Rossi: Další zlepšení v Le Mans?

Po 7. místě v Estorilu chce hvězda Ducati Valentino Rossi svou výkonnostní spirálu v Le Mans dále otáčet směrem vzhůru. Ostatně vloni na tomto francouzském okruhu slavila italská MegaStar své doposud jediné podiové umístění s motocyklem Ducati.

Rossi: Další zlepšení v Le Mans?
Když vloni hned při svém čtvrtém startu s motocyklem Ducati projel Valentino Rossi ve Francii pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě, nikdo nemohl tušit, že to na minimálně 363 dní bude poslední bedna italského továrního jezdce Ducati.

          

Od té doby - 26. května 2011 - si totiž "The Doctor" připsal v následujích 16 závodech postupně pouze tato umístění:

Místo pořádání závoduZávodKvalifikace
  GP Katalánska (Barcelona) 20115.7.
  GP Velké Británie (Silverstone) 20116.13.
  GP Nizozemí (Assen) 20114.11.
  GP Itálie (Mugello) 20116.12.
  GP Německa (Sachsenring) 20119.16.
  GP USA (Laguna Seca) 20116.7.
  GP České republiky (Brno) 20116.6.
  GP Indy (Indianapolis) 201110.14.
  GP San Marina (Misano) 20117.11.
  GP Aragon (Aragon) 201110.17.
  GP Japonska (Motegi) 2011DNF7.
  GP Austrálie (Phillip Island) 2011DNF11.
  GP Malajsie (Sepang) 2011 - závod byl zrušen9.
  GP Valencie (Valencia) 2011DNF6.
  GP Kataru (Losail) 201210.12.
  GP Španělska (Jerez) 20129.13.
  GP Portugalska (Estoril) 20127.9.
Takže z tohoto pohledu bylo 7. místo Valentina Rossiho nejlepším umístěním bývalého šampiona od Misana 2011 a signálem dalšího vzestupného trendu. Samozřejmě, že odřeknutí testů v Estorilu bylo "ránou pod pás" především pro Ducati: "Byla to velká škoda, že se testy v Estorilu neuskutečnily, neboť jsme tam s nasbíranými daty analýzy závodu GP Portugalska mohli dále pracovat na vývoji a určitě porovnat zajímavé údaje. Z technického hlediska to ale není pro Le Mans žádná nevýhoda, neboť novinky bychom mohli použít nejdříve při dalším závodě", vysvětlil Rossi.
Rossiho cíl pro Le Mans je celkem jasný: Ital chce překonat své sedmé místo z Portugalska: "Ve Francii budeme pracovat na našem motocyklu ve stejném směru, jako to bylo v Estorilu. Začneme tedy se základním nastavením a potom se postupně budeme snažit zlepšovat, abychom v neděli byli schopni plně využít současného závodního potenciálu našeho motocyklu. A já sám bych chtěl dojet o něco lépe, než v Estorilu".
"Ačkoliv i v Le Mans může být hodně velkou výzvou počasí, tak je to především okruh, kde jsem vloni s Ducati zajel své nejlepší umístění", vzpomíná na Le Mans 2011 33-letý Rossi.
Také Rossiho týmový kolega Nicky Hayden vidí potenciál Ducati na tomto francouzském okruhu: "Le Mans není rozhodně mým oblíbeným okruhem, ale pokud si odmyslíme chybějící grip, tak je zde několik úseků, které našemu motocyklu určitě vyhovují. Bude to jistě hodně zajímavé, neboť pojedeme na úplně jiném druhu tratě, než v doposavadním průběhu sezóny".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist