Repsol Honda definitivně ukončila letošní sezonu

Pátek byl posledním dnem privátních zkoušek na dráze jihošpanělského Jerezu. Tovární tým Hondy MotoGP tam strávil testováním tři dny a japonští technici nyní mají pro nadcházející dva měsíce spoustu informací k tomu, aby stroje RC213V co nejlépe připravili na první test roku 2016. Pro všechny členy týmu a také samotné jezdce nyní začíná zimní přestávka.

Jak Marc Márquez, tak Dani Pedrosa strávili na jihu Španělska skutečně velmi intenzivní tři dny testování. Informace, které získali jsou velice důležité proto, jakým způsobem odstartují nadcházející sezonu, která začíná únorovým testem v Sepangu. V pátek Marc Márquez hned dvakrát havaroval, ale vše se obešlo bez zranění. Jeho maximem na kolo byl čas 1'39,17 sekundy.

„Dnes jsem měl dva pády. První byl highsider ve třetí zatáčce, kde jsem najel dost pod plynem, ale zadní kolo bylo najednou příliš agresivní a motorka mě vykopla," řekl Španěl. „Naštěstí jsem dopadl v pořádku. Druhý pád přišel v době, kdy jsme pracovali na srovnávacím testu pohonných jednotek, takže tam musíte být celkem dost na limitu, aby jste získali dobrou odezvu, nicméně brzdné body s pneumatikami Michelin můžou být dost nepředvídatelné.“

„Každopádně máme za sebou tři úspěšné dny testování a získali spoustu informací, které předáme HRC. Můj pocit je takový, že s novým motorem máme o něco větší potenciál než v případě původního, ale pořád nejsme na úrovni na jaké bychom chtěli být. Jak znám Hondu, bude na tom po celou zimu intenzivně pracovat, aby vše zlepšili pro Sepang. Rád bych týmu poděkoval za jejich usilovnou práci v průběhu celého roku a nyní je čas si odpočinout!“

Španěl Dani Pedrosa v pátek nastavil celkem 77 kol s nejlepším časem 1'39,93 sekundy a k závěrečnému testu roku 2015 uvedl: „Dnes (pátek) jsem najel hodně kol, protože bylo tepleji, takže jsme už začali dřív dopoledne a skončili pozdě odpoledne. Absolvoval jsem řadu výjezdů v nichž jsme zkoušeli různé věci, kde bylo zapotřebí přidat.“

„Ohledně motoru zatím není jasno, protože máme stále nějaké potíže a nejme si teď jisti, zda je to motorem nebo elektronikou Magneti Marelli. S elektronikou pracovat musíme, takže bude třeba nalézt nějaký kompromis. Teď máme hodně informací, ale zatím není zřejmé, který je lepší. Na každém z motorů jsme dělali výjezdy na vyšší počet kol kvůli lepšímu srovnání, ale potřebuji si víc promluvit s techniky, dřív než určíme směr jakým se vydat. Byl to hodně náročný rok a rád bych všem u Hondy poděkoval za podporu. Teď je čas dát si pauzu!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist