Rossi včera testoval nový rám

Třídenní testy má za sebou tovární a testovací tým Ducati na okruhu v Mugellu. Ke slovu přišli jak testovací jezdci, tak Nicky Hayden a ve středu a ve čtvrtek i Valentino Rossi. A Ital měl včera - dle oficiálně nepotvrzených zpráv - k dispozici nový hliníkový rám vyrobený ve spolupráci s britskou firmou FTR. Rossi tak testoval motocykl nesoucí název GP12.1.

Hodně se mezi motoristickou odbornou veřejností spekulovalo o tom, s jakým rámem vlastně včera Valentino Rossi vyjel na třetí den testů v Mugellu. Někteří testovací špioni viděli totiž v rukou jednoho technika Ducati testovací plány pro hliníkový rám, druzí zase zjistili, že továrna Ducati společně s bristkou firmou FTR vyvinula hliníkové šasí. V každém případě, ačkoliv to celkem pochopitelně není od Ducati oficiálně potvrzeno, se dá předpokládat, že Valentino Rossi jezdil včera v Mugellu hliníkový rám motocyklu GP12.1.
Ducati tedy využila šestého z 8 povolených dnů testování litrových motocyklů a test ukončila až v 18.30 hodin. Hned ve svém 3. kole měl Rossi lehký pád v úseku Scarperia-Palagio. Jinak se celý den italský jezdec věnoval nastavení přepracované elektroninky a nastavení šasí. Vedle Rossiho jezdil na trati i testovací jezdec Franco Battaini. Generální manažer Ducati Filippo Preziosi a týmový manažer Vittoriano Guareschi pak celý test řídili z boxu.
"Byl to hodně zajímavý den, ačkoliv byl hodně dlouhý, neboť jsme jezdili až do 18.30. Vývoj nového motocyklu vyžaduje hodně koncentrace a úsilí, ale je to také vzrušující a hodně potřebné, aby se nám vše podařilo poskládat dohromady. Dnes jsme potvrdili několik aspektů na elektronice a na šasí nového motocyklu GP12 a získali tak hodně informací pro Filippa a hochy v továrně. Myslím si, že jsme na dobré cestě a připraveni na další krok dopředu", řekl mj. po testování tovární jezdec Ducati Valentino Rossi.
Na trati se během tří dní mugellských testů objevil i druhý tovární jezdec Ducati, Američan Nicky Hayden.

A ještě trochu jiné téma: Valentino Rossi vyloučil, že by se v tomto roce objevil v seriálu WSBK. Byla to reakce na výzvu Carlose Checy, který pozval italského značkového kolegu Rossiho na závod do Imoly, kdy je pro piloty MotoGP volný závodní víkend mezi Aragónem a Japonskem.

"Během sezóny MotoGP to rozhodně nejde, ale rozhodně to nevylučuji v budoucnosti. Muselo by to ale být před zahájením sezóny Grand Prix. Tato možnost se nabízela v roce 2009, bohužel Yamaha neměla tehdy dostatek materiálu, aby se tato myšlenka uskutečnila. Jinak bychom jistě zažili v superbikovém víkendu více radosti, než zažíváme současně v MotoGP", řekl sarkasticky na téma svého startu v seriálu WSBK Valentino Rossi.
K tomuto tématu jen malý dovětek: Letošní lídr superbiků Carlos Checa dostal vloni od Ducati za odměnu svých výkonů v superbikovém šampionátu možnost startovat s motocyklem Ducati v posledních dvou závodech MotoGP místo Fina Miky Kallia za tým Pramac Ducati a předtím s tímto motocyklem mohl i testovat. Zatímco v kvalifikacích se umístil Checa jako 17. a 16. (týmový kolega A. Espargaro na 11., resp. 12. místě), tak závod v Estorilu Carlos Checa nedojel a ve Valencii pak skončil poslední se ztrátou 25 sekund na týmového kolegu A. Espargara (11.)

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist