Repsol Honda do Aragonie testovat nepojede

Ve středu proběhne na okruhu MotorLand Aragón další oficiální test MotoGP, ale tentokrát bez tovární Repsol Hondy. Pro HRC je v této chvíli stěžejní test nových předních pneumatik, které v Aragonii ale nebudou dostupné, takže se rozhodli tento jednodenní test neabsolvovat.

Repsol Honda do Aragonie testovat nepojede
Novou měkčí konstrukci přední pneumatiky, kterou Bridgestone vyvinul z důvodu větší bezpečnosti, měli jezdci k dispozici od závodu v Jerezu. K devíti standardním předním pneumatikám dostali pro každý závodní víkend dvě nové specifikace, takže celkem disponovali jedenácti předními pneumatikami. Nicméně ne každému nová pneumatika vyhovuje a například v závodu katalánské Grand Prix ji nevyužil právě Dani Pedrosa a jeho týmový kolega Casey Stoner.

Od začátku roku řeší u Hondy problémy s vibracemi zadní části a s novým předním obutím vzniká nepříjemné chvění také na přední části jejich prototypu RC213V, takže na brzdách je pak velmi obtížné takový stroj zvládnout, protože je nestabilní. Dani Pedrosa po testu v Katalánsku uvedl, že doteď měli problémy při výjezdu ze zatáčky, ale na nových pneumatikách vzniká problém už v jejím nájezdu.

Španěla známe jako poměrně klidného jezdce, ale po dovažování jejich letošního prototypu kvůli změně minimální hmotnosti mu tato další změna v průběhu sezony evidentně zvedla tlak, když poukazuje na fakt, že neví o nikom, kdo by si na standardní přední pneumatiky stěžoval a tuto změnu vnímá jako nespravedlivou vůči Hondě.
„Měli jsme problémy s vibracemi vzadu a teď je máme s novou (pneumatikou) také vpředu,“ uvedl Dani Pedrosa po testu v Barceloně. „Nebudu se ničemu bránit a dál budu s týmem pokračovat v tvrdé práci na zlepšení této situace, ale pro Hondu není tato situace prostě férová. Jako důvod pro změnu pneumatik uvádějí větší bezpečnost, ale to pro nás v tuto chvíli zrovna bezpečnější není, protože každé jedno kolo jedeme na hraně.“

„Do Aragonie jsme se rozhodli nejet už jenom z toho důvodu, protože tam nemáme možnost testovat právě nové přední pneumatiky,“ dodal závěrem Dani Pedrosa, který si myslí, že spravedlivým řešením je buď možnost výběru z obou konstrukcí pneumatik nebo sezonu dokončit na těch stávajících standardních.

Od šestého podniku sezony v jihoanglickém Silverstonu se vrací příděl předních pneumatik ze současných jedenácti na pravidly daných devět kusů na víkend. Tyto pneumatiky již budou dostupné pouze v nové specifikaci pro rok 2012.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist