Rossi nic nevzdává, další zlepšení očekává v testech

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SPV (816) napsal 21.06.2013 v 10:11+1

Jen nechápu, proč si Rossi tak vehementně stěžoval na Bautistu, že s ním musí ředitelství závodu něco udělat, že ho málem srazil. Asi se Rossi změnil. Dřív by řekl: ,,That´s racing" A dneska vyvádí kvůli ničemu.

DTSenior35 (308) napsal 20.06.2013 v 13:11

SPV: no, je pravda, že Cal by se možná měl hlavně soustředit na své výkony a testování (nevím proč Tech 3 netestovali ani v Austinu, ani tento týden v Aragonu), protože má velmi zdatného managera Boba Moora, navíc sám Hervé Poncheral dává údajně velmi nahlas své odhodlání udržet Cala i pro příští sezonu. Je fakt, že ohlášení návratu Suzuki až v roce 2015 celkem Calovy možnosti dost ořezalo.

SPV (816) napsal 20.06.2013 v 12:19+1

Škoda, že Cala příští rok na Yamaze zřejmě neuvidíme. Poté, co si stěžoval, že nemá dostatečnou podporu byl označen za bouřliváka, a Poncheral v květnu prohlásil, že Yamaha má na příští rok zájem o jiné jezdce. Jakoby Cal zapomněl, že o pravdě se jen tiše mluví vzadu u plotu paddocku.

Krabbio (1002) napsal 19.06.2013 v 15:02+1

DTSenior35: Pokud to tak fakt je s tou brzdnou drahou co Cal popisuju tak je to neco uzasneho.To se taky assenu nemuzu dockat v tom pripade.Cal je jezdec kteremu tento rok jednoznacne nejjjjvic fandim.Dve bedny lepsi nez nic ale porad doufam ze pribude neco o dost peknejsiho.Tak to jsem fakt zvedavy na to nove nstaveni.Hlavne nesmi spadnout.Tedka to byla opravdu skoda posledni race.Fakt bych byl zvedavy jak by dojel.Jestli pred VR46 nebo ne.

DTSenior35 (308) napsal 19.06.2013 v 13:37+1

HondaBoy: Crutchlow se úplné špičce (s loňským rámem) zatím jen přibližuje, i když velice důrazně. V neděli spadl v 6. kole, když při průjezdu cílem 5. kola měl na vedoucího Lorenza ztrátu pouhých 1.343 sekundy. To je úžasné, protože v průběhu žádného závodu v MotoGP takhle blízko čela ještě nebyl. A to sám upozorňuje, že největší problém je u něj v úvodních kolech jednotlivých závodů. Tomu také mj. podrobil velkou část pondělního testování, kdy ke všem svým (tuším pěti) stintům vyjížděl s úplně plnou nádrží a na použitých gumách (!!!). Jinými slovy pracoval na závodním setupu. Z tohoto úhlu pohledu je jeho čas z testování 1:42,462 senzační. Je nejen rychlejší o 0,230 sekundy než jeho nejrychlejší kolo v závodě, ale je i o 0,090 sek. rychlejší než nejlepší kolo závodu vůbec. Podle jeho vlastního vyjádření našli v pondělí řešení, které mu umožní posunout brzdné body o cca 15 metrů. Jestli to tak skutečně je, pak už teď se nemůžu dočkat Assenu

Honda.boy (331) napsal 19.06.2013 v 12:48

Pokud jede Crutschlow na "horší" motorce, tak je mimozemšťan . Protože žádný člověk špičku v MotoGP na "horší" technice jet nedokáže . Rossi je podle mě bohužel za zenitem. Souhlasím s názorem, že pád a zranění v Itálii, po tragické nehodě Simoncelliho a dva roky na Ducati (kdy nevěřil motorce a poměrně často padal, což neměl do té doby jaksi ve zvyku) už nedokáže jet tak "na hraně", aby stačil špičce. Navíc zatím evidentně neumí zajet kvalifikaci a starty z hlouby pole jsou pro závod také handycapem. Uvidíme, jestli se tím dokáže letos srovnat, pokud ne, pak to také vidím, že příští rok by si tovární Yamahu zasloužil Crutchlow. Ale na to se nehraje

Evo (411) napsal 18.06.2013 v 22:04

mike," nepanuj" sa furt

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 21:47+2

mike99: Jak jsem tu dával ten link na GP Week 168, tak tam se píše mj.: "... a on (Casey) provádí většinu z toho sám bez asistence elektronických pomůcek, přičemž předvádí ovládání plynu tak, jak se naučil během let závodění na dirty-tracks. Jeden z parametrů měření je "slip control" (něco jako ovládání smyku či skluzu), který udává kdy se přesně zapne traction control. Shuhei Nakamoto k tomu říká, že rozdíl rychlostí předního a zadního kola je u Stonera při akceleraci ze zatáčky 20%, zatímco u ostatních jezdců je běžných 10%. Nakamoto tvrdí, že CS ovládá bike BEZ použití kontroly trakce". Omluvte trochu kostrbatý překlad, ale takhle to tam nějak napsáno je...

mike99 (322) napsal 18.06.2013 v 20:29+2

Raven4414: neviem, kde si zobral info, ze Cal jazdi rovnaky podvozok. Cal teraz v Barcelone testoval jednu verziu ramu, ktoru testoval aj Rossi s Lorenzom, a rovnako ako oni ju zavrhol. Ked citam diskusiu, tak to uz napisal aj DTSenior35

DTSenior35: co sa tyka tej kontroly trakcie. Tak pytali sa na to pana Nakamota, ked v Repsole posobil ako Casey, Dani a Andrea. Ze Andrea ju vyuzival na 80%, Dani na 50% a Casey tak na 20%. Ze jemu to moc nevonia
Este ked jazdil Casey u Lucia, tak nechapali, ze preco je taky rychly. Pozreli na data a potom to zistili. Proste pridaval plyn skor ako ostatni

SPV: ale ja som napisal, ze to, ze motor ma Cal rovnaky ako Rossi a Lorenzo povedal sam pan Lin Jarvis a nie Cal Crutchlow. To bola odpovedal pana Jarvisa na to, ked sa Cal stazoval, ze nedostava dostatocnu podporu od Yamahy.

Paťan (361) napsal 18.06.2013 v 19:07+1

SPV > "Jen dodám, že ani já něvěřím, že by Stoner byl zas tak moc vyjímečný jezdec."
tvrdí to o něm jiní odborníci, lidé přímo ze zákulisí, ale přesto tvrdíš, že se oni pletou?

s tímhle ale souhlas.
"Na světě je 7 miliard lidí. To se nemůže najít další Stoner ? Možná najde, ale do GP se nedostane jako další talenti, co zůstali pod vrcholem."
nicméně buďme rádi i za ty současné jezdce. a do doby než se někde vyskytne druhý stoner, druhý marquez, druhý rossi budeme těm současným říkat nejlepší jezdci světa. může to tak být?

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 19:03+1

PacienT.cz: tak jsem tam nakoukl, a... spadla mi brada. Naprostá BOMBA!!! Úžasný decentní vzhled, aktuální informace - klobouk dolů

Carom (185) napsal 18.06.2013 v 18:25+1

Rossi už v 2010 dostával od lorenza cca 0.2-0.4 s. Pak přišlo Muggelo a po návratu ty odstupy nebyly nijak výrazně horší. Byl zraněnej, pak rameno. teď je fit a dostává třeba 0.6-0.8 s. To je moc a já nevěřím, že ho kdy dotáhne. On musel již v 2010 vědět, že Jorge je asi rychlejší. Byl s ním bezprostředně na trati, viděl data. Burges taky nemládne, nic proti. Hold se musíme smířit s tím, že Barcelona 2009 byla jen jedna. A propos, někdo tady psal, že Lorenzo měl stejnej materiál až v 2010. To je někde doložené?

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 18:24+1

4star, SPV: Na motogp.com vysvětluje Cal, co kdy letos jezdil za rámy. Rám jedné ze dvou verzí 2013 zkoušel včera v Barceloně. Píše, že byl oproti staršímu rámu stabilnější na brzdách, zatímco v ostatních bodech se cítí lépe se svým starým rámem specifikace 2012, s nímž zatím jezdí. Četl jsem to narychlo jednou, ale jestli jsem správně rozumněl, pak rám verze 2013(alespoň ten, co včera testoval chvilku Cal), testovali Vale a Jorge v úvodu sezony a pak se vrátili k druhé verzi 2013, s níž sezonu zahajovali. Tady jsou nějaké odkazy ohledně Crutchlowova včerejšího testování:
//www.motogp.com/en/news/2013/Crutchlow+approves+LorenzoRossi+chassis+decision
//www.speedweek.com/motogp/news/39960/Cal-Crutchlow-Kann-jetzt-15-Meter-spaeter-bremsen.html
Obšírná reportáž s rohovory je pak na motomatters.com

PacienT.cz (687) napsal 18.06.2013 v 14:33+1

@DTSenior35: OK, tak se někdy stav u mě na webu rossi-yamaha.cz

Saarinen (1440) napsal 18.06.2013 v 14:24-1

a nevomlaťte mě o hlavu ty nesváry s Crivillem. To bylo čajíček proti tomu co si Stoner dovoloval při trénincích včetně těch prazvláštních prohlášení.

Saarinen (1440) napsal 18.06.2013 v 14:23-2

Stonera jsem měl rád, ale v nižších třídách. V MotoGP už za něj to byla éra nudy. Hlavně rok 2007 byl naprosto z pohledu nezaujatého diváka téměř bez soubojů. A pak to jeho chování ..? Achjo. Každopádně Doohan je pro mě Australan č.1 jak svým chováním tak profesionalitou. O Stonerovi totéž říct nemůžu.

4star (219) napsal 18.06.2013 v 14:13-1

DTSenior35: Podle me, je to jak rossi ted jezdi vysledek kombinace techto faktru: Mugello 2010 kdy prislo jeho prvni vaznejsi zraneni. 2 roky u Ducati, kde zazil nespocet padu z nezname priciny kdy mu doslova odeslo predni kolo (na tohle si stezovali vsichni jezdi Ducati, ze nedokazi poznat kdy uz ma predek dost), tim padem nemohl motorce duverovat a v neposledni rade je to taky vek. Taky si myslim ze Rossimu vylozene nesedi novy system kvalifikace, pusobi to na me tak, ze se Rossi vzdy potrebuje trochu rozjezdit nez zajede top kolo, napriklad takovej Lorenzo je schopnej zajet top behem prvniho/druheho kola.

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 13:49+4

SPV: Souhlas, proč ne? Jen jsem psal o tom, že Rossi není možná slabší než dříve a pokud ano, tak možná pod vlivem Mugella. Co se toho Stonera týče, tak asi tolik za mě, že jakkoli nemám v úmyslu nikoho glorifikovat, pro mě z jezdců MotoGP (minimálně v období 2007-1012) Stoner vyjímečný byl a přesto jsem rád, že se nikdy nestal modlou a že kolem něj nikdy nebyl ani z 5% poprask jako byl, je a bude kolem Rossiho. Mimoto, že Casey je do jisté míry dost zvláštní týpek na to mohla mít do jisté míry vliv i skutečnost, že CS podle mě nikdy nebyl vyhlášeným "brzdařem", což davy milují, naopak byl možná bezkonkurenční ve výjezdech ze zatáček, které zejména v televizi nejsou tak efektní díky absenci autentického zvuku. Je to samozřejmě subjektivní, ale Stonera bylo naprosto neuvěřitelné hlavně poslouchat, zněl úplně jinak než ostatní včetně týmových kolegů Cappirossiho, Melandriho, Haydena (u Ducati) i Pedrosy a Doviziosa u Hondy. Mě Stoner chybí strašně

4star (219) napsal 18.06.2013 v 13:47-1

SPV: Vedle jak ta jedle Cal testoval novou verzi ramu spolecne s tovarnami v jerezu to zaprve. Za druhe motor maji stejny

SPV (816) napsal 18.06.2013 v 13:32-2+2

Jen dodám, že ani já něvěřím, že by Stoner byl zas tak moc vyjímečný jezdec. Na světě je 7 miliard lidí. To se nemůže najít další Stoner ? Možná najde, ale do GP se nedostane jako další talenti, co zůstali pod vrcholem.

SPV (816) napsal 18.06.2013 v 13:29-1+2

mike99 a Jablíčko:

Crutchlow testoval rám, který jede továrna, teprve toto pondělí, tedy až po závodě. A s tím motorem jsi Miku vynechal důležité slovíčko, které Crutchlow řekl: ,,Motory jsou TÉMĚŘ indetické". Co to znamená téměř ? 1, možná 2 desetiny na kolo?

DTSenior: tak srovnání Stonera nemáme jen s Haydenem a Pedrosou, ale pořesně to samé, tedy že měl Stoner nejlepší práci s plynem při průjezdu celou zatáčkou, řekl i inženýr Yamahy při porovnání dat Stoner, Lorenzo, Rossi...!
Článek tu byl na motorkářích. Proto říkám, že problém Ducati není tak velký, jak Rossi říkal, a jak si mnoho lidí myslí. Však hayden jezdí stále to samé, co za Stonera. I zaměstnanci Ducati si o tom myslí své...

DTYSenior: kdyby Rossi nebyl pomalejší než Pedro a Marc, tak by na ně něměl mít vůbec žádnou ztrátu,ne? Já ale pochopím, že Rossi už třeba nebude tak rychlý jako v minulosti, protože jak jsi řekl, pád v Mugellu2010 (ikdyž jeho chybou) byl vážný a s Rossim, jak řekli jeho blízcí, trochu otřásl. Teď nehci, aby mě zase někdo špatně pochopil, ale incident se Simoncellim logicky taky asi s Rossim zamával. Však Burgess ještě v roce 2009 říkal, že Rossi je rychlý, protože nepoznal bolest a strach...
Navíc v roce 2010 dostal Lorenzo poprvé stejný materiál jako Rossi, a už byl od začátku sezóny lepší.

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 12:20+3

PacienT.cz: Díky moc za pěkná slova . Tímhle sportem doslova žiju už nějakých 42 let, mám díky svému bratrovi už od konce 60. let přístup k špičkovému motoristickému zahraničnímu tisku (ještě v dobách dávno před internetem). Mimochodem brácha byl jedním z fotografů, o nichž se třeba právě během MotoGP v Catalunyi zmiňoval Václav Svoboda. S ním u TV trávíme cca polovinu přenosů a o MotoGP jsme schopni diskutovat dlouhé hodiny a hodiny. Je opravdu i mezi jezdci velice uznávaným MotoGP-novinářem.
Já jsem naopak velmi rád, že jsem se po dlouhých letech odhodlal se tu regnout. Jak už jsem psal: tento sport prostě miluju a rád o něm diskutuju s lidmi, kteří jsou na tom podobně

PacienT.cz (687) napsal 18.06.2013 v 12:08+1

@DTSenior35: Je moc fajn si přečíst názory někoho, kdo je zjevně zcela při smyslech a taky o tom něco ví

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 11:57+2

Saarinen: víš, docela souhlasím, ale ne beze zbytku. S tou jeho "zábavou" máš asi pravdu, jen mě mrzí, že zatímco on se "baví" u továrny, tak Cal musí bojovat u satelitního týmu o svou další existenci a přesto není vůbec jisté, jestli nepůjde příští rok "na pracák". Jestli se tak stane, a bojím se že ano, tak si buďte jisti tím, že se celosvětově příští rok rozšíří okruh Valeho kritiků jak u laické, tak zejména odborné veřejnosti. Myslím si totiž, že by mu ta zábava opravdu víc slušela u Poncherala, prostě nějak podobně, jako když se třeba Eddie Lawson či Randy Mamola podobně "bavili" v 90. letech u Cagivy

Saarinen (1440) napsal 18.06.2013 v 11:48

Agostiniho už nedostihne. Ales stejně chci vidět někoho až vyhraje 105 GP.

Saarinen (1440) napsal 18.06.2013 v 11:41-2+2

Ještě bych do toho přidal motivaci. Protože už něco dokázal a v 34 ještě něco dokazovat dál? Prostě podle mě se závodama baví a je to na něm vidět. Nějak z toho Rossi těžkou hlavu nemá. Poslední závod byl už docela ok, myslím že by mohl sem tam pozlobit. Na titul to samozřejmě nebude ani náhodou. Taky bych poradil tady těm co si do něho teď už s chutí kopnou ať se na to vykašlou. Buďme rádi že Vale ještě jezdí.

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 10:57+2

Ještě k tomu Valemu: Že je na tom velmi dobře, minimálně co se týká "závodní rychlosti", dokládá velmi dobře například jeho nedělní výkon v Catalunyi. Během všech sekcí mívám na iPadu spuštěnou aplikaci "MotoGP Live Experience" s live timingem, který je mnohem propracovanější než ofíko timing na motogp.com a sleduju odstupy jezdců i na jednotlivých sektorech. Rossi po pádu Crutchlowa ještě chvíli na Marqueze ztrácel, až od nějakého 12. kola udržoval odstup na cca 3,5-3,9 sekundy ještě v době, kdy Marc na Daniho bezprostředně neútočil, pak logicky začal ztrátu po desetinkách odmazávat, jak jezdci Hondy spolu bojovali. Podle mého, pokud by byl Rossi skutečně v současnosti už pomalejší než býval, tak by už nyní nebyl schopen s dvojicí PED-MAQ udržovat závodní tempo. Skutečně vidím (je to jen a jen můj názor) hlavní důvod toho, že to ani letos u yamahy "není úplně ono" v tom, že jeho "úhlavní" konkurenti jsou daleko jezdecky vyzrálejší a hlavně komplexnější než během minulé dekády. Trochu mi to vzdáleně připomíná nástup Američanů zejména v 80. letech minulého století, kteří do MS přišli vyježdění z "dirt-tracků" a Evropané měli najednou velký problém, aniž by byli horší než předtím. jen neuměli driftovat a začali se to jezdit učit do Ameriky.

DTSenior35 (308) napsal 18.06.2013 v 10:19

Pánové, tady je link, tam si to stáhněte v PDF.
//mag.gpweek.com/?iid=68425#folio=39

Paťan (361) napsal 18.06.2013 v 08:47+3

Dtsenior35 take bych si s dovolenim vzaljeden vytisk apropos uz jsem tu kdysi psal ze v motohouse nekdy v roce 2009? byl clanek o stonerovi jak dokazal zkroti ducati, jak musel nekolikrat od najezdu az po vyjezd ze zatacky pracovat s plynem, pribrzdovat zadni kolo i v naklonu pak tomu zase povolit... a tim dokazal eliminovat to zname pumpovani ducati. a nebylo to vycucane z pisatelova prstu ale od nekojo z inzenyru, ktery tam rikal ze to vycetli z dat z motorky. Proto i ja vidim stonera jako nedocenenou ikonu a lituji ze mu tenhle sport tak znechutili. treba jeho bych si na takove suze v roce 2015 dokazal predstavit (na prototypu a ne na crt). Vale se treba snazi osvojit si soucasny styl marqueze a treba se mu to castecne povede, ale nejspis uz to nebude mit valny vliv. Co se v mladi naucis...

skinny (143) napsal 18.06.2013 v 07:42-4+2

Špička MotoGP je už někde jinde než jsou Rossiho schopnosti. Za 4.místo může být díky pádu Crutchlowa ještě rád.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist