Rekapitulace úvodních šesti Grand Prix

Po šesti kolech šampionátu je vedoucím mužem průběžného hodnocení královské kubatury Jorge Lorenzo z tovární stáje Yamahy, který má před druhým v pořadí Casey Stonerem náskok v podobě pětadvaceti bodů. Nejlepším výrobcem je Yamaha, nejlepším týmem Repsol Honda.

Rekapitulace úvodních šesti Grand Prix
Pro letošní ročník došlo k několika změnám, přičemž ta nejviditelnější byla v počtu startujících jezdců kategorie MotoGP. Poprvé s litrovými motocykly je na startovním roštu celkem jednadvacet jezdců. Dvanáct z nich sedlá čistokrevné prototypy, které můžeme rozdělit na tovární a satelitní. Dalších devět závodníků jede v kategorii Claiming Rule Team (CRT), což je velmi zjednodušeně řečeno levnější forma závodění v MotoGP. Obě kategorie podléhají svým technickým pravidlům. Tovární stroje (myšleno tovární, satelitní) mají nádrž na 21 litrů paliva a šest motorových jednotek na všech osmnáct podniků sezony. Motocykly kategorie CRT mají nádrže pro 24 litrů paliva a k dispozici celkem dvanáct motorů. Ne všichni ale byli s nasazením CRT strojů do prestižní kubatury spokojeni a proto bylo velkou neznámou, jak bude soupeření továrních a CRT motocyklů vypadat v praxi.

Sezonu 2012 odstartovali jezdci a týmy začátkem dubna v katarském Dauhá. Po Velké ceně Kataru zamířil motocyklový seriál do Evropy, přesně do Andalusie s tradiční Velkou cenou Španělska v Jerez de la Frontera. V květnu byly na programu dvě Grand Prix, začátkem měsíce Velká cena Portugalska v Estorilu a koncem Velká cena Francie na okruhu Bugatti v Le Mans. V červnu už rozdali body po závodech Velké ceny Katalánska v Barceloně a naposledy na dráze Silverstonu během víkendu britské Grand Prix.

1. Velká cena Kataru, Losail

Závod: 1. Jorge Lorenzo 2. Dani Pedrosa 3. Casey Stoner

Bridgestone – přední: měkká, střední, extra-tvrdá zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 25°C, teplota dráhy: 26°C, závod: na suchém povrchu

Úvodní podnik celého seriálu patří večerním jízdám pod světly reflektorů, což je náročné už jenom kvůli tomu, že jsou v nočních hodinách jezdci unavení a navíc teplota na pouštním okruhu s každou hodinou rapidně klesá. Proto první tréninky týmy zahájily už ve čtvrtek, aby měly všechny kubatury možnost trénovat za umělého osvětlení a zároveň to nemuselo být až kolem půlnoci.

První trénink sezony 2012 vyhrál Casey Stoner. Australan v letošním ročníku obhajuje titul a po jeho výkonech v předsezonních testech byl jednoznačně pasován do role favorita. Nicméně v kvalifikaci na katarskou Grand Prix už dominoval jezdec tovární M1 Jorge Lorenzo, který také slavil první vítězství sezony, když cílem závodu na okruhu Losail projel první. Casey Stoner sice závod od třetího do osmnáctého kola vedl, ale čtyři kola před koncem přišel útok ze strany Španěla a dvě kola před cílem Australana předjel také jeho týmový kolega Dani Pedrosa. Po závodu si třetí Stoner stěžoval na problémy s nedostatečným prokrvením ruky a tato ztráta citu v ruce mu zabránila, aby v závěru odolal svým dvěma rivalům (do španělského Jerezu tento problém řešil cvičením, nikoli operací). Lorenzo byl po úvodním podniku první, Pedrosa druhý a Casey Stoner třetí. Karel Abraham závod nedokončil kvůli poruše přední brzdy na jeho satelitní Desmosedici. Kvalitní výkon předvedla dvojice týmu Monster Yamaha Tech 3 Cal Crutchlow a Andrea Dovizioso. Ital jel první závod v barvách Yamahy a s Crutchlowem vedl vyrovnaný souboj o čtvrté místo. Nedařilo se Benu Spieseovi, který v úvodním podniku skončil jedenáctý. Z tovární Ducati byl nejlepší šestý Nicky Hayden, Valentino Rossi byl až desátý. Nejlepším jezdcem CRT byl Američan Colin Edwards v sedle motocyklu Suter/BMW stáje NGM Mobile Forward Racing. Edwards je v nové roli vývojového jezdce spokojen, i když ne vždy má úsměv na rtu.

MS 2012 (1/18): 1.Lorenzo 25b., 2.Pedrosa 20b., 3.Stoner 16b., 4.Crutchlow 13b., 5.Dovizioso 11b., 6.Hayden 10b., 7.Bautista 9b., 8.Bradl 8b., 9.Barberá 7b., 10.Rossi 6b.

2. Velká cena Španělska, Jerez

Závod: 1. Casey Stoner 2. Jorge Lorenzo 3. Dani Pedrosa

Bridgestone – přední (9+2): měkká, střední, tvrdá zadní: měkká, střední
Teplota: 14°C, teplota dráhy: 15°C, závod: na suchém povrchu

První tréninky na Velkou cenu Španělska jeli jezdci MotoGP na mokrém povrchu. Díky tomu získal hned na úvod nejrychlejší čas Ivan Silva, jezdec CRT týmu Avintia Blusens s motocyklem FTR/Kawasaki. Ostatní jezdci v pátek dopoledne na mokrou dráhu ani nevyjeli. Například tovární stroje Hondy, Yamahy a Ducati zůstaly v boxech a nezajely ani jedno měřené kolo. Odpoledne sice dráha zůstala mokrá, ale to už trénovali všichni. Nejrychlejší čas nastavil Dani Pedrosa, druhý Valentino Rossi a třetí Jorge Lorenzo. V sobotní kvalifikaci nepršelo, ale dráha byla v některých místech stále mokrá a to se hned na začátku stalo osudným pro čtveřici Yonny Hernández, Michele Pirro, Colin Edwards a Cal Crutchlow. První pole position sezony si vybojoval Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa byl druhý a Nicky Hayden s tovární Ducati třetí. Kvalifikace ale nevyšla jeho týmovému kolegovi Rossimu, který byl se ztrátou téměř tři a půl sekundy třináctý.

Pro závod předpovídali déšť, ale nepršelo. Týmy musely rychle najít ideální nastavení pro suchou dráhu a to nejlepší se zřejmě podařilo týmu Reposl Hondy. Casey Stoner do závodu odstartoval až z pátého místa, ale už ve druhém kole se mu podařilo probojovat za vedoucího Pedrosu. Ve třetím kole Australan převzal vedení a to si udržel až do cíle závodu. Pro Stonera to bylo vůbec první vítězství na okruhu v Jerezu. Vítěz kvalifikace Jorge Lorenzo se po startu propadl na třetí pozici, ve druhém kole předjel Pedrosu a chtěl dojet Casey Stonera, což se mu ale nepodařilo, takže po vítězstvích z let 2010 a 2011 se nyní musel spokojit s body za druhé místo. Velmi dobré výchozí pozice nevyužil Nicky Hayden. Američan po startu zabojoval, když se z šestého místa po prvním kole dokázal vrátit zpátky na třetí, ale od sedmého kola začal postupně ztrácet a cílem projel osmý. Nejlepším netovárním jezdcem byl opět čtvrtý Cal Crutchlow a nejlepším z řad CRT Aleix Espargaró ze stáje Power Electronics Aspar.

MS 2012 (2/18): 1.Lorenzo 45b., 2.Stoner 41b., 3.Pedrosa 36b., 4.Crutchlow 26b., 5.Dovizioso 22b., 6.Bautista 19b., 7.Hayden 8b., 8.Bradl 17b., 9.Rossi 13b., 10.Barberá 13b.

3. Velká cena Portugalska, Estoril

Závod: 1. Casey Stoner 2. Jorge Lorenzo 3. Dani Pedrosa

Bridgestone – přední (9+2): měkká, střední zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 17°C, teplota dráhy: 35°C, závod: na suchém povrchu

Stejně jak v Jerezu, byly také první tréninky na Velkou cenu Portugalska ovlivněny počasím a jezdci museli v pátečních jízdách zvládnout zrádné mokré podmínky. Nejlepší čas úvodního tréninku MotoGP si na konto připsal Ben Spies, jemuž se dosud moc nedařilo a dobrý výsledek potřeboval jako sůl. Na mokru si také dobře vedla dvojice továrních GP12, druhý Nicky Hayden a třetí Valentino Rossi. Odpoledne se situace na trati změnila, trénovalo se na hladkých pneumatikách a pro nejlepší čas si tentokrát zajel jezdec tovární Hondy Casey Stoner. Pro Australana celkem zajímavý víkend, který odstartoval tím, že během tiskové konference v Estorilu přítomným novinářům vysvětloval, že nemají věřit řečem o ukončení jeho závodní kariéry. V sobotu vyhrál kvalifikaci a měl velkou šanci vyhrát už třetí závod v řadě. Do první řady se probojoval jeho kolega Dani Pedrosa a třetí Cal Crutchlow. Pro Brita na satelitní Yamaze M1 jistě perfektní úvod sezony. Jorge Lorenzo tentokrát startoval až z druhé řady a byl hodně naštvaný, protože do této chvíle pole position vyhrával jen on. Velkou smůlu měl Colin Edwards, protože byl v nesprávnou dobu na nesprávném místě. Randy De Puniet totiž v jedné ze zatáček nezvládl svůj motocykl a ten po asfaltu doklouzal až k projíždějícímu Edwardsovi. Američan následkem toho havaroval a zlomil si levou klíční kost. Do závodu samozřejmě nenastoupil a musel do Barcelony na operaci.

V neděli se na okruhu v Estorilu závodilo na suchém povrchu. Po startu z pole position nedal Casey Stoner nikomu sebemenší šanci a vyhrál stylem start – cíl. V Estorilu nikdy předtím nevyhrál, takže o to větší byla jeho radost z vítězství. Závod bez větších momentů stejným způsobem absolvoval druhý Jorge Lorenzo a třetí Dani Pedrosa. Ani po třetím podniku sezony nebyl na stupních vítězů nikdo jiný než trojice Stoner-Lorenzo-Pedrosa. Čtvrté místo si tentokrát vybojoval Andrea Dovizioso, když v pátém kole předjel kolegu Crutchlowa. Nejlepším jezdcem CRT byl Aleix Espargaró, týmový kolega Randy De Puniet závodil s bolestivě naraženým ramenem a cílem projel třináctý. Po závodu zůstali jezdci MotoGP v Estorilu, protože měli na pondělí plánovaný test. Bohužel v pondělí ráno pršelo, ochladilo se a foukal silný vítr. Test byl proto odložen na červen do španělské Aragonie.

MS 2012 (3/18): 1.Stoner 66b., 2.Lorenzo 65b., 3.Pedrosa 52b., 4.Crutchlow 37b., 5.Dovizioso 35b., 6.Bautista 29b., 7.Bradl 24b., 8.Hayden 23b., 9.Rossi 22b., 10.Barberá 19b.

4. Velká cena Francie, Le Mans

Závod: 1. Jorge Lorenzo 2. Valentino Rossi 3. Casey Stoner

Bridgestone – přední (9+2): měkká, střední zadní (asymetrická): měkká, střední
Teplota: 13°C, teplota dráhy: 19°C, závod: na mokrém povrchu, déšť

Tisková konference před francouzskou Grand Prix byla místem, kde Casey Stoner všem přítomným oznámil, že po letošní sezoně končí a dál již nebude závodit. Toto oznámení způsobilo v paddocku doslova poprask a většina nedokázala pochopit, proč se tak Australan rozhodl. Stoner uvedl, že ho závodění už tolik nebaví a jedním z důvodů byly také změny, kterými v poslední době motocyklový šampionát prochází. Tímto prohlášením Stoner spustil kolotoč vyjednávání ohledně příští sezony, protože velké většině továrních jezdců letos končí smlouvy. Honda si chtěla Stonera udržet navýšením jeho platu, ale na to Australan neslyšel a jeho rozhodnutí odejít je definitivní. Do víkendu ve Francii také nastoupil bývalý jezdec MotoGP Australan Chris Vermeulen, který v sedle motocyklu Suter/BMW nahradil u NGM Mobile Forward Racingu zraněného Colina Edwardse.

První trénink Stoner vyhrál s náskokem pěti desetin před týmovým kolegou Pedrosou a nikdo nepochyboval, že jeho cílem číslo jedna je vyhrát další závod sezony. Jenže už kvalifikace naznačila, že by to nemuselo být tak úplně jednoduché. V sobotu odpoledne jeli jezdci na mokrém povrchu, který v závěru kvalifikace rychle osychal. První pole position sezony získal Dani Pedrosa v sedle tovární RC213V. Druhý byl Stoner a první řadu si letos premiérově vybojoval třetí Andrea Dovizioso na satelitní Yamaze Tech 3. Loni získal Valentino Rossi na okruhu Bugatti své jediné umístění na stupních vítězů s Ducati. Na startu závodu mu patřila sedmá pozice ve třetí řadě a naděje tento výsledek potvrdit tu sice byla, ale ne moc velká. Karel Abraham dosud nebodoval, takže desáté místo na startu mu dávalo jisté šance si v tomto směru polepšit. Chris Vermeulen byl v kvalifikaci poslední a na startu mu patřila jednadvacátá pozice. Pro Australana nebylo nic snadného jezdit po tak dlouhé době mezi špičkou světa a navíc v sedle stroje, který se v průběhu sezony vyvíjí.

Nedělní zahřívací trénink, který jeli jezdci MotoGP na mokrém povrchu naznačil, že Valentino Rossi má nastavení, s kterým si v mokrých podmínkách velmi dobře rozumí. To také předvedl v samotném závodu, který se jel v dešti a byl plný napínavých soubojů. Po startu vyrazil do vedení Jorge Lorenzo a závod s přehledem vyhrál. Horší to bylo v případě Randy De Punieta. Francouz jel před domácím publikem, ale po zhasnutí startovních světel neujel ani metr, protože svoji ART okamžitě položil na zem. Drsné a ještě drsnější na domácí půdě. Těžké bitvy ale probíhaly od druhého po čtvrté místo. Valentino Rossi první kolo ukončil na čtvrté pozici a od třetího už jel třetí za dvojicí Lorenzo, Stoner. Ital ale musel odolávat častým útokům jezdců Monster Yamaha Tech 3 Crutchlowovi s Doviziosem. V polovině závodu se oba jezdci satelitních M1 před Itala dostali, ale jakmile Rossi vyřešil problémy s hledím přilby, oba své soupeře předjel (Crutchlow a Dovizioso později zaznamenali pád s návratem zpět do závodu) a vydal se na stíhací jízdu Casey Stonera. Měl na to přesně deset kol. Rossi Australana skutečně dojel, párkrát předvedli parádní manévry, kde bylo vidět, že si Rossi velmi dobře uvědomuje možné následky z loňského Jerezu a v posledním kole jezdce tovární Hondy čistě předjel. Protože Ital projel cílem druhý, je to jeho druhé umístění na stupních vítězů s Ducati, podruhé ve Francii a zároveň je to jeho nejlepší výsledek s italským výrobcem. Casey Stoner projel cílem třetí a to stačilo, aby se do čela průběžného hodnocení posunul opět Jorge Lorenzo. Valentino Rossi si také bodově polepšil a z deváté pozice byl rázem průběžně šestý.

MS 2012 (4/18): 1.Lorenzo 90b., 2.Stoner 82b., 3.Pedrosa 65b., 4.Crutchlow 45b., 5.Dovizioso 44b., 6.Rossi 42b., 7.Bradl 35b., 8.Bautista 35b., 9.Hayden 33b., 10.Barberá 26b.

5. Velká cena Katalánska, Montmeló

Závod: 1. Jorge Lorenzo 2. Dani Pedrosa 3. Andrea Dovizioso

Bridgestone – přední (9+2): měkká, střední, tvrdá – zadní (asymetrická): střední, tvrdá
Teplota: 27°C, teplota dráhy: 40°C, závod: na suchém povrchu

Do katalánského závodního víkendu už nastoupil Colin Edwards, který kvůli zranění klíční kosti musel vynechat závod v Portugalsku a Francii. Američan je velký bojovník a už v prvním tréninku zajel v Barceloně sedmnáctý čas. Nejrychlejším jezdcem byl Casey Stoner před již standardní dvojicí soupeřů Pedrosa, Lorenzo. V kvalifikaci si Australan vedl suverénním způsobem a bez větších problémů si zajistil letos druhou první pozici na startu. Druhý čas patřil Lorenzovi a třetí velmi dobře jedoucímu Calu Crutchlowovi. V posledním rychlém kole kvalifikace havaroval Karel Abraham a na startu nedělní Grand Prix mu patřila dvanáctá pozice.

Před zraky domácích fanoušků předvedl doslova raketový start Dani Pedrosa. Španěl startoval z páté pozice, ale po zhasnutí světel byl okamžitě v čele závodního pole. Za ním jel Ben Spies, jemuž start ze čtvrtého místa rovněž vyšel, ale jeho naděje zajet konečně dobrý výsledek padla, když chtěl Pedrosu předjet, vyjel přitom za obrubníky a skončil na zemi. V závodu pokračoval dál, ale až z posledního místa. Cílem nakonec projel desátý a to už je pro Američana poměrně vážná situace. O vedení v závodu bojovali dva domácí borci Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo. Do sedmého kola vedl Pedrosa, pak dalších pět kol Lorenzo, od poloviny závodu znovu Pedrosa, ale nakonec to byl Jorge Lorenzo, který v cíli slavit vítězství. Dani Pedrosa byl velmi zklamaný a zklamaný byl také jeho týmový kolega Casey Stoner, jenž poprvé chyběl na stupních vítězů a tím ukončil skvělou řadu devatenácti Grand Prix v řadě s pódiovým umístěním. Naopak slavil Andrea Dovizioso, jemuž se letos poprvé podařilo zajet mezi nejlepšími třemi. První body si na konto připsal také dvanáctý Karel Abraham. Po závodu v Barceloně následoval v pondělí jednodenní test a ve středu další den testování v Aragonii, jako náhrada za zrušený termín v Estorilu. Tohoto testu se nezúčastnila tovární Repsol Honda, protože jak uvedli, neměli možnost vyzkoušet novou konstrukci předních pneumatik. Právě nové obutí dělá Hondě problémy a vrásky na čele oběma jejich jezdcům. Od britské Grand Prix začne Bridgestone dodávat komplet novou konstrukci předního obutí, které moc nespolupracuje s továrními prototypy RC213V.

MS 2012 (5/18): 1.Lorenzo 115b., 2.Stoner 95b., 3.Pedrosa 85b., 4.Dovizioso 60b., 5.Crutchlow 56b., 6.Rossi 51b., 7.Bautista 45b., 8.Bradl 43b., 9.Hayden 40b., 10.Barberá 31b. … 18.Abraham 4b.

6. Velká cena Velké Británie, Silverstone

Závod: 1. Jorge Lorenzo 2. Casey Stoner 3. Dani Pedrosa

Bridgestone – přední: měkká, střednízadní (asymetrická): střední-měkká, střední
Teplota: 15°C, teplota dráhy: 23°C, závod: na suchém povrchu

Od šestého závodu sezony Bridgestone dodává pouze novou konstrukci předních pneumatik. Od Jerezu to byly pouze dvě nové pneumatiky k devíti standardním, nyní jezdci mají k dispozici opět devět předních pneumatik na víkend, ale již v nové specifikaci 2012. S novým předním obutím není spokojená tovární Honda a Dani Pedrosa už po testu v Barceloně uvedl, že nechápe tak zásadní změnu pneumatik uprostřed rozjeté sezony. U ostatních se problémy s vibracemi tolik neprojevují nebo si alespoň zatím nikdo na jejich adresu nestěžoval. V testu na okruhu MotorLand Aragon si zranil ruku Karel Abraham, ale do Silverstonu přesto odletěl. Hlavní lékař ale českého jezdce na dráhu nepustil, takže v šestém podniku sezony to bylo bez účasti brněnského závodníka.

V úvodním pátečním tréninku na jihu Anglie pršelo a s takovými podmínkami se nejlépe vypořádal Valentino Rossi, který byl dopoledne nejrychlejší a viditelně spokojený. V sobotu dopoledne si prožil hororový třetí trénink domácí borec Cal Crutchlow. Ten už loni na Silverstonu nejel závod kvůli zlomenině klíční kosti z přípravy a letos došlo zase k pádu a tentokrát zranění kotníku. Britský jezdec nenastoupil do kvalifikace a zamířil si to do místní nemocnice, kde se pořád hovořilo o vymknutém kotníku.

Kvalifikaci zahájili jezdci královské kubatury na suchém povrchu, ale silně foukalo, což každému působilo velké komplikace. V druhé polovině kvalifikačního tréninku zajel nejrychlejší čas Álvaro Bautista a protože před koncem začalo pršet, nikdo z jeho soupeřů už nezaznamenal zlepšení. Pro Španěla v sedle satelitní Hondy první pole position v kariéře jezdce královské kubatury a velmi dobrá výchozí pozice před samotným závodem. Vedle Bautisty se do první řady postavil Ben Spies a Casey Stoner. Jorge Lorenzo tentokrát startoval až čtvrtý.
Na Benu Spiesovi je vidět, že chce prolomit smůlu a konečně zajet výsledek s umístěním na stupních vítězů. Bohužel, to se mu zatím nedaří. První čtyři kola závodu na šestikilometrové dráze Silverstonu vedl, ale už od sedmého kola byl čtvrtý a cílem závodu nakonec projel pátý. V době, kdy Američan ztrácel pozice je jeho týmový kolega Jorge Lorenzo naopak získával. Od sedmého kola byl druhý a v jedenáctém definitivně převzal vedení, které si udržel až do cíle. Druhý skončil Casey Stoner, třetí Dani Pedrosa a čtvrté místo patřilo vítězi kvalifikace Álvaru Bautistovi. Španěl dokázal dovést satelitní Hondu do cíle šestého podniku za trojicí továrních prototypů a byl tak nejlepším netovárním jezdcem závodu v Británii.

Cal Crutchlow dostal pro závod zelenou a protože v kvalifikaci chyběl, startoval jako poslední, dvacátý. Britský závodník po startu nasadil obdivuhodné tempo a cílem závodu nakonec projel šestý. V očích britských, ale vůbec všech fanoušků tím získal respekt a uznání. Nejlepším jezdcem z kategorie CRT byl znovu Aleix Espargaró, takže Randy De Puniet má co dělat, aby svého týmového kolegu porazil a splnil si tak svůj cíl, být celkově nejlepším jezdcem kategorie CRT.

MS 2012 (6/18): 1.Lorenzo 140b., 2.Stoner 115b., 3.Pedrosa 101b., 4.Crutchlow 66b., 5.Dovizioso 60b., 6.Rossi 58b., 7.Bautista 58b., 8.Bradl 51b., 9.Hayden 49b., 10.Barberá … 18.Abraham 4b.

Po šesti úvodních Grand Prix je Jorge Lorenzo jediný, kdo ani jednou nechyběl na stupních vítězů. Na kontě má celkem čtyři vítězství a dvě druhá místa. Před víkendem v Británii rodák z Mallorky prodloužil smlouvu s Yamahou na další dvě sezony a může se plně koncentrovat na probíhající šampionát. Vedení tří ladiček má svou jedničku jistou, i když si vzhledem k okolnostem s odchodem Stonera a zájmu ze strany Hondy museli s podpisem pospíšit a také připlatit. Na jednacím stole je nyní pravidlo pro nováčky, kteří od roku 2010 nemůžou ve své premiérové sezoně závodit u továrních týmů. Repsol Honda chce Marca Márqueze už od roku 2013 a vypadá to, že tam také skončí. Další jezdec Moto2 Bradley Smith má pro rok 2013 smlouvu s Tech 3 MotoGP, takže Dovizioso s Crutchlowem musí přemýšlet co dál. Stejně tak přemýšlí Valentino Rossi, zda u Ducati zůstane nebo raději půjde jinam a své rozhodnutí si schovává na konec srpna. Elán a chuť závodit Italovi nechybí, takže možná o to bude jeho rozhodování jednoduší. Jisté je, že v poháru konstruktérů nyní vede Yamaha, soutěž týmů Repsol Honda, nejlepším nováčkem je Stefan Bradl a v kategorii CRT první Aleix Espargaró

Moto2

V třídě Moto2 je po šesti úvodních kolech šampionátu první Marc Márquez, druhé místo patří Polu Espargarovi a třetí je Švýcar Thomas Lüthi, který má stejný počet bodů, jako Španěl Espargaró. Toto pořadí zatím není definitivní, protože FIM do této chvíle nerozhodla o incidentu z Katalánska mezi Márquezem a Espargarem. Pokud uznají odvolání stáje Pons Racing za oprávněné, Márquez tím přijde o šestnáct bodů a vše bude vypadat jinak. Pohár konstruktérů vede Suter před Kalexem. Nejlepším nováčkem je s osmadvaceti body Francouz Johann Zarco.

MS Moto2 (6/17) – 1.Márquez 102b., 2.Espargaró 96b., 3.Lüthi 96b., 4.Iannone 84b., 5.Redding 70b., 6.Kallio 46b., 7.Corti 45b., 8.Smith 37b., 9.Rabat 34b., 10.Corsi 30b.

Moto3

V nejnižší kubatuře Moto3 je vedoucím jezdcem Maverick Viñales, druhý Sandro Cortese a třetí Luis Salom. Němec Cortese a desátý Moncayo jsou jediní dva jezdci, kteří bodovali v každém z posledních šesti závodů. Čech Jakub Kornfeil je zatím na sedmnácté pozici a Jasper Iwema, Holanďan v barvách české stáje Moto FGR, průběžně dvacátý. V kategorii výrobců vede FTR Honda před KTM a Kalex/KTM. Nejlepším nováčkem je s jednašedesáti body Romano Fenati.

MS Moto3 (6/17) – 1.Viñales 105b., 2.Cortese 103b., 3.Salom 75b., 4.Fenati 61b., 5.Rossi 45b., 6.Rins 44b., 7.Khairuddin 44b., 8.Masbou 42b., 9.Antonelli 38b., 10.Moncayo 36b., … 17.Kornfeil 17b., … 20.Iwema 9b.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist