Rossi a Hayden vidí CRT jako řešení

Devět z jedenadvaceti motocyklů, které se dle provizorní startovní listiny FIM, postaví na start sezóny 2012 8. dubna v Kataru, budou privátně postavené stroje Aprilia, Suter-BMW a FTR-Kawasaki. K jejich výkonnosti a vůbec smysluplnosti se během Wroomu 2012 vyjádřili hodně pozitivně i tovární jezdci Ducati Ital Valentino Rossi a Američan Nicky Hayden. Zcela opačný názor než oni, měl ale týmový šéf Ducati Claudio Domenicali.

Rossi a Hayden vidí CRT jako řešení
Nová pravidla pro motocykly CRT umožňují nezávislým týmům použít speciálně vyladěné motory podobné těm sériovým jako je třeba BMW S1000R. Kritici se ale už dnes ozývají s tím, že motocykly CRT budou vůči továrním prototypům absolutně konkurence neschopné. Při dosavadních testech byl totiž nejrychlejší motocykl CRT o čtyři sekundy pomalejší než nejrychlejší motocykl dosavadní kubatury MotoGP o objemu 1000 ccm. A kromě toho jsou zde oprávněné pochybnosti o jezdeckém kalibru některých pilotů.

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta pochopitelně věří ve zkušené piloty, kteří budou v sedlech těchto motocyklů CRT, jako jsou Colin Edwards a Randy de Puniet. Také Valentino Rossi je hodně zvědavý, jak rychlé budou nové motocykly: "Je to hodně důležitá sezóna ve které poznáme, jaký je skutečný výkon CRT a já doufám, že ty časové rozdíly na jedno kolo nebudou tak velké. Tato sezóna bude hodně důležitá pro další budoucnost kubatury MotoGP. Pokud by existoval perfektní svět, tak bychom měli na startu 24 továrních motocyklů, ale nešťastnou náhodou by jich bez motocyklů CRT bylo nyní pouhých dvanáct. Takže potřebujeme několik motocyklů CRT k doplnění startovního roštu.", je názoru italský pilot.

Jeho týmový kolega Nicky Hayden je rovněž hodně zvědavý, jak silné budou výkonem motocykly CRT: "Je hodně těžké říkat nějaké prognózy, neboť nevíme, jaké vlastně CRT budou, ale já jsem pro CRT. Znamenají totiž více motocyklů a více týmů na startovním roštu a to je také pro sport lepší. Také bych rád viděl každého jezdce raději na továrním motocyklu, ale v současné světové hospodářské krizi to není možné, takže se těším na to, jak bude MotoGP s novými pravidly fungovat.", říká Američan a jako příklad uvádí kubaturu Moto2: "Tyto závody jsou překrásné s mnoha týmy a motocykly a proto jsem optimistou. Se svým názorem se budu držet trochu v pozadí, dokud něco neuvidím a samozřejmě doufám, že rozdíl nebude příliš velký, že na nich budou sedět dobří jezdci, kteří své šance na motocyklech CRT také využijí. Abychom správně pochopili niveau těchto motocyklů, tak potřebují také Top piloty a několich jich nyní mají. Bude to dobré pro fanoušky a může to být něco, co bude také fungovat."

"Je to na hraně, nebo dokonce za ní. To nebyla ta základní myšlenka při uvedení pravidel CRT", kritizuje naopak šéf Ducati Claudio Domenicali vstup Aprilie do MotoGP a je názoru, že tato italská továrna se zamíchala do MotoGP způsobem, který porušuje pravidla CRT a dodává: "CRT má svou základní myšlenku v tom, aby si každý mohl koupit motor, nechal ho vyladit a k němu sestrojil prototypový podvozek. A najednou zde jsou superbikové motocykly, které mají jen jiné nalakování a které se vydávají za motocykl MotoGP."

A Domenicali dále dodává: "Pochybuji o tom, že to bude nějak pěkné, ale na jeden rok by to neměl být tak velký problém. Ale pokud se nakonec ocitneme v šampionátu, kde se každý výrobce zúčastní se superbikovým motocyklem, tak už to není to stejné a není to také prototypový šampionát. A to je ten problém".

Jen pro vysvětlení základní pravidla pro CRT: Motocykly CR mohou mít nádrž na 24 litrů, což je o 3 litry více, než mají motocykly prototypové. Navíc mohou tyto týmy použít dvojnásobek motorů než týmy dosavadní. Že tedy nejsou tovární týmy tímto zrovna nadšeny, je úplně jasné.

Aprilia byla na začátku MotoGP rovněž na startu, nedokázala se ale proti konkurenci prosadit a koncem roku 2004 se z tohoto seriálu stáhla. V roce 2009 vstoupila s motocyklem RSV1000 do superbikového šampionátu a v sedle se zkušeným Maxem Biaggim získala o rok později titul mistra světa.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist