Reddingova cesta časem

Britský motocyklový závodník Scott Redding absolvoval v neděli cestu na belgický okruh Spa-Francorchamps, ale především si splnil sen a uskutečnil cestu časem, protože měl možnost si vyzkoušet motocykl Suzuki RGV500 Kevina Schwantze z roku 1994.

Reddingova cesta časem
Vedoucí jezdec Moto2 Brit Scott Redding sedlal v Belgii stroj Suzuki z éry královské kubatury pětistovek během slavnostní přehlídky 500GP Klasik v rámci tradiční akce motorkářů Bikers’ Classic event. Tam měl příležitost stát na startovním roštu s legendami Giacomo Agostinim, Philem Readem, Wayne Gardnerem nebo Christianem Sarronem.

„Seřadit se na startovním roštu se všemi šampiony kolem mě … měl jsem pocit, že ve skutečnosti pojedu Grand Prix pětistovek!“ uvedl nadšený Scott Redding. „Sedět na motorce před tak ohromným množstvím diváků, obklopen lidmi jako Wayne Gardner, Christian Sarron a Didier de Radigues, mám dobrý pocit, jaký musel mít Kevin Schwantz, když on sám se s tímto motocyklem řadil k závodu v roce 1994. Byl to neuvěřitelný zážitek.“

Celá událost ve Spa měla být slavnostní přehlídkou, nicméně každému z jezdců v sedle výkonných skvostů své doby stále bije srdce ryzího závodníka a tak se na dráze odehrál ´skutečný´ závod Grand Prix, i když ne v takovém nasazení, jaké můžeme vidět každý víkend na televizních obrazovkách.
Britský jezdec Scott Redding po deseti kolech plných soubojů nakonec obsadil druhé místo za šampionem britských supersportů Steve Platerem, který závodil s motocyklem Suzuki RGV500 XR88, na kterém Kenny Roberts Jr. skončil celkově druhý v sezoně 1999.

Motocykl Suzuki RGV500 XR84, se kterým Scott Redding ve Spa závodil, vlastní Steve Wheatman, podnikatel z Northamptonshire, který se podobných akcí zúčastňuje s vlastním týmem Team Classic Suzuki. S motorkou, která váží jen 135 kilogramů, ale produkuje výkon kolem 195BHP, byl Redding nadmíru spokojený, když uvedl: „Motorka byla úžasná. Ano, brzdy nebyly nejlepší, ale to jsme předpokládali. Ovládání bylo ovšem parádní, protože je neuvěřitelně lehká. Při změnách směru to bylo opravdu velmi snadné. Také akcelerace byla hodně intenzivní, když se při každé rychlosti zvedal předek. Ani jsem nepotřeboval otáčkoměr, jen jsem přeřadil, kdykoliv jsem měl pocit, že už je předek hodně vysoko!“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist