Rekapitulace závěrečné třetiny sezony MotoGP

Druhá třetina sezony třídy MotoGP skončila závodem v České republice. Boj o titul byl stále otevřený, ale už jen mezi dvěma jezdci, protože Casey Stoner musel do Austrálie na operaci kotníku a bylo jasné, že titul z roku 2011 neobhájí. Ve hře tak zůstala dvojice Španělů – Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa.

Rekapitulace závěrečné třetiny sezony MotoGP
Po úvodních šesti Grand Prix byl ve vedení Jorge Lorenzo, druhý Casey Stoner ztrácel dvacet pět bodů a třetí Dani Pedrosa devětatřicet. Karel Abraham měl na svém kontě čtyři body a po závodu ve Velké Británii mu v průběžném hodnocení patřila osmnáctá příčka. Druhá třetina sezony přinesla překvapivý zvrat už po závodu v Assenu, kde se Casey Stonerovi podařilo srovnat krok s Jorge Lorenzem a oba měli na svém kontě po sto čtyřicet bodů. Devatenáct bodů ztrácel na vedení třetí Dani Pedrosa a Karel Abraham zůstával se čtyřmi body na devatenáctém místě. Změna k lepšímu nastala v případě Karla Abrahama (Cardion AB Motoracing) závodem v Laguně Seca, protože od této chvíle až do závodu ve Valencii získal celkem padesát pět bodů a konečné čtrnácté místo. V roce 2013 pojede český tým italskou značku ART v kategorii motocyklů s prototypovým rámem a motorem na produkční bázi (CRT).
Mistrem světa třídy MotoGP se pro rok 2012 stal Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), vicemistrem světa je Dani Pedrosa (Repsol Honda Tam) a třetí místo obsadil Casey Stoner (Repsol Honda Team). Titul pro Nováčka roku 2012 získal Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), nejlepším jezdcem CRT je Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) a vítězem ceny BMW M Award pro nejlepšího jezdce kvalifikací je Jorge Lorenzo. V soutěži týmů vyhrála Repsol Honda a Pohár konstruktérů Honda. Legendou motocyklového seriálu Grand Prix byl jmenován Casey Stoner, dvojnásobný mistr světa královské MotoGP.

13. Velká cena San Marina & Rimini, Misano

Závod: 1. Jorge Lorenzo 2. Valentino Rossi 3. Álvaro Bautista
Bridgestone – přední: měkká, střední – zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 23°C, teplota dráhy: 36°C, závod: na suchém povrchu, polojasno

Na pobřeží Jadranu přijel Nicky Hayden, který kvůli zranění ruky z Indianapolisu chyběl v posledních dvou závodech. Američan nebyl ve stoprocentní kondici a o tom zda bude závodit, měl nakonec rozhodnout až zahřívací trénink. Do závodního víkendu nastoupil také Jonathan Rea, který u Repsol Hondy zastoupil zraněného Casey Stonera. Rea testoval s továrním týmem HRC na okruhu v Brně a později také na dráze Motorland Aragónu. Kvalifikaci vyhrál Dani Pedrosa, když svého krajana Lorenza porazil minimálním rozdílem 0,018 sekundy. Velmi dobře si vedl také třetí muž na startu Cal Crutchlow, protože ten na nejlepší kvalifikační čas ztratil jen něco přes jednu desetinu. Nejrychlejší Ducati byla šestá Desmosedici Valentina Rossiho, Karel Abraham se kvalifikoval jedenáctý.

Samotný start závodu královské kubatury zastavily těsně před zhasnutím červených světel žluté vlajky. Karel Abraham měl problémy už při nájezdu do zahřívacího kola a v momentě, kdy na startovním roštu zařadil jedničku, došlo k zastavení motoru jeho Desmosedici. Jak se později ukázalo, příčinou byla porucha nové spojky. Celou startovní proceduru tak museli opakovat. Jenže to byl kámen úrazu pro vítěze kvalifikace Daniho Pedrosu, protože se mu zablokovalo přední kolo, mechanici jeho RC213V nejdřív odvezli na boxovou uličku, potom zase vrátili na startovní rošt, ale nakonec musel Pedrosa startovat až z posledního místa. Karel Abraham startoval z boxové uličky v sedle druhého motocyklu a závod byl zkrácen o dvě kola.
Dani Pedrosa bojoval o titul, takže pro Španěla byla celá tato situace hodně nepříjemná a to si ještě nevypil kalich hořkosti až do dna. Do závodu odstartoval stylem, jakým snad umí jen on, předjel celou řadu svých soupeřů, ale osudným se mu stal krajan Héctor Barberá. Jezdec Ducati Pramac Racingu do Španělovy Hondy zezadu narazil a Pedrosa skončil na zemi. Konec nadějí srovnat krok s Lorenzem, a rozhodně zlomový moment ve vývoji celého šampionátu. V úvodních kolech skončil také Karel Abraham, protože ani druhá Desmosedici nefungovala požadovaným způsobem, došlo k úniku oleje na zadní pneumatiku a následoval těžký pád. Nespokojenost s technikou italského výrobce už nešlo skrývat.

Třináctý závod sezony se tak stal snadnou kořistí pro Jorge Lorenza, který si díky tomu navýšil svůj náskok ve vedení na celkem osmatřicet bodů. Parádní závod zajel na okruhu Marca Simoncelliho Ital Valentino Rossi, který byl v cíli druhý a poprvé tak v sedle Ducati získal umístění na stupních vítězů v závodu na suchém povrchu. Pro Rossiho letos druhé pódium a celkem třetí s Ducati. O třetí místo v cíli musel velmi tvrdě bojovat Álvaro Bautista. Ital Andrea Dovizioso chtěl před domácím publikem slavit umístění v první trojce, ale to se mu nakonec nepodařilo, když finální sprint s Bautistou prohrál o tři tisíciny. Závod nedokončil Cal Crutchlow, což mu komplikovalo situaci v průběžném hodnocení. Díky dvacetibodovému přídělu se Rossi posunul z osmé pozice na šestou a na britského jezdce stáje Monster Yamaha Tech 3 ztrácel jen dva body. Dva body ztrácel na Rossiho sedmý Bautista a tři body ztrácel osmý Stefan Bradl na Bautistu. Stav mezi pátým Crutchlowem a osmým Bradlem, byl po závodu v Misanu neuvěřitelně vyrovnaný. Jonathan Rea projel cílem závodu na osmé pozici, což byl jistě dobrý výkon na to, jak málo času měl na přípravu.

MS 2012, MotoGP (13/18): 1.Lorenzo 270b., 2.Pedrosa 232b., 3.Stoner 186b., 4.Dovizioso 163b., 5.Crutchlow 122b., 6.Rossi 120b., 7.Bautista 118b., 8.Bradl 115b., 9.Hayden 93b., 10.Spies 77b. … (CRT) 12.De Puniet 48b.

14. Velká cena Aragonie, MotorLand Aragón

Závod: 1. Dani Pedrosa 2. Jorge Lorenzo 3. Andrea Dovizioso
Bridgestone – přední: měkká, střední, extra-tvrdá – zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 18°C, teplota dráhy: 23°C, závod: na suchém povrchu, polojasno

První řadu na startu závodu v Aragonii si vybojovala znovu trojice Lorenzo-Pedrosa-Crutchlow, ale tentokrát s tím rozdílem, že pole position slavil lídr šampionátu Jorge Lorenzo. Třetí Grand Prix na půdě Španělska samozřejmě motivovala domácí závodníky a zejména Daniho Pedrosu, který slavil narozeniny a navíc chtěl odčinit výpadek ze San Marina, kde nedokončil svůj vůbec první závod sezony. Španělovy šance na titul se tím hodně zmenšily a neměl tak jinou možnost než Lorenza v každém ze zbývajících závodů sezony porazit. Tento cíl se mu v na dráze MotorLand Aragónu podařilo splnit, protože čtrnáctý závod sezony vyhrál a na konto si připsal plný počet bodů. Jorge Lorenzo projel cílem druhý, takže Pedrosa získal k dobru pět bodů a náskok jezdce tovární Yamahy snížil na rozdíl třiatřiceti bodů. Na všechny teď čekala daleká cesta do Japonska a poslední čtyři Grand Prix sezony 2012.

Velké štěstí měl v Aragonii Nicky Hayden z tovární Ducati. Američan byl ve druhém kole závodu v jedné ze zatáček dlouhý, motorku pustil rovně do únikové zóny, ale nedokázal ji ubrzdit natolik, aby se vyhnul nárazu do bariéry lemující trať. V době nárazu měl rychlost kolem šedesáti kilometrů za hodinu a byl katapultován až na druhou stranu, tedy do míst obslužné komunikace. Bylo skutečně obrovské štěstí, že tam v tu chvíli nikdo nebyl a nic mu tam nestálo v cestě, takže Američan tvrdě dopadl na zem a byl okamžitě v péči zdravotní služby. Po vyšetření přišla zpráva, že je Hayden v pořádku. Bohužel o něco později u Haydena diagnostikovali zlomeninu pravé vřetenní kosti.
Hezký souboj o třetí místo předváděla dvojice jezdců satelitních M1 – Cal Crutchlow a Andrea Dovizioso. Hezký souboj pro diváky a fanoušky, o něco méně příjemný už pro všechny členy týmu Monster Yamaha Tech 3, protože snad v každé zatáčce hrozilo nebezpečí, že tento dobře rozjetý závod nemusí dokončit ani jeden z jejich jezdců. Dovizioso s Crutchlowem ale předvedli, že jsou ve svém oboru profesionály, závod bez problému dokončili a tím lepším byl nakonec Andrea Dovizioso, který získal letos šesté umístění na stupních vítězů. Ital postupně stahoval náskok průběžně třetího Casey Stonera, který v Aragonii nezávodil a nyní oba jezdce dělilo jen sedm bodů. Karel Abraham projel cílem devátý, desátý byl nejlepší z jezdců CRT Aleix Espargaró, ale průběžně zůstával nejlepším jezdcem této kategorie jeho týmový kolega Randy De Puniet.

MS 2012, MotoGP (14/18): 1.Lorenzo 290b., 2.Pedrosa 257b., 3.Stoner 186b., 4.Dovizioso 179b., 5.Crutchlow 135b., 6.Rossi 128b., 7.Bautista 128b., 8.Bradl 115b., 9.Hayden 93b., 10.Spies 88b. … (CRT) 12.De Puniet 53b.

15. Velká cena Japonska, Motegi

Závod: 1. Dani Pedrosa 2. Jorge Lorenzo 3. Álvaro Bautista
Bridgestone – přední: měkká, střední, tvrdá – zadní (asymetrická): měkká, střední
Teplota: 20°C, teplota dráhy: 23°C, závod: na suchém povrchu, zataženo

Závod v japonské Motegi byl místem návratu Casey Stonera. Australan si pádem v Indianapolisu zranil kotník, do víkendu v České republiky už nenastoupil a po příletu do Austrálie absolvoval na přelomu srpna a září operaci. Letošní sezona je pro Casey Stonera jeho poslední, takže ji chtěl uzavřít v sedle motocyklu a hlavně závodit doma v Austrálii. Do Japonska přijel zejména proto, aby zjistil, jak je na tom po zdravotní stránce a zároveň, aby získal jistotu v sedle své tovární Hondy. To se Stonerovi rozhodně podařilo, protože jen těžko na něm někdo mohl pozorovat, že by snad tento velmi rychlý jezdec nějakým způsobem zvolnil. Do závodu ale startoval osmý a cílem projel pátý, čímž si na poslední chvíli potvrdil průběžnou třetí příčku, protože jen pět bodů za ním už byl Dovizioso.
První řada na startu patřila potřetí v řadě trojici Lorenzo-Pedrosa-Crutchlow. Velkou cenu Japonska vyhrál Dani Pedrosa, který byl velmi rychlý a nedal Jorge Lorenzovi šanci. V boji o titul to ale v praxi znamenalo opět zisk jen pěti bodů, protože Lorenzo si druhou pozici v závodu bezpečně pohlídal a bitvu o mistrovský titul tím nijak nezdramatizoval. O třetí místo v závodu probíhala urputná bitva mezi Doviziosem, Bautistou a Crutchlowem. Pět kol před cílem předjel třetího Crutchlova jezdec Gresiniho Hondy Bautista a v nájezdu do posledního kola se schylovalo k velkému souboji, který ovšem v případě Crutchlowa skončil dřív než vůbec začal. Britovi došlo palivo v tu nejhorší možnou dobu a po nájezdu do posledního kola musel ze závodu odstoupit. Dovizioso už Bautistu neměl šanci ohrozit a jezdec satelitní Hondy v cíli oslavil své druhé umístění na stupních vítězů v MotoGP.

Karel Abraham si v Japonsku dojel pro body za jedenácté místo, nejlepším jezdcem CRT byl dvanáctý Aleix Espargaró, jenž se následně posunul do čela průběžného hodnocení této kategorie, protože jeho týmový kolega Randy De Puniet závod v Motegi nedokončil. Ital Roberto Rolfo, který v týmu Speed Master nahradil Mattia Pasiniho, projel cílem šestnáctý. Závod nedokončil Ben Spies, který tak pokračoval v ne příliš pozitivně naladěné sezoně, jeho poslední v barvách tovární stáje Yamahy.

MS 2012, MotoGP (15/18): 1.Lorenzo 310b., 2.Pedrosa 282b., 3.Stoner 197b., 4.Dovizioso 192b., 5.Bautista 144b., 6.Rossi 137b., 7.Crutchlow 135b., 8.Bradl 125b., 9.Hayden 101b., 10.Spies 88b. … (CRT) 12.Espargaró 55b.

16. Velká cena Malajsie, Sepang

Závod: 1. Dani Pedrosa 2. Jorge Lorenzo 3. Casey Stoner
Bridgestone – přední: tvrdá, extra-tvrdá – zadní: střední (symetrická), tvrdá (asymetrická)
Teplota: 25°C, teplota dráhy: 31°C, závod: na mokrém povrchu, zataženo/déšť

Víkend v Malajsii, byl pro všechny v paddocku motocyklového šampionátu místem, kde si připomenuli jeden rok od tragické nehody Marca Simoncelliho. Den před zahájením tréninkových jízd se všichni shromáždili v jedenácté zatáčce okruhu a Fausto Gresini tam položil pamětní desku, která v tomto místě bude Marca Simoncelliho navždy připomínat.

Od smolného závodu v San Marinu pokračoval Dani Pedrosa na vítězné vlně a dělal maximum proto, aby Lorenza v boji o titul porazil. Samozřejmě jen to mu už nestačilo a Španěl musel čekat na Lorenzovo zaváhání, které při jeho bilanci prvních a druhých míst v posledních patnácti závodech, bylo tak trochu nemožné. Naděje tu ale byla a do konce sezony zbývaly tři důležité Grand Prix. Celý víkend v Sepangu hodně ovlivnilo počasí. Ne všechny tréninky byly na suchém povrchu, ale kvalifikace v tomto případě jezdcům královské kubatury vyšla, protože na suchém asfaltu si to v šedesáti minutách rozdali o šestnáctou pole position roku. Nejrychlejší kvalifikační čas zajel Jorge Lorenzo a do první řady na startu se o den později postavil s Pedrosou a Doviziosem. V neděli už byly podmínky nesrovnatelně horší, pršelo a došlo tak znovu na risk v podobě nastavení pro mokrou trať.

Pro první polovinu závodu zvolil Dani Pedrosa podobnou taktiku s jakou slavil úspěch v Japonsku. Nechal jet ve vedení Lorenza a do vedení se posunul až v polovině závodu. Stále silně pršelo a hodně jezdců skončilo na zemi. Na prvním místě jel Pedrosa, druhý byl Lorenzo a třetí Casey Stoner. Australan jel na vodě jako po kolejích a rychlým tempem se přibližoval Lorenzovi. Do závodu zbývalo osm kol a Lorenzo měl v jednu chvíli co dělat, aby ustál nepříjemný moment, který už hrozil pádem. Také díky tomu byl Stoner už těsně za ním. Pět kol před koncem závodu ale traťoví komisaři vyvěsili červené vlajky a závod byl kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám přerušen. Výsledky se počítaly z dokončeného třináctého kola a Ředitelství závodu mělo v plánu závod malajské Grand Prix dokončit ve zkráceném závodu na sedm kol. K tomu již nedošlo, protože pršelo stále víc a zhruba po dvaceti minutách byl závod definitivně ukončen. Potřetí v řadě vyhrál Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo skončil druhý a na třetím místě byl Casey Stoner. Vedoucí dvojici teď v průběžném hodnocení dělilo dvacet tři bodů a závěr šampionátu se tak pomalu, ale jistě dramatizoval.
Závod nedokončil Ben Spies, protože havaroval a zůstal v péči zdravotní služby. V závěru dne sice přišla informace, že Američan z celé nehody vyvázl nezraněn, ale už v pondělí musel kvůli bolestem na vyšetření do Kuala Lumpur, kde mu diagnostikovali zranění plíce, žeber a ramene. Američan okamžitě odcestoval do Spojených států, kde o něco později absolvoval operaci. Dle lékařů si jeho rehabilitace vyžádá deset až dvanáct týdnů a to pro Bena Spiese znamenalo jediné, předčasný konec sezony a ztráta možnosti si ve Valencii vyzkoušet nový motocykl Ducati v barvách Pramac Racingu. Pro Američana neuvěřitelně smolný rok, který navíc skončil zraněním.

V náročném závodu plném pádů si pro body za desáté místo dojel Karel Abraham. Velmi dobře ale zabodoval také čtvrtý Nicky Hayden, jemuž se za sebou podařilo udržet svého týmového kolegu Valentina Rossiho. Nejlepším z jezdců kategorie CRT byl osmý Aleix Espargaró, který s Randy De Punietem bojoval o první místo mezi CRT a zatím to vypadalo, že v závěru sezony bude slavit triumf. Andrea Dovizioso spadl, cílem projel třináctý a tím ztratil možnost ohrozit třetího Casey Stonera. Do závodního víkendu vůbec nenastoupil Yonny Hernández, protože přijel z Japonska se zraněnou klíční kostí a s tím nedokázal bezpečně jezdit.

MS 2012, MotoGP (16/18): 1.Lorenzo 330b., 2.Pedrosa 307b., 3.Stoner 213b., 4.Dovizioso 195b., 5.Bautista 154b., 6.Rossi 148b., 7.Crutchlow 135b., 8.Bradl 125b., 9.Hayden 114b., 10.Spies 88b. … (CRT) 12.Espargaró 63b.

17. Velká cena Austrálie, Phillip Island

Závod: 1. Casey Stoner 2. Jorge Lorenzo 3. Cal Crutchlow
Bridgestone – přední: měkká, střední – zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 15°C, teplota dráhy: 26°C, závod: na suchém povrchu, polojasno

Jaké bude počasí na jihu Austrálie, tak to byla před cestou na Phillip Island otázka za milion. Už první trénink všem ukázal, že tam bude především velká zima. Vítr jezdcům nepůsobil až tak velké problémy, ale nedostatečná přilnavost dráhy už ano. Kvalifikaci jeli jezdci královské kubatury při 12°C, což je celkem solidní zima. Do první řady na startu předposledního závodu sezony se probojovala trojice Casey Stoner, Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa, oba Španělé zároveň v jedné sekundě na nejrychlejší čas. Čtvrtý Cal Crutchlow už například ztrácel 1,140 sekundy a osmý Valentino Rossi byl prvním jezdcem nad dvě sekundy. Čech Karel Abraham zajel jedenáctý kvalifikační čas, dvě desetiny za továrním jezdcem Ducati Nicky Haydenem.

Den závodu byl velkým dnem Casey Stonera. Domácí Grand Prix, domácí prostředí a fanoušci, to vše Australana šíleně motivovalo, protože pokud už neobhájí titul, tak alespoň se pokusit odejít z posledního závodu na Phillip Islandu jako vítěz. Udělal pro to maximum, byl nejlepší z celé přípravy a nedovolil žádné překvapení ani v samotném závodu, který vyhrál s náskokem devíti sekund před druhým v pořadí Jorge Lorenzem. Třetí Cal Crutchlow už ztrácel přes čtrnáct sekund, ale na to se historie neptá a britský jezdec mohl být se svým výkonem spokojený. Casey Stoner slavil vítězství, Jorge Lorenzo slavil zisk titulu. Takový byl závěr australské Grand Prix. V boji o prvenství v šampionátu tak trošku překvapivý, protože nikdo nepočítal s tím, že k tomu dojde už na Phillip Islandu.
Dani Pedrosa chtěl vyhrát, to je jasné, chtěl rozhodující duel, který by rozhodl o šampionu MotoGP, dovést až do Valencie. Bohužel pro Španěla a jeho tým se tak nestalo, protože ve druhém kole udělal drobnou chybu, spadl a závod nedokončil. Jorge Lorenzo byl týmem v nájezdu do třetího kola informován, že je Pedrosa mimo hru, což znamenalo jediné a to bezpečně dopravit sebe i motorku do cíle. Nakonec z toho bylo druhé místo a trošku rozpačité oslavy, na které zjevně nebyli připraveni. Oba jezdci byli tak vyrovnaní, že jen málokdo předpokládal, že by o titulu rozhodla Velká cena Austrálie. Víc se diskutovalo o tom, zda třeba Pedrosa nezkazí radost Stonerovi a závod na Phillip Islandu vyhraje on nebo zda třeba neudělá nějakou chybu Jorge Lorenzo. Osud rozhodl za všechny a Pedrosa ani ve své šesté sezoně MotoGP titul nezískal.

Umístění v první desítce opět zaznamenal devátý Karel Abraham, který si ve druhé polovině sezony nevedl vůbec špatně a body ze závodů, které musel vynechat kvůli zranění, mu nyní viditelně chyběly, aby měl šanci se posunout v průběžném hodnocení výš. Český jezdec týmu Cardion AB Motoracing byl na Phillip Islandu také posledním se ztrátou do jedné minuty na čas vítěze Casey Stonera. Nejlepší z jezdců CRT, desátý Aleix Espargaró, už ztrácel přes minutu, dvanáctý Héctor Barberá dokonce minutu a jednadvacet sekund. Po Austrálii bylo jasné, že na prvních čtyřech pozicích průběžného hodnocení už k žádné změně nedojde, ať dopadne závod ve Valencii jakkoliv.

MS 2012, MotoGP (17/18): 1.Lorenzo 350b., 2.Pedrosa 307b., 3.Stoner 238b., 4.Dovizioso 208b., 5.Bautista 165b., 6.Rossi 157b., 7.Crutchlow 151b., 8.Bradl 135b., 9.Hayden 122b., 10.Spies 88b. … (CRT) 12.Espargaró 69b.

18. Velká cena Valencie, okruh Ricarda Torma

Závod: 1. Dani Pedrosa 2. Katsuyuki Nakasuga 3. Casey Stoner
Bridgestone – přední: měkká, střední – zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 13°C, teplota dráhy: 15°C, závod: na mokrém/suchém povrchu, zataženo

Před závěrečným podnikem sezony 2012 ve španělské Valencii bylo rozhodnuto – titul vyhrál Jorge Lorenzo, vicemistrem světa je Dani Pedrosa a jako třetí letošní ročník ukončí Casey Stoner. Čtvrtý Andrea Dovizioso měl také své jisté, takže zbývala pouze bitva o pátou pozici - Álvaro Bautista, Valentino Rossi a Cal Crutchlow plus o status nejlepšího jezdce CRT - Aleix Espargaró a Randy De Puniet. Osmnáctý závod sezony byl zároveň pro spoustu jezdců v něčem poslední – Casey Stoner ukončí kariéru, Valentino Rossi přestoupí k Yamaze, Karel Abraham jede poslední závod v sedle Ducati a třeba takový James Ellison pravděpodobně poslední závod v MotoGP.

Na průběh závodu mělo zásadní vliv počasí a tak závod ve Valencii letos okořenily výměny motocyklů v boxech. Kvalifikaci vyhrál Dani Pedrosa, ale po zahřívacím kole těsně před startem zůstala první pozice volná, protože Pedrosa zamířil do boxů pro druhý motocykl s obutím na suchou trať. Spolu s ním pak z boxové uličky startovala trojice Álvaro Bautista, Cal Crutchlow a Nicky Hayden. Tento zajímavý tah se Pedrosovi vyplatil, protože v následujících dvou kolech proběhla výměna také u všech ostatních ovšem mimo Lorenza, protože ten do závodu odstartoval na hladkém obutí. Lorenzo také dlouhou dobu závod vedl, ale ve třináctém kole dojel o kolo zpět jedoucího Ellisona, na moment vyjel ze suché závodní stopy a jeho Yamaha byla tentokrát nemilosrdná. Lorenzo dostal highsider, hlavou dolů vylétl před rychle jedoucí stroj a bylo skutečně velké, velké štěstí, že se mu nic nestalo. Jorge Lorenzo tak v posledním závodu sezony nedotáhl svou úspěšnou bilanci prvních a druhých míst až do konce a podruhé v letošním ročníku závod nedokončil.
Tímto okamžikem převzal vedoucí pozici Dani Pedrosa a poslední závod sezony vyhrál náskokem třiceti sedmi sekund před Japoncem Katsuyukim Nakasugou. Japonec ve Valencii nahradil zraněného Bena Spiese a v cíli neskrýval své dojetí. Naprosto parádní výsledek, kterým dostal Yamahu na stupně vítězů i potom, co Jorge Lorenzo závod nedokončil. Až v předposledním kole se podařilo Casey Stonerovi předjet Álvara Bautistu a poslední závod své motocyklové kariéry dokončit na stupních vítězů. Skvělým výsledkem ukončil sezonu také Karel Abraham, který v závodu obsadil sedmé místo a zároveň byl nejlepším jezdcem Ducati v cíli Velké ceny Valencie.

Po slavnostním vyhlášení nejlepších jezdců roku 2012, které ve Valencii proběhlo v neděli večer, následovaly tři dny testů, které odstartovaly přípravu na novou sezonu 2013. Jaká bude? Tak to si zatím nikdo netroufá odhadnout, ale pokud bude alespoň stejně napínavá jak ta letošní, tak to se máme skutečně na co těšit.

Mistrovství světa 2012 – MotoGP:

1 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 350
2 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 332
3 - Casey STONER - AUS - Honda - 254
4 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Yamaha - 218
5 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Honda - 178
6 - Valentino ROSSI - ITA - Ducati - 163
7 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Yamaha - 151
8 - Stefan BRADL - GER - Honda - 135 (Nováček roku 2012)
9 - Nicky HAYDEN - USA - Ducati - 122
10 - Ben SPIES - USA - Yamaha - 88
11 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 83
12 - Aleix ESPARGARO - SPA - ART - 74 (TOP CRT)
13 - Randy DE PUNIET - FRA - ART - 62
14 - Karel ABRAHAM - CZE - Ducati - 59
15 - Michele PIRRO - ITA - FTR - 43
16 - James ELLISON - GBR - ART - 35
17 - Yonny HERNANDEZ - COL - BQR - 28
18 - Katsuyuki NAKASUGA - JPN - Yamaha - 27
19 - Danilo PETRUCCI - ITA - Ioda-Suter - 27
20 - Colin EDWARDS - USA - Suter - 27
21 - Jonathan REA - GBR - Honda - 17
22 - Mattia PASINI - ITA - ART - 13
23 - Ivan SILVA - SPA - BQR - 12
24 - Toni ELIAS - SPA - Ducati - 10
25 - Hiroshi AOYAMA - JPN - BQR - 3
26 - Steve RAPP - USA - APR - 2
27 - David SALOM - SPA - BQR - 1

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist