když mi Lin řekl, že mám šanci na návrat. Vždy budu na tuto chvíli vzpomínat s vděčností, protože pokud bych toto místo nezískal, možná bych už skončil tehdy. Druhý část po návratu k Yamaze trvala osm let, tedy o rok déle než část první.“

„Druhá část byla co se týče výsledků náročnější, ale v jeden okamžik jsme byli blízko vítězství v šampionátu, což by změnilo náš příběh. Ale vše dopadlo tak jak dopadlo a jsem vděčný za podporu, které se mi dostalo od Lina, Maia a všech japonských techniků. Zejména chci ale poděkovat mé posádce. Společně jsme strávili spoustu času. Bernie, Alex, Brent, Matteo, Mark, David, Idalio a další. Chci poděkovat všem ostatním chlapům z týmu a personálu hospitality. A samozřejmě chci poděkovat mému týmovému kolegovi Maverickovi. Atmosféra mezi oběma stranami garáže byla dobrá, takže poděkování patří i jim.“

„Příští rok to bude stále jízda s tovární motorkou a plnou tovární podporou, jen to bude v jiných barvách. Pravdou je, že už nebudu sedět v boxech Yamaha Factory Racing MotoGP, ale budu společně s Matteem, Idaliem a Davidem v těsném sousedství, takže si stál můžeme říct ahoj,“ dodal závěrem Valentino Rossi.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 16 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mr.Kaktus přispěl 2 Kč
fireblader_puvodni přispěl 2 Kč
georgekudla přispěl 2 Kč
JardaKTM přispěl 2 Kč
Freddy_X přispěl 2 Kč
martyzx10r přispěl 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
Bombista přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist