Repsol-Honda: Nejen nová jezdecká dvojice!

Repsol-Honda představil včera svůj tým, ve kterém se hodně změnilo a cíl je jasný: Dani Pedrosa by měl odebrat Yamaze titul mistra světa.

Repsol-Honda: Nejen nová jezdecká dvojice!
Tovární tým Repsol-Honda nastoupí v této sezoně s novým jezdeckým duem, když poprvé od roku 2000 (tehdy to byli Crivillé a Gibernau) pojedou za největší motocyklovou továrnu na světě dva Španělé: Dani Pedrosa a Marc Márquez.
Nejnovější verze motocyklu Honda RC213V má úplně nový design a sice aktuální Corporate Idendity od Repsolu. 
Japonec Shuhei Nakamoto, viceprezident Honda Racing Corporation (HRC), na včerejším představení týmu v Madridu oznámil i některé hodně podstatné změny ve struktuře složení týmu. Livio Suppo se posunul o další stupeň nahoru a z marketingového ředitele dostal funkci "Team Principal”. Kromě toho byli představeni nový týmový ředitel Hideki Iwano a technický ředitel Takeo "Yoko" Yokoyama.

"Jasně jsme rozdělili úkoly, strategie v MotoGP není tak důležitá jako ve Formuli 1. My prostě jdeme do sezony s tím, že zkusíme vyhrát", řekl včera Suppo.

"Byl jsem v posledních 5 letech skoro na všech závodech, letos to bude okolo 70 procent", potvrdil nové rozdělení úloh Nakamoto. Livio Suppo ovšem působil v posledních třech rocích u HRC i v jiné úloze, než marketingový ředitel. On vlastně dovedl k Hondě svého přítele Caseyho Stonera od Ducati. Tento přestup ale způsobil, že se Suppo stal rázem neoblíbený u  Daniho Pedrosy a jeho manažera Alberta Puige. Při včerejším představení týmu Repsol-Honda v madridském Repsol Campusu ale Suppo jasně řekl, že jak Alberto Puig, tak jezdecký poradce Marca Marqueze Emilio Alzamora, budou patřit k týmu.

        

Shuhei Nakamoto potvrdil, že inženýři Hondy museli na přání Dorny - ovšem jako vstřícný manévr pro Ducati a Rossiho - zvýšit ve velmi krátkém čase minimální váhu ze 153 na 157 kg: "Náš motocykl byl už hotový a najednou jsme museli přidat 4 kg navíc. A především pro Daniho to nebylo bez problémů. Navíc náš motocykl trpěl vibracemi. Zjistili jsme, že budeme potřebovat nový bike. Ten jsme poprvé testovali po GP v Mugellu. Dani s ním debutoval v Laguna Sece a v minulém roce s ním vyhrál celkem 6 závodů GP".

         

Na otázku, zda při včerejším týmovém představení byl viděn motocykl Honda RC213V 2013, nebo loňská verze, byla odpověď Nakamota hodně vyhýbavá: "U nás jde vývoj neustále dopředu, takže nemohu říci úplně přesně, zda je tento motocykl identický s tím, s kterým Dani závodil od Laguna Secy. A nyní jsme museli zvednou minimální váhu ze 157 na 160 kg. Přesto si myslím, že oproti loňskému roku budeme mít vibrace o 50 procent menší."
"Nemohu se už dočkat testů v Sepangu. Pokud bude Dani pokračovat v tom, jak jezdil ve druhé polovině sezony 2012, tak má určitě velmi dobré šance vyhrát titul mistra světa. Co se týká Marca Marquéze, tak ten je hodně rychlý, ale musí se ještě naučit, jak po celou délku závodu vydržet s pneumatikami. Věřím ale, že hned na začátku sezony bude bojovat o podiová umístění",
zhodnotil šance obou továrních pilotů Shuhei Nakamoto.


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist